Tror det är Justin LaNasizta.Vem är Mario Real, och vad har hen för koppling till TSR? Jag får bara massa Super Mario-referenser när jag googlar.
Tenkar verkar tycka det också, men det hade varit trevligt med nån slags bekräftelse på det om man ska ta Marios svr som någon slags bekräftelse på vad som står i PDF:en. Inte för att jag har några större tvivel, i och för sig, men det är alltid trevligt med fakta.Tror det är Justin LaNasizta.
Som jag förstått amerikanskt rättsväsende, om NuTSR stämmer Tenkar så får Tenkar (eller Tenkars advokat) plötsligt rätten att begära ut all möjlig information från NuTSR, som NuTSR då måste lämna ut, för att kunna bygga upp sitt försvar.Vad betyder ”discovery” i Tenkars svar?
Tja, det finns ju en hel del rollspelare som har "realism" som sitt främsta rättesnöre. Jag har stött på flera som t.ex. tycker att kvinnorollpersoner självklart ska få minus på STY och FYS, så att säga. Pga "realism". Folk med sunkiga åsikter ser ju sällan sina åsikter som sunkiga – dt är bara "så det är". Och då är det klart man kan bli irriterad på regelsystem som inte tar hänsyn till de här "självklarheterna" och när man bygger något eget så ser man till att visa var skåpet ska stå…Men om man har behovet att sitta runt bordet och spela ut sin rasism, så förstår jag ändå inte behovet av att bygga in det i regelsystemet.
Fast det är ju inte politik när det är saker man håller med om, dummer. Politik är det ju bara när det gäller andra människors åsikter. Ens egna åsikter är ju helt neutrala och "bara så som det är" =)Så uppenbarligen kommer de inte dölja det längre att det inte är politisk i rollspel som är dåligt, utan när "fel" politik är det.
Jag kommer uppskatta deras nya ärlighet, det känns nytt för dem.
Såklart, vad dum jag är.Fast det är ju inte politik när det är saker man håller med om, dummer. Politik är det ju bara när det gäller andra människors åsikter. Ens egna åsikter är ju helt neutrala och "bara så som det är" =)
Jag hör ju till dem som tycker att man inte ska göra skillnad på manliga och kvinnliga rollpersoner...Tja, det finns ju en hel del rollspelare som har "realism" som sitt främsta rättesnöre. Jag har stött på flera som t.ex. tycker att kvinnorollpersoner självklart ska få minus på STY och FYS, så att säga. Pga "realism".
Alla som anser att kvinnor har lägre FYS än män borde närvara på en förlossning. Och kanske fundera över varför kvinnor lever längre än män …Tja, det finns ju en hel del rollspelare som har "realism" som sitt främsta rättesnöre. Jag har stött på flera som t.ex. tycker att kvinnorollpersoner självklart ska få minus på STY och FYS, så att säga. Pga "realism".