Re: nu trillade du dit med rubriksättandet
"
Liksom, jag var en av dem som förra året gjorde ett regelsystem som helt klart använde 2T10, men jag var tvungen att formulera mig som om man skulle slå 1T10 två ggr och addera resultaten."
Vad jobbigt det är när jag måste återupprepa mig.. Jag antar att du inte läste
inlägget jag länkade till i mitt förra svarsinlägg? Det står det precis att du inte behöver göra så som du skrev att du gjorde i citatet här ovan.. Jag
sket fullständigt i entärningsregeln eftersom jag ansåg mig kunna komma runt det.. Det är ju en av sakerna som jag tycker är charmigt med dogma.. Att kunna arbeta sig runt de begränsningar som finns.. Att vara tvungen att tänka i nya banor i regelskapandet..
Du skrev ju exempelvis själv om att
ta med regler på rollformulären (de tre sista styckena).. Det var ju något jag använde mig i mitt första dogma Fanatasy Light, där det inte fanns några karaktärsskaparregler utan istället fyra färdiga arketyper.. Då sparade jag en massa plats som jag kunde använda mig av för att ha plats till "Vad är rollspel"-delen..
"
Så... Eftersom den gamla regeln var töntig och ändå inte påverkade själva rollspelen... varför inte ta bort den? Ja, varför inte?"
Ja, jag tycker
Troberg gjorde helt rätt i att ta bort regeln.. Vi har testat det och sett vad det fört fram.. Vad är det
Krille brukar skriva? "Been there. Done that".. Nu får vi se vad det blir för nyskapander regler detta år..
Det jag motsatte mig var inte att regeln plockades bort.. Återigen får jag upprepa mig.. Det jag motsatte mig var att några fånar började klaga för att de inte förstått.. "Buhu, vi kan inte läsa och tänka själva. Regeln suger!"
/
Han undrar om han verkligen behöver poängtera att det sista skrevs med glimten i ögat
<font size="1">[edit] Av döma av din rubriksättning så svarade du innan jag gjorde min ändring av inlägget, så det förklarar varför du missat en del</font>