Trollkarlar: Inte onda, Skickliga och Pålitliga. Välj 1d2

afUttermark

Swashbuckler
Men Yoda är opålitlig som alla jedies de styrs ju inte av känslor. Eller det är mitt sith att se på det

JohanL

Champion
Men Yoda är opålitlig som alla jedies de styrs ju inte av känslor. Eller det är mitt sith att se på det
Fast det är ju bara snack - titta på filmerna och säg sedan att de inte styrs av känslor minst lika mycket som normalbefolkningen!

Last edited:

God45

#PrayersForBahakan
Dart Vader säger du.
Får mig att tänka på Yoda och Obi-wan Kenobi. De är inte onda, nog så skickliga, och tämligen pålitliga.
Ursäkta mig! Tänker du hävda att ”From a certain point of view?” killen är pålitlig? Eller killen som låtsas vara en dement mupp?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Fast det är ju bara snack - titta på filmerna och säg sedan att de inte styrs av känslor minst lika mycket som normalbefolkningen!
Det bästa med prequeltrilogin är att den så tydligt visar att jedis är ett gäng religiöst fanatiska hycklare som verkligen inte på något sätt är bättre än någon annan – utom i sina egna ögon.

JohanL

Champion
Hmm… Harry Dresden?

(Grejen med upplägget i originalinlägget är att det måste vara så när trollkarlen är en mentor eller birollsinnehavare, för att inte lösa allt i stället för huvudpersonen. Men när trollkarlen är huvudpersonen - Doctor Strange, Harry Dresden, Zatanna, säkert fler - är det inte ett krav längre.)

JohanL

Champion
Jedi är svärdsmagiker, inte paladiner!
Svärdsmagiker som lever i en religiös munkorden, är Always Lawful Good och reser runt och ställer saker till Lawful Good-rätta? :)

Leon

Leo carcion
Svärdsmagiker som lever i en religiös munkorden, är Always Lawful Good och reser runt och ställer saker till Lawful Good-rätta? :)
Paladiner är inte Lawful Good. Paladiner tjänar Kejsaren!