Re: Två actionregler som förklaras (igen)
Det magiska ordet här är <B>kan</B>. I N2:s system kan du missa en miljon kulor på 1mm avstånd också. Regelsystemet är byggt så, eftersom vi har en slumpfaktor med. Dock så är sannolikheten sådan att du på tre meter träffar med hälften av dina avlossade skott (enligt reglen om "Mycket nära"). Att utgå från jävligt osannolika resultat längst ut i ändarna av Gauss-kurvan känns ju rätt meningslöst.
Dessutom är svårigheten bara Ob2T6 om målet befinner sig så nära, vilket också ger en mycket hög sannolikhet att få ett perfekt slag. Detta ökar ju de sannolika träffarna till det dubbla...
Har du stridserfarenhet så får du agera först. Har du koll på ditt vapen träffar du. Det är inte samma sak.
-Marco Behrmann
-Neogames AB
Det magiska ordet här är <B>kan</B>. I N2:s system kan du missa en miljon kulor på 1mm avstånd också. Regelsystemet är byggt så, eftersom vi har en slumpfaktor med. Dock så är sannolikheten sådan att du på tre meter träffar med hälften av dina avlossade skott (enligt reglen om "Mycket nära"). Att utgå från jävligt osannolika resultat längst ut i ändarna av Gauss-kurvan känns ju rätt meningslöst.
Dessutom är svårigheten bara Ob2T6 om målet befinner sig så nära, vilket också ger en mycket hög sannolikhet att få ett perfekt slag. Detta ökar ju de sannolika träffarna till det dubbla...
Har du stridserfarenhet så får du agera först. Har du koll på ditt vapen träffar du. Det är inte samma sak.
-Marco Behrmann
-Neogames AB