Nekromanti Trobergs Dogmautmaning 2004 - Dags att rösta!

Mackie

Veteran
fråga

vet inte riktigt om det är rätt ställe att fråga på men ni får ta bort det annars.
Jag bara satt och funderade på att nu får man ju vänta ett helt år till. Skulle det inte vara möjligt att kanske ha dogma två ggr per år.
[color:\\"red\\"]*S*N*Ä*L*L*A* [/color]

Troberg

Sinister eater
Re: En annan sak jag vill ha klargjord..

Får man rösta på bidrag man själv skrivit?
Ja, det skulle vara för mycket krångel att kolla upp varenda röst. Frågan är om man tycker att ens egna bidrag är bra nog eller om man bara vill vinna till varje pris...

Troberg

Sinister eater
Re: fråga

Jag bara satt och funderade på att nu får man ju vänta ett helt år till. Skulle det inte vara möjligt att kanske ha dogma två ggr per år.
Nope, det är på tok för mycket jobb.

Däremot tänkte jag dra igång en regeldiskussion där nästa års regler spikas direkt efter att årets dogmautmaning är avslutad, vilket innebär att de som vill kan skriva dogmaspel hela året (även om de inte kan lämna in dem förrän efter den officiella starten).

Troberg

Sinister eater
Re: Men!

Det står ju FORTFARANDE "2003" på medaljen! Ska det det?!
Jag fixar det EFTER omröstningen, när jag sätter ihop det SLUTGILTIGA kompendiet. Clear enough?

Troberg

Sinister eater
Re: Men!

man röstar på tre bidrag.. betyder det "guld","silver","brons" medaljer (eller motsvarande ?)
Nej, ingen rangordning på dina röster, däremot ger det totala antalet röster en placering vid hopräkningen.

Foggmock

Myrmidon
Det är fegt att rösta på sig själv! [NT]

Foggmock - ville rösta på sig själv i två kategorier :gremgrin:

Troberg

Sinister eater
Och jag vet vilka som gör det! [NT]

NT = No Text (Ingen text)

Quadrante

Grisbonde
possitiv vändning på samtalet [ANT]

Skulle man inte kunna lägga upp(länka på nåt sätt) de två årens bidrag som en katergori under "gratis rollspel" här på wrnu ?

eller ..

MovinGalt

Warrior
Samma datum

Ehm ehm...

Till nästa år kan man väl ha en spikad officiell start.
2003 började det väl inte förän maj-juni, och i år februari.
Tänk på alla stackare som missade det (pekar på sig själv). Sen kan man behålla det datumet som det officiella startskottet.

/MovinGalt - har 7 projekt på G

Troberg

Sinister eater
Re: Samma datum

Till nästa år kan man väl ha en spikad officiell start.
2003 började det väl inte förän maj-juni, och i år februari.
Tänk på alla stackare som missade det (pekar på sig själv). Sen kan man behålla det datumet som det officiella startskottet.
Du får nog skylla dig själv lite där. Ganska snart efter första utmaningen skrev jag att nästa skulle hållas i februari (eftersom maj-juni krockade med allting annat). Visst, exakt datum var inte planerat (eftersom jag ville passa in det med helger och sånt) och det fanns en risk/möjlighet att den skulle skjutas på framtiden på grund av andra prioriteringar (min far dog i november efter en längre tids svår sjukdom), men planen var från början februari.

Nästa utmaning kommer också att vara i februari. Exakt datum beror på hur helgerna hamnar.

Troberg

Sinister eater
Re: possitiv vändning på samtalet [ANT]

Skulle man inte kunna lägga upp(länka på nåt sätt) de två årens bidrag som en katergori under "gratis rollspel" här på wrnu ?
Jag trodde det fanns (förra årets i alla fall, årets kommer när vi är klara med omröstningen). I annat fall borde de läggas ut.

Sodivra

Champion
äh.. whatever!!

Jag orkar väl inte läsa hela tråden.. och komma ihåg sånt.. Men okej, ledsen över tjatigheten.

Gardener

Champion
Re: possitiv vändning på samtalet [ANT]

Kompendiet finns uppe, men att lägga upp alla enskilda bidrag är för mycket arbete för oss. Däremot ser vi mer än gärna att spelens författare, eller andra välmenande personer, använder vårt artikelsystem och lägger upp bidragen även separat.