Det tror jag inte (men @Krille kan rätta mig om jag har fel) men däremot så delar spelen nog tillräckligt mycket för att nog hyfsat lätt kunna jämkas. Nu har jag noll koll på magi, mytologi, metafysik och spelbara varelser i Trudvang och det är väl sådant som kräver lite jobb att konvertera, men i övrigt tror jag det passar utmärkt!Jag vill minnas att regelmotorn till Järn från början skapades för att spelas med Trudvang
Jag säger inte att du har fel.GURPS 4e är i alla fall fel svar. Jag jag har testat det.
Det gav inte rätt känsla, och det blev definitivt inte snabbt. Var klart fippligt system.Jag säger inte att du har fel.
Jag är bara nyfiken på vad som inte fungerade.
Jo, det stämmer, eller åtminstone var ett av de ursprungliga syftena att bygga ett regelsystem att kunna spela Snösaga med. Se t.ex. detta inlägg av Krille.Det tror jag inte (men @Krille kan rätta mig om jag har fel) men däremot så delar spelen nog tillräckligt mycket för att nog hyfsat lätt kunna jämkas. Nu har jag noll koll på magi, mytologi, metafysik och spelbara varelser i Trudvang och det är väl sådant som kräver lite jobb att konvertera, men i övrigt tror jag det passar utmärkt!