Twitter?

nano

Diehard, death or glory Toad
Vi har väl en tråd för youtube-kanaler redan, men det kunde kanske vara bra med en annan tråd för mindre plattformar?

Edit: I övrigt har ingenting hänt..

Last edited:

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
bara kalla andra för saker för att de inte hänger på twitter.
MODERERING

Men snälla, jag försöker ta ner diskussionen på rimliga nivåer, så att inte det blir en massa gnabb och gnäll.

Hjälp mig med det istället för att stjälpa.

EDIT: Vi gör det enkelt. Vill någon posta om rollspelskonton eller relaterade konton på Twitter, så gör det. Vill någon gnälla på Twitter, gör inte det här, gå till Twitter eller Facebook eller någon annanstans.

Caligo

Swashbuckler
Tänkte svara Krank men tryckte på "den gyllene knappen" istället och fortsätter med mitt sätt att använda Twitter/X:
1. Jag följer intressanta rollspelskonton. Söker på #ttrpg tex. eller kollar in rekommendationer.
2. Jag klickar på "Följer"-tabben och får massa nyheter och diskussioner. Slipper massa skit.
3. Ibland sipprar det in politiska åsikter från extremhöger och extremvänster (eller andra politiska inlägg). Jag klickar då på "Avfölj". Problemet löst. Även spam får samma behandling.
4. Jag lägger även ut Megaton Games nyheter och ibland återpublicerar andras intressanta rollspelsgrejer.

Quadrante

Grisbonde
Känns det som bubblan krymper eller har det planat ut för dig? Alltså ungefär lika många du följer och ungefär lika mycket inflöde av intressanta inlägg/nyheter, eller färre.

Caligo

Swashbuckler
Känns det som bubblan krymper eller har det planat ut för dig? Alltså ungefär lika många du följer och ungefär lika mycket inflöde av intressanta inlägg/nyheter, eller färre.
Om det var ställt till mig: jag har inte märkt några stora förändringar det senaste. Jag tycker iofs att lite för många (intressanta) rollspelskonton även postar politiska poster. Kanske har det ökat? X/Twitter har väl alltid varit relativt politisk? Jag följer över 1200 rollspelskonton, kanske lite mycket och många är inte så aktiva men jag tycker det funkar bra.

Last edited: