Nekromanti Tretton goda år

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Idag firar min hustru Anila och jag att det har gott tretton år sedan vi gifte oss. :gremsmile: :gremsmile: :gremsmile: :gremsmile:

Märkligt nog känns det både som en oerhört kort och en oerhört lång tidsperiod. Jag minns vigseldagen mycket tydligt, samtidigt som jag kan se hur oerhört mycket som har hänt sedan 1993. Gosh wow!

Gastono

Hero
Wow, grattis till dig och din fru! :gremlaugh:
Du kan nu uppvakta henne och hoppas på tretton lika goda år till eller inte uppvakta henne och bli ett argt gammalt par som bara bråkar hela tiden - ditt val :gremwink:

Marcus J

Hero
O_O

13 år? Då var jag 5 när ni gifte er.

Gratulerar!

/Marcus försöker få folk att känna sig gamla.

haltageten

Dum inuti huvudet
Grattis!

För så länge sen var jag sex år och minns inte ett skvatt från den tiden. Hur kan man minnas något så långt bak i tiden? Visserligen kanske det beror på hur gammal man var och vad som hände.

Rosen

Myrmidon
Mubarak! (eller hur det nu stavas)

När vi var uppe i Luleå för bara några veckor sedan så gjorde jag en garderobsstädning, och hittade bl.a ett vykort från julen -92, med Ashokapelaren vid Qutb Minar: "Jag trivs här med min fästmö men luften i New Dehli är vidrig. Bröllopet blir den 24/1."
Och numera har ju även luften i New Delhi blivit bättre, så allt verkar peka åt rätt håll. (-:

--
Åke

The_Karlsson

Veteran
13år.. om 13 år är jag död.. i alla fall enligt en jälva spå tant.. men Grattis i alla fall.. stå ut med samma ko i 13 år.. det är en bedrift.

magoo

Hero
Grattis!

Vi firar blygsamma 6 år som gifta, däremot har vi nästa år varit ett par i halva livet (17 år). Och jag är fortfarande kär.

1993 känns som i går ungefär. Jag har problem med att fatta att vi har anställda på jobbet som är födda på 80-talet och som ändå kan både gå och prata, för att inte tala om att arbeta.

/Magoo, dinosaurie

Pom

Swashbuckler
Re: Grattis

... vi var tydligen fler som gifte oss 1993.
Jag får gratulera Mekanurgen och Mylady med respektive respektive. :gremsmile:
Hm. Är det knypplingsbröllop det handlar om då?

(Själv ligger jag lika långt efter som Magoo - jag och min fru firar 6-års jubileum i år).

Ceram

Hero
åttitalister

Jag har problem med att fatta att vi har anställda på jobbet som är födda på 80-talet och som ändå kan både gå och prata, för att inte tala om att arbeta.
vad är det för arbetsplats?

På mitt jobb och kvällsskiftet är åtminstone en tredjedel av arbetarna födda på åttiotalet. Visst, ett lager med hög omsättning på både fast anställda och vikarier men ändå.

/Ceram, åttitalist

Rosen

Myrmidon
Gubbvarning

På mitt jobb och kvällsskiftet är åtminstone en tredjedel av arbetarna födda på åttiotalet.

På mitt jobb är det bara två förutom jag som ens är födda på 60-talet, sen är det 40- och 50-talister för hela slanten.

--
Åke

Hellzon

Långsamma Vargen
Där ser man. Grattis till både Mekanurg och LSW då.
Och jag är också en sån där liten glop. För 13 år sen var jag 9 år, och hade inte direkt fru i tankarna.

/Hellzon - glop

Ceram

Hero
Re: Gubbvarning

Det verkar bli väldigt olika perspektiv på olika jobb. Skulle en åttitalist ses som ett barn som ska uppfostras era åldersdiskriminerade jobb?

/Ceram, antar att mindre och mer kvalificerade arbetsplatser ger mindre spridning.

magoo

Hero

Skulle en åttitalist ses som ett barn som ska uppfostras era åldersdiskriminerade jobb?
När jag började på mitt jobb (-96) var jag yngst med hästlängder. 40-och 50-talister så långt ögat nådde. Nu är spridningen mer jämn och sista året har vi fått flera 80-talister. Jag tror att de flesta tycker att det är kul att det blir lite mer blandat. "Så här gjorde vi aldrig på min tid"-kommentarer förekommer väldigt sällan.

Det enda jag har emot åttiotalister är att de får mig att känna mig gammal :gremlaugh: Fast det finns alltid människor som är både äldre och yngre, det går inte att vinna den kampen. Konkurrens från unga människor med fräscha idéer är bra, det sätter lite fart på betonghäcken. Uppfostring av människor över 15 år ägnar jag mig inte åt.

Nightowl

Champion

Jag tror att de flesta tycker att det är kul att det blir lite mer blandat. "Så här gjorde vi aldrig på min tid"-kommentarer förekommer väldigt sällan.
De är väl ganska vanliga där jag jobbar, men hur negativt man bemöter nymodigheter beror också på hur de införs/framförs.

När man får höra av Färdig-För-Pension att ens nya arbetsmetod "är ju mycket snabbare!" är man dessutom säker på att man gjort rätt!

Jag skulle gärna ha nån jeppe här som var tio år yngre. Då skulle man kanske ha lite mer gemensamt att snacka om. Fast med min tur skulle hon (statistiskt sett skulle det vara en hon) ha två barn och hund hon med.

Mest stör jag mig på bristen på genunina nördar vid kaffebordet; en av mina yngre kollegor har pinupbilder av James Marsden och Viggo Mortensen på sin dator, och det känns lite skönt. Och en av de äldre har två datanördar till söner, så hon förstår dåliga nörd-vitsar i alla fall ("Vi är Bibliotekstjänst. Ni kommer att bli assimilerade. Motstånd är meningslöst." "Lärarrummet på X-skolan - a wretched hive of scum and villany, om du frågar mig. Fika bara här om du måste.")

Erik, fast barnen och barnbarnen de har är ganska gulliga