Rätt okej, fast X-men var så extremt osexiga fram till att Rachel dök upp.
Rachel är grym, spröd och har ett struligt förflutet; perfekt för romantik.
Ororo skall inte ha några väderkrafter. Hon är mycket sexigare som känslokall punkartuffing än som töntig väderhäxa.
Rogue skall fortfarande vara lite besvärlig och inte riktigt accepterad i gruppen; och hon skall inte ha det jättesvall av lockar hon senare skulle få. Det var då hon var som sexigast.
Och Colossus skall ha blivit förälskad i Secret Wars och stöta från sig Kitty; som skall söka tröst hos Illyana (som har en mörk demonisk sida; perfekt för tjejsex eller åtminstone sexuella anspelningar och spänningar)
Och don't get me started on New Mutants. Alla tjejer är ju sexiga där.
Wolfsbane har den perfekta blandningen av förmåga och attityd för romantik; timid katolsk skolflicka med en vild, djurisk och instinktiv vargförmåga; som ibland tar överhanden över hennes ageranden. Perfekt.
Karma har förmågan att ta över andras handlingar. Hur utpräglad är inte den förmågan för att användas i romantiska eller sexuella syften? Tanken svindlar...
Och Mirage är den perfekta ledarinnan. Tuff apache med förmågan att frammana illusioner av det personer frukar eller önskar mest? Hur skulle hon reagera om hon använde den förmågan på någon vars önskningar var våta drömmar om henne? Det är liksom upplagt för fanfics med söta ungdomliga känslostormar och kärleksyttringar.
Och Magma... Har lite lökig bakgrundshistoria, men ett eldigt temperament och en unges bångstyrighet (som visade sig tydligt i Wildways) passar ju perfekt ihop med hennes eldförmåga.
Å så är det bara tre killar som får dela på alla dessa kvinnor; där man får låtsas vara både den tafatta och lite klumpige killen (=Cannonball), den angstige, melankoliske grubblaren (=Cypher) och den coole, lättsamme exotiske liraren (=Sunspot). Något för alla!
Ja minsann... Den uppställningen var the shit. Sedan blev det mest konstigt. What's the deal med Cable och Bishop, liksom? Vem vill låtsas vara dem? Jag fattar inte riktigt vad som hände efter det.
Det är rätt konstigt att läsa nya X-Men-serier nu förresten. Jag såg någon konstig serie där Scalphunter var en av de goda, Emma Frost är tydligen någon boss för de goda nu för tiden, och Beast ser ut som någon sorts blå jättehamster. Man ba' "öh, what the hell? Jag blev positivt överraskad av Emma Frost, men resten hajar jag inte. Man ser en Sentinel och vet inte vad man skall tro. Kanske är det så där Iron Man ser ut nu för tiden, liksom; eller så kanske de är goda och hjälper X-men slåss mot superskurken Kurt Wagner. Liksom. Öh... Jag vet inte vad jag vill ha sagt. I själva verket tycker jag nog det är häftigt att återkomma till X-men efter ett långt avbrott. Wikipedia hjälper en del, också.
Förresten är Atom Family i Mutants & Mastermindvärlden Freedom City allt vad Fantastiska Fyran borde ha varit. (Reed Richards kombination av personlig stil + superförmåga den sämsta någonsin i seriehistorien. Liksom; "jättesmart vetenskapsman. Hur skall vi förstärka det karaktärsdraget med en superförmåga? Vad sägs om att göra honom till en gummigubbe?") Hade verkligen velat se Atom Family tecknas av John Byrne och göra allt det häftiga som lökgruppen Fantastiska Fyran fått vara med om.