Jag tolkar det som ett sätt att nollställa alla andra skulder till andra långivare. Skulle gissa att det inte är riktigt så det funkar med konkurser, annars vore det ett "lätt" sätt att nolla skulder och börja på ny kula.Men det väcker ju frågan: om detta ändå var skulder som inte riskerade att drivas in, varför försätta företaget i konkurs? Är det bara ett sätt att komma ur de rättsliga dispyterna?
GiantLands var ett annat bolag som mycket kort tid slog ihop sina påsar med NuTSR, har jag för mig. De gick ifrån det rätt snabbt, så GiantLands ska inte vara inblandat i den här härvan. Minns inte om de någonsin var i samma bolag utan bara använde samma paraply.Jag bara frågar utan att Googla eller läsa tråden... hur påverkar det de som backade Giant Lands?
Låg det i annat bolag. Eller har de blivit blåsta? Eller har de fått sin produkt?
Jo, han har väl dessutom ägnatsig åt kreativ bokföring, där hans olika företag är skyldiga varandra pengar, och han skickat advokatbrev till sig själv om jag förstod det rätt.På ENworld finns en tråd som få mot 9 000 poster som jag följer med ett halvt öga. För ett par dagar sedan kom följande bild ur rättegångshandlingarna
View attachment 14654
Så på sitt varumärkesintrång ha LaNasa alltså dragit in nästan $16 000 och om han förlorar blir han skyldig WotC nästan en miljon dollar. Plus de advokatkostnader som tillkommer då. Och sina egna. Han är bättre på att vara högertroll än på att göra affärer ….
Ah, jag blev förvirrad av deras... intressanta... blandning av punkter och komman så jag tänkte att det var runt 966 miljoner dollar, varav advokatarvoden på 718 miljoner dollar (två komman, ett komma per tre nollor blir sex nollor).På ENworld finns en tråd som få mot 9 000 poster som jag följer med ett halvt öga. För ett par dagar sedan kom följande bild ur rättegångshandlingarna
View attachment 14654
Så på sitt varumärkesintrång ha LaNasa alltså dragit in nästan $16 000 och om han förlorar blir han skyldig WotC nästan en miljon dollar. Plus de advokatkostnader som tillkommer då. Och sina egna. Han är bättre på att vara högertroll än på att göra affärer ….
Är det inte bara standard-amerikanska? Punkt innan decimaler, komma mellan varje tusental? Så 1 miljon blir $1,000,000.00 om man har med centen.Ah, jag blev förvirrad av deras... intressanta... blandning av punkter och komman
Inte bara det, britterna gör likadant de 'å. Detta är standard i nästan alla engelsktalande länder.Är det inte bara standard-amerikanska?