Quadrante
Grisbonde
Re: Nästa år tävling
ja.. du har nog rätt...
ja.. du har nog rätt...
Det finns inget om att de är obligatoriska, bara några regler som begränsar deras storlek.1. Bidragen skulle ha rollformulär men flera av bidragen saknar det. Borde inte dessa ha diskvalificerats?
Jag tror att det framgick ganska bra av diskussionen kring tävlingen att det skulle vara lite svårare för ett rent regelsystem att slå sig fram.2. Från början trodde jag att man även kunde ha en chans att delta med endast ett regelsystem men när sen de olika betygsklasserna kom upp (jag lämnade in mitt bidrag innan klasserna kom upp), blev det uppenbart att ett simpelt regelsystem inte skulle ha en chans att vinna i någon av klasserna, inte ens vad gällde regler (bara regler är ganska tråkiga, eller hur?). Men då hade jag redan lämnat in mitt bidrag och tänkte ”jaja…skit samma, jag har ju redan lämnat in”. Kändes lite snopet. Nästa gång, tala om från början vad som gäller. Mitt bidrag, HeLiX, fick en enda röst, i en enda kategori, nämligen Bästa Regler, och den rösten var från mig själv.
Det diskuterades och klargjordes att man fick lämna in hur många bidrag som helst.3. Apropå det där med att lämna in bidrag. Jag trodde att gränsen var ett bidrag per person men vissa personer har lämnat in flera bidrag. Fick man göra det? Det stod inte att man fick göra det men det stod förstås inte heller att man inte fick det. Även det kändes lite snopet, då jag faktiskt hade fler idéer jag hade kunnat bidra med…men jag trodde ju att gränsen var ett bidrag per person, så jag höll tillbaka mina andra bidrag.
Ärligt talat tror jag inte det gjort någon större skillnad. De som röstat har nästan alla röstat de första dagarna.4. Apropå röstningen tycker jag att det var extremt kort tid att rösta. Verkar som bara ett 50-tal personer har röstat. Ville vi inte att fler än så skulle engagera sig? Det kom ju in 31 bidrag, så nog måste det finns fler än 50 som vill rösta??? Längre rösttid hade nog varit önskvärt. (det står faktiskt i kompendiet att man ska ha röstat senast klockan 08.00, den 14:e. Alltså idag, för 28 minuter sen, eller hur?)
Jag kan bara beklaga missförstånden och hoppas att de inte avskräcker dig från att delta nästa gång. Mycket av det som funkat dåligt är för att jag inte var förberedd på mängden bidrag. Nästa år kommer jag att vara det (fast försök gärna överraska mig igen!).Skuggvarg – på det hela taget lite missnöjd med det mesta…
Klargörande: Det citatet var mitt.Alla citat är från Skuggvarg, utom de märkta "Troberg".
"Att röstningssystemet inte funkar något vidare är jag medveten om. Bra bidrag får inga röster bara för att det finns ett aningen populärare bidrag. Om det är möjligt kommer nästa års utmaning att ha så att man röstar på tre bidrag i varje kategori, utan rangordning. Det borde hjälpa."