illspecko
Veteran
Som jag skrev längre upp i tråden har jag bara spelat DoDT och TC, och att det är praktiskt taget samma system. Kan inte säga hur det skiljer sig från DoD6. Sättet man ökar sin SP är nu baserat på TC:s Skills/Disciplines/Specialities-träd istället för DoDT:s Färdighet/Fördjupning.Khan;n282704 said:Det där låter väldigt mycket som deras sista regelmotor på svenska, DoDT i lådan. Jag spelade med den ett halvår eller så och tyckte det var alldeles för mycket micro management i förhållande till vad man fick ut av det. Har du någon koll på äldre versioner av Trudvang och kan kommentera skillnaden mellan dem och TC?
Tycker som sagt själv inte det är för mycket micro-management, speciellt inte om man redan har färdiga sekvenser för hur man disponerar SP nedskrivet. T20 för att lyckas med attacken, målet kan slå T20 för att parera, sen T20 och T10 för att se var och hur hårt man träffar. Tycker man inte om att slå flera tärningar är detta förståss inte så kul, men jag tycker personligen att de olika stridsaspekterna attack-parera-kritiska skador gör strid mycket mera tillfredsställande än t.ex D&D5E.