TV-serieklubben Q1 2025

Khan

Kondottiär
Nu har jag, frun och sonen tittar på det allra sista avsnittet av Breaking Bad (Netflix).

Säsong 5 är väldigt annorlunda mot tidigare säsonger och här är det inget snack om att det är ruttna människor i huvudrollerna. Det har det förstås varit länge vid det här laget, men där humor och absurditet skymde sikten tidigare så är det här ett mycket tydligt "nu går det överstyr och åt skogen med allt".

Jag var lite skeptisk av och till eftersom säsong 4 var så jäkla bra, men de får ihop ett riktigt bra slut, och hur många serier kan man säga det om?

Nu kommer utmaningen att hitta en ny serie som vi tre vill se tillsammans.
Varför inte spinoffen? Jag slåss med mig själv om jag tycker bäst om BB eller BCS så fort jag tänker på dem.

Khan

Kondottiär
Om ni inte sett filmen som avslutar BB rekommenderas förstås den också. Mer som en liten epilog efteråt, än som en extra avslutning. Om ni vill veta hur det gick för Jesse är det bra att se den innan hjärnan glömt alltför många detaljer från BB.

Det enda trista är att den spelades in liiite för många år efter att BB var klar. Och OJ vad det syns i hur vissa skådisar åldrats.

Klart sevärd ändå. Rekommenderas.

Last edited:

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Det enda trista är att den spelades in liiite för många år efter att BB var klar. Och OJ vad det syns i hur vissa skådisar åldrats.
När Jesse Plemons dyker upp i filmen ser man honom bara genom ett halvgenomskinligt skynke. Jag trodde att de inte skulle få se honom tydligare än så, eftersom han ser extremt annorlunda ut mot tv-serien, men det får man göra, och det är bara att acceptera det och hänga med i storyn.

Last edited:

Minimoni

Homelander
Om ni inte sett filmen som avslutar BB rekommenderas förstås den också. Mer som en liten epilog efteråt, än som en extra avslutning. Om ni vill veta hur det gick för Jesse är det bra att se den innan hjärnan glömt alltför många detaljer från BB.

Klart sevärd ändå. Rekommenderas.
Själv tycker jag filmen förstör mycket av det lite öppna med väldigt bra avslut som serien fick.