Ja, det var okej. Stämningen var bättre än mysteriet. Men så har det ju varit även i tidigare säsonger av True Detective.
Handlar inte det om att det där övernaturliga väsen som det hintas om främst angriper människor som inte tagit itu med dödsfall som drabbat människor i deras omgivning? Det blir ju per automatik en dominoeffekt då, att den ena personen influeras av det övernaturliga till att ta livet av sig för att denne inte kan hantera den förres självmord?Det jag hade lite svårt för var den suicida dominoeffekten i Navarro-familjens mediumförmåga; att det hoppade över till nästa person så fort det var färdigt med den förra. Men det omtalades ju visserligen som en förbannelse och det är väl så en förbannelse ska funka, antar jag.
Jag tror nog faktiskt att de lutat sig en del på Djatlov-historien. Men om de hade hållt sig till den historien hela vägen så hade det kanske funkat bättre än blandningen som de faktiskt körde på.De kunde ha hämtat inspiration av olyckan vid Djatlovpasset, som länge var ett olöst mysterium.
Jao, jag killgissar också att den varit med under manusskrivandet.Jag tror nog faktiskt att de lutat sig en del på Djatlov-historien. Men om de hade hållt sig till den historien hela vägen så hade det kanske funkat bättre än blandningen som de faktiskt körde på.
Precis min tanke. De lyckades sy ihop det, men det var liksom lite väl... meh.Ja, jag såg just sista. Det var väl inte katastrofdåligt, men inte heller särskilt intressant. Det fanns förklaringar, problemet var inte att de var ologiska, utan bara ganska tråkiga.
Håller nog med om 7 av 10. Jag hade lite problem med att Holly var mycket mer en Sherlock Holmes än hon är i böckerna. Vanligtvis är hon lika smart som du är på en bra dag - jämt. Men inte nån slags autism-som-superkraft geni.Om man liksom jag blev besviken på säsong fyra, men ändå är sugen på övernaturlig krim så vill jag rekommendera ”The Outsider” som streamar på HBO.
Välspelat, välfilmat, kusligt och mystiskt. Som så ofta ett par avsnitt för många, men överlag en riktigt bra övernaturlig thriller. Åtminstone 7 av 10 för mig.