Re: Minimal Snösagaspoiler
Håller med, finns egentligen ingen anledning att nämna det "korrekta" namnet på bergskedjan om det inte är så att någon av spelarna är starkt anknyten till jsut den platsen. Vad vet jag men spelarna kanske inte ens bör veta (med tanke på sina karaktärer) vad platsen, berget kallas. Samt skall en SLP eller dylikt beskriva området eller bergskedjan och namnet bör nämnas kan ett annat namn användas för att i värsta fall ändras om det visar sig att något framtida projekt berör den platsen.
Vilket äventyr/scenario som spelas spelar dock självklart in och bygger hela intrigen på något som bergskedjan är det självklart att man vill använda rätt namn. Är äventyret däremot självstående och egetskapat menar jag att namn endast behövs för stunden (i det äventyret). Har, i det här fallet bergskedjan ingen större betydelse än att bara vara ett namn så kvittar det. Då min grupp ofta spelar "handgjorda" små äventyr/scenarion brukar det ofta bli på platser "någonstans i trudvang" och ortnamn som kommer upp i huvudet. Efter spelmötet har dessa namn inga som helst betydelser förutom om någon spelare möjligtvis skulle vilja göra någon anteckning.
Nåja, nu blev ett litet inlägg där jag bara ville hålla med Foggmock helt plötsligt en mindre argumenterande, åsiktsframhävande essä (kan diskuteras). Hursomhelst tycker jag, precis som Foggmock att du kan döpa bergskedjan själv.