Nekromanti Troberg återvänder

Spider Jerusalem said:
Hej Troberg, välkommen tillbaka.
Får avslöja att det var jag som fann dig.
För min egen nyfikenhets skull undrar jag exakt när hum avslöjades?

Hunk said:
Kl. 16.03.52, 1 oktober 2012 fick vi det bevis vi behövde.

Men misstankar förelåg tidigare än så.

Hunk said:
För övrigt ser jag det som positivt att det införs mellansteg i banningslistan. Att permanentbanna Troberg har jag aldrig sett som motiverat.

Nej, det var en oerhört tveksam moderatorsåtgärd (vilken inte har något att göra med nuvarande redaktion, för tydlighetens skull).

Dante said:
Hunk said:
Kl. 16.03.52, 1 oktober 2012 fick vi det bevis vi behövde.

Men misstankar förelåg tidigare än så.

Hur många privatdetektiver användes i undersökningen? Behövde man skicka in några Navy SEALs för att neutralisera målet?

Vitulv said:
Nej, det var en oerhört tveksam moderatorsåtgärd (vilken inte har något att göra med nuvarande redaktion, för tydlighetens skull).

Jag skulle sätt stort värde på att vi inte harvar igenom allt det där igen.

Observera att detta är en högst personlig vädjan, som jag gör eftersom jag hoppas att vi alla tillsammans vill se framåt från och med nu, och inte begrava oss i forntiden.

Alltså, en personlig vädjan, inte en officiell redaktionsvädjan.

MVH

/Magnus

Vitulv said:
Hunk said:
För övrigt ser jag det som positivt att det införs mellansteg i banningslistan. Att permanentbanna Troberg har jag aldrig sett som motiverat.

Och, framför allt, det är gammal historia nu. Det är inget vi behöver gräva i. Jag är i alla fall inte långsint.

Magnus Seter said:
[Jag skulle sätt stort värde på att vi inte harvar igenom allt det där igen.

Observera att detta är en högst personlig vädjan, som jag gör eftersom jag hoppas att vi alla tillsammans vill se framåt från och med nu, och inte begrava oss i forntiden.

Alltså, en personlig vädjan, inte en officiell redaktionsvädjan.
Hear, hear!

Det där är vatten under broar som bränts i båda ändar – och jag har svårt att se att någon skulle vara betjänt av att det dras upp igen.

Nu är det så att Troberg liknar Vitulv lite grann (även om bägge nekar till att så är fallet).
Bägge har en tendens att orsaka väldigt mycket moderatorarbete. :gremsmile:
Dock tycker jag väldigt mycket om både Vitulv och Troberg - ni är bägge väldigt färgstarka och ni färgar hela forumet.

Om moderatorerna i framtiden skulle stänga av Troberg vill jag att de tänker på följande:
Ett av de ställen som Troberg ställde till mest problem i var d20-forumet där han hade väldigt många duster med just mig.
Jag har dock aldrig tagit illa upp av något Troberg skrivit - och jag hoppas att så länge jag fortsätter att inte ta illa upp så får han vara kvar.

anth said:
Ett av de ställen som Troberg ställde till mest problem i var d20-forumet där han hade väldigt många duster med just mig.
This is supposed to be a happy occasion! Let's not bicker and argue about who killed who …

anth said:
Nu är det så att Troberg liknar Vitulv lite grann (även om bägge nekar till att så är fallet).

Det är väl ingen av oss som egentligen har nekat till det? Eller?

Dante said:
anth said:
This is supposed to be a happy occasion! Let's not bicker and argue about who killed who …
Det är just vad jag säger.
Jag TYCKTE OM de dusterna, hoppas de återkommer och att de inte ska ligga Troberg till last. :gremsmile:

anth said:
Dante said:
anth said:
Det är just vad jag säger.
Jag TYCKTE OM de dusterna, hoppas de återkommer och att de inte ska ligga Troberg till last. :gremsmile:

Well, jag betraktar D&D/d20 som rätt så frånkört och överkört idag, och därmed inte längre ett problem för hobbyn. Så, inte så intressant att diskutera längre. Med andra ord, vänta dig inga repriser på de dusterna.

Vitulv said:
anth said:

Det är väl ingen av oss som egentligen har nekat till det? Eller?

Nej, egentligen inte. Vi har iofs stått på olika sida av barrikaden i många, många diskussioner, men lika ofta har vi stått på samma sida.

Det ser jag iofs som ett sundhetstecken, att inte vara låst av tidigare meningsskiljaktigheter, utan att man kan diskutera utan att bli ovänner.

Bra moderering!

Rent allmänt, helt rätt att ge amnesti för den som lovar bättring, liksom ett mellanläge i straffskalan. Troberg v1.0 var ju före min tid.

Att Troberg påstås likna Vitulv, som ofta är en av de roligaste att läsa, låter positivt!

Back