Klingonsylt
Swordsman
Han är inte ond i alla fall, på de andra punkterna varierar detThe Doctor är i varje meningsful bemärkelse en trollkarl. Han har till och med ett trollspö som kan göra absolut vad som helst.
Han är inte ond i alla fall, på de andra punkterna varierar detThe Doctor är i varje meningsful bemärkelse en trollkarl. Han har till och med ett trollspö som kan göra absolut vad som helst.
Fast det är ju bara snack - titta på filmerna och säg sedan att de inte styrs av känslor minst lika mycket som normalbefolkningen!Men Yoda är opålitlig som alla jedies de styrs ju inte av känslor. Eller det är mitt sith att se på det
Ursäkta mig! Tänker du hävda att ”From a certain point of view?” killen är pålitlig? Eller killen som låtsas vara en dement mupp?Dart Vader säger du.
Får mig att tänka på Yoda och Obi-wan Kenobi. De är inte onda, nog så skickliga, och tämligen pålitliga.
Det bästa med prequeltrilogin är att den så tydligt visar att jedis är ett gäng religiöst fanatiska hycklare som verkligen inte på något sätt är bättre än någon annan – utom i sina egna ögon.Fast det är ju bara snack - titta på filmerna och säg sedan att de inte styrs av känslor minst lika mycket som normalbefolkningen!
Då utgår ju Jedi i vilket fall.Bara trollkarlar. Det gäller ju inte Paladiner och sådant.
Jedi är svärdsmagiker, inte paladiner!Då utgår ju Jedi i vilket fall.
Svärdsmagiker som lever i en religiös munkorden, är Always Lawful Good och reser runt och ställer saker till Lawful Good-rätta?Jedi är svärdsmagiker, inte paladiner!
Paladiner är inte Lawful Good. Paladiner tjänar Kejsaren!Svärdsmagiker som lever i en religiös munkorden, är Always Lawful Good och reser runt och ställer saker till Lawful Good-rätta?