Jag har spelat DoD6 nu unger längre tid och har upptäckt två STORA fel...
1. Eftersom de olika yrkerna går upp i lvl olika fort så spelar skillnaderna i KP inte så stor roll. Vi hade ett gäng vi spelade upp från amatörer till utövare (för trollkarl). Fast under hela kampanjerna så tålde krigarna (ca) lika mycket som trollkarlarna och prästerna.
Så vi har nu infört en husregel att alla yrken ökar som en tjuv.
2. En krigares inriktning är strid, därför får han mycket kp och stridskapacitet. En trollkarl ska kunna lägga magi och får därför SPI ökning, samt en präst måste kunna böner och får därmed sådana. Men för en tjuv, hantverkare och köpman är det centrala färdigheterna men de får ingen bonus jämfört med andra yrken... vilket är lite synd.
Vi har än så länge ingen husregel för detta men vi funderar på. Nån som har några förslag?
Allanon
1. Eftersom de olika yrkerna går upp i lvl olika fort så spelar skillnaderna i KP inte så stor roll. Vi hade ett gäng vi spelade upp från amatörer till utövare (för trollkarl). Fast under hela kampanjerna så tålde krigarna (ca) lika mycket som trollkarlarna och prästerna.
Så vi har nu infört en husregel att alla yrken ökar som en tjuv.
2. En krigares inriktning är strid, därför får han mycket kp och stridskapacitet. En trollkarl ska kunna lägga magi och får därför SPI ökning, samt en präst måste kunna böner och får därmed sådana. Men för en tjuv, hantverkare och köpman är det centrala färdigheterna men de får ingen bonus jämfört med andra yrken... vilket är lite synd.
Vi har än så länge ingen husregel för detta men vi funderar på. Nån som har några förslag?
Allanon