Nekromanti Tre spel jag köpt jag aldrig kommer få spela

Storuggla

Champion
För att förekomma alla "Bara tre?"-svar

De tre senaste rollspelen jag köpt kommer jag aldrig få spela.
De tre senaste. Jag har gott om spel jag aldrig kommer få använda annars, men nu var det just en svit av tre spel i raken som visade sig... ospeliga, so to speak. En alarmerande trend.

Storuggla, undercoverhamburgergrillare

Storuggla

Champion
Ho-hum. Jag ser ett monster, DeBracy, Nightowl, Krille och Thark... humm. Nu ska jag bara bygga en manick som förflyttar oss alla till samma plats och dessutom ser till att vi alla är påklädda.

Storuggla, äter upp spader knekt

AEGIS PRIME

Swordsman
Köper alldelelse för många rollspel, men spelleder egentiligen bara några få, som de flesta gissar jag på. Jag kommer aldrig (förmodligen inte) spelleda följande spel.

Mage The Awaking (Ointressant, jobbigt och inte min stil)
Skuggornas Mästare (En kult pryl jag köpte på Tradera, men inte för att spela)
Andra Imperiet (Helt underbart att spelleda på konvent, Tack Krille för helt underbara scenario :gremgrin:, men inget för mig i kampanj)
Västmark (samma sak som ovan)
SAGA (Ingen anledning, nog mest tidsbrist :gremsuck:, verkar intressant dock
Western (då jag fortfarande hoppas att Engman skall ta tag i det)
Mutant UA (tidsbrist :gremsuck:)

Vad som jag garanterat kommer att spelleda nu och i framtiden:
Khelataar (Favoritspelet, och en 10 år lång kampanj)
EON med Rolemaster regler ( När jag har gjort om det precis som jag vill)
Vampire (Min mest ambitiösa kampanj någonsin, den skall bli klar)
Cyberpunk v. 3/NeoTech 2 (Jag har lovat min sambo i många år nu)
Noir (mest för att testa....)
Jag har även börjat känna en stark känsla för ett annat spel..... har för mig att det heter Panty Explosion.... :gremlaugh:

Arfert

Facit
Det här är dom senaste spelen jag köpt, mest för att uppdatera bilblioteket:

- Senaste versionen av Eon
- Hammaren och Trollspöt
- Draug
- DoD Trudvang
- Burning Wheel
- Artesia

Av dom har jag hittills bara spelat Burning Wheel... annars ligger H&T alternativt Draug bäst till att bli spelat. Artesia verkar vara för mycket jobb med, och jag känner inte tillräckligt mycket för Trudvang (kampanjen känns ointressant nu när jag läst den... mest en snygg yta) och Eon (för omständiga regler). H&T har lagom nivå på reglerna för att jag ska ids börja spela det, och en inspirerat skriven kampanj. Ska bli spännade att se om det är ett bra spel eller om det "bara" är bra litteratur. (Skriv romaner till H&T, NU!). Och Draug verkar vara perfekt som då-och-då spel. Superenkla fudgeregler och kul som enkvälls-event.

MrG

Swashbuckler
Jag köper inte spel, jag köper referenslittratur och inspirationsmaterial :gremlaugh: Så jag räknar aldrig med att hinna med allt jag köper, men kanske kan ta bitar av de...

Förresten så finns mer knep, Jonas Karlsson har redan nämnt konvent... Indierummet (och Rollspelsbaren har gjort samma sak) och köra testa udda system är en variant. En annan är att köra scenarion i udda system. Det brukar kunna locka folk och är ett kanonsätt att testa nya system och miljöer. Helst ska arrangören också gjort en 2A4 om hur att snabb använda essänsen i systemet.

Appropå dina inköp:
Tibet RPG låter hur kul som helst, klart något att titta på och sno miljö ifrån... känns som en kampanjsetting som jag skulle kunna vilja använda, så med tiden kanske, eller delvis.
In Harm's Way kommer upp på scenariotänkarlistan, inget jag skulle vilja låsa en kampanj till, men skön miljö och skulle vara kul att skriva något sånt. Plus att vi är flera i vänskapskretsen som är hårt inne på Flashman som håller stilen åt det hållet (fast fult).
Panty Explosion typ har jag redan spelat, det var kul att leka med japansk internat och spela (visserligen) kinesisk skolflicka med superkrafter. Men en kampanj var nog lagom (skulle inte bli samma sak igen, Oscar som körde den hade gjort en kanonbra miljö, löst baserad på Yokota highschool utanför Tokyo)

Nightowl

Champion
Freudiansk felskrivning?

Jag ser ett monster, DeBracy, Nightowl, Krille och Thark... humm.
Monster eller mönster?

Nu ska jag bara bygga en manick som förflyttar oss alla till samma plats och dessutom ser till att vi alla är påklädda.
Finns det inte något sammanhang då man kunde hålla det här spelmötet som vi ända skulle på?

Erik, otäcku

Storuggla

Champion
Re: Freudiansk felskrivning?

"Monster eller mönster?"

Monster.

"Finns det inte något sammanhang då man kunde hålla det här spelmötet som vi ända skulle på?"

Kanske det finns. Ska ni på nästa Dancon? På nästa SSK? På nästa flyttlass till stan?

Storuggla, nyponsoppsubåt

thark

Hero

"Jag ser ett monster, DeBracy, Nightowl, Krille och Thark... humm."
Monster eller mönster?

Debbie, Krille, Storuggla, dig, mig, och japanska skolflickor... behöver du ens fråga? :)

thark

Hero
In Harm's Way

Författaren snackar om In Harm's Way här. Verkar ju faktiskt lite käckt (för enannan som Hornblower-diggare då).

Hur yttrar sig grundsystemet?

Nightowl

Champion

Debbie, Krille, Storuggla, dig, mig, och japanska skolflickor... behöver du ens fråga? :)
Ja... jag tänkte mig att han såg något skräckinjagande mönster. Typ den mörka symmetrin eller så? (Panty Explosion på en flickskola på Merkurius? MC-crossover? Storgla?)

Erik

Storuggla

Champion

"Ja... jag tänkte mig att han såg något skräckinjagande mönster."

Skulle inte Carl the Big Mean Bunny vara skräckinjagande nog? Möh? Either way tror jag grundkonceptet är tufft nog. :gremsmile:
På sin höjd kan jag flytta skolfan från Japan till Pyongyang, men då blir den... öhm, materiella standarden något annorlunda. Och fan så mycket tristare.

Storuggla, orgeltränare

Storuggla

Champion
Re: In Harm's Way

"Hur yttrar sig grundsystemet?"

Tja, slå under ditt värde med en hundrasidig tärning. Det liknar BRp till en viss del, fast gubbeskapandet skiljer sig. Du vill inte precisera lite, jag kan ju inte rapa upp hela regelboken :gremsmile:

Storuggla, biconal hat-fu

Nightowl

Champion

Either way tror jag grundkonceptet är tufft nog.
Framförallt skrämmande nog. PE är det hemskaste spel jag läst, faktiskt. Kult, Vampire och Call är alla mjäk-fjantiga jämfört med den fullständigt realistiska skräcken inför utfrysning, självmord och pedofilkladdande sararimannar.

(Däremot vill jag gärna köra i MCs värld med något Dragon Ball Z-aktigt superöverjävlasystem någon gång, bara för att. Men då är PE knappast rätt spel.)

Erik