Vad som kommer att ske... (VIKTIGT)
...alltså inte de där som man får astma av, utan rösntningsmomentet. Med tanke på att röstningen borde påbörjas på... erh... fredag(?) så borde man kanske kunna informera lite om hur själva röstningen ska gå till... Kommer man bara kunna rösta på ett bidrag per pris, eller kan man rangordna de olika spelen? Om man anser att två eller fler spel förtjänar en chans på samma pris, lixom. Finns det något som hindrar att man röstar på sitt eget spel? Går det att fixa? Vad vet ni hittils, lixom?
Först och främst, det har kommit in fler bidrag än vad jag vågat hoppas på. Det gör att det troligen kommer att vara ett lite glapp mellan sista inlämningsdag och start på omröstningen.
Min avsikt är att lägga in alla bidrag i ett enda kompendium, vilket sedan kommer att läggas ut så att alla kan tanka hem det och titta på det. Detta kommer nog att ta mig en dag.
I samband med detta ska alla synopsisar sammanställas i en form så att de kommer att vara grund för skapande av polls. Det kommer att finnas en poll per kategori och alla spel deltar i alla kategorier. Det går att rösta på sig själv, men jag antar att det jämnar ut sig... Flest röster inom en kategori vinner. Ett spel kan vinna flera priser.
Min plan just nu är att börja omröstningen på lördag, med officiellt tillkännagivande av segrare på söndag en vecka senare. I samband med detta kommer en ny version av kompendiet, med vinnarna indikerade att släppas.
Andra saker att tänka på
Om någon vill ha ett annat namn än sitt användarnamn på forumet i kompendiet så bör ni meddela mig snarast.
Om ni vill ha en chans att kamma hem alla priser bör ni lämna in många bidrag.
Följande bidrag behöver ytterligare åtgärd:
Layoutproblem (för stora):Barbar och Disco Fever.
Saknar synopsis: Fan service assassins, Hjälten Gegg, Sindbads åttonde resa och Sorgens tid.
Konverteringsproblem: Hjälten Gegg (någon som har möjlighet att konvertera Excel till PDF?)
Om jag inte hör annat så kommer jag att försöka fixa en synopsis utifrån inledningen till spelen, men jag vill inte börja mickla med layouter.
Båda layoutproblemen verkar dessutom vara relaterade till Wordversioner/installerade typsnitt, så någon kanske kan assistera där, detsamma gäller konverteringsproblemen. Om ni kan fixa det så skicka dem till min mail eller posta dem i bidragstråden.