Nightowl
Champion
Jo, Champions [NT]
NT = No Text (Ingen text)
NT = No Text (Ingen text)
Namor suger verkligen mest av alla. Jag har aldrig sett honom göra något ens närmelsevis häftigt.Namor är lite beige om man jämför med The Sorcerer Supreme och Surfaren.
Word! Dessutom brukar alla vara ritade av Rob Liefeld. Han ritar sämre än MIG och SKRYTER med att han minsann aldrig har tränat på att rita.Cable, Bishop, Treshold; och alla andra "hårda" soldater med någon pålagd knasförmåga de inte behöver; eftersom de skjuter med stora djäkla plasmapistoler
Nej, det tycker jag inte att du ska. Jag läser själv betydligt mer Ultimate-titlar än normala marveltitlar. Framför allt är det skönt att bli av med allt bagage som normala titlar har att referera till. Och Ultimate-titlarna ses som nya och häftiga, vilket innebär att de ofta får bättre tecknare och manusförfattare. Men Ultimates kan vara rätt mycket som en actionfilm, visst, fast en actionfilm med smart manus. Du kan pröva början av Ultimate X-men annars, eller Ultimate Fantastic Four (första och trede albumet är väldigt bra). (Fast mest av allt när det gäller mina rekommendationer borde du läsa Invisibles. Det gäller er andra också! Ontologiska droghallucinatoriska ockulta konspirationer när de är som bäst.)Annars har jag mest läst om Ultimates på Wikipedia, och vissa idéer tycker jag verkar mycket fetare än originalet; medan andra tycks lamare. Menar du att jag ska låta bli dem framöver?
Han är häftig i Ultimate Fantastic Four #24-26.amor suger verkligen mest av alla. Jag har aldrig sett honom göra något ens närmelsevis häftigt.
Där har han väl inte de där små töntiga vingarna på fötterna som han har i 616-versionen? Det är vingarna som pajar Namor fullständigt. Varför skulle havens konung ha små jävla vingar på fötterna och kunna flyga? Och varför ska Captain America ha vingar på huvan? Ska man ha vingar ska de vara ordentliga! Alla superhjältar utan små fåniga vingar är bättre än superhjältar med små fåniga vingar.Han är häftig i Ultimate Fantastic Four #24-26.
Ah yes, jag tänkte skriva det; men blev lite osäker och slog upp en gammal Månadens Äventyr; där det tydligt står just "Frank Free", varpå jag tänkte "aha, tur att jag checkade så att det blir rätt" å så blev det ändå fel; bara för att tidningen var dum. (Han kallas för Scott inne i tidningen, det var bara i hans presentation det blev fel)Mr Miracle heter Scott Free, inte Frank Free
Kanske en ond Jack Kirby som skapar bataljoner med supersoldater åt USA:s regering, som i Mark Millars första historia i Authority (#13-16)? (Authority rekommenderas också å det bestämdaste, i alla fall de två första albumen; de nästföljande två är bra, men sedan har jag inte läst något mer eftersom det byts författare igen.)Det finns ett berg som heter Mount Kirby, vad mer behöver man?