Problemet är att Troberg först förvärrade brottet, och sedan anmälde det till moderatorerna. Det gjorde att vår åtgärd mot Lokomotiv blev hårdare än vad den skulle ha varit.
Du utlämnade det jag skrev innan när du citerade mig. Enligt forumsreglerna är varje användare ansvarig för allt han råder över, till exempel sin avatar. Om lokomotiv väljer att länka mot Trobergs server utan tillåtelse är det lokomotiv, inte Troberg, som är ansvarig för vad avataren visar.
Om jag stjäl någons väska på flygplanet och sedan åker fast i tullen för att den visar sig innehålla knark, lär jag åka dit för knarksmuggling. På samma sätt ser jag på lokomotovs stöld av Trobergs serverplats. Endast lokomotiv kan vara ansvarig för vad den avataren visar.
Om Trobergs justering av innehållet
på sin egen server gjorde att ni agerade hårdare mot lokomotiv än annars, tycker jag det verkar som om denna justering behövdes. Om man mot ägarens uttryckliga önskemål länkar till en server i ett sådant sammanhang, förtjänar man en rejält hård åtgärd.
Jag tycker fortfarande att denna banning ger ett intryck av personer som blir förbannade av fel orsak. Ni känner er manipulerade och därför skall han bannas. Troberg har gjort och sagt mycket som jag gärna såg honom både varnad och bannad för, men det här är verkligen inte något av dessa.
Pinsamt!
/Mikael