Kandra eller Krilloan?
Kandra vinner dels pga nostalgi, men även därför att det är en bättre modul.
Krilloan lider av att konstruktören försökt tryckt in så mycket häftigt det bara går i staden. Dessutom känns Krilloan som en "trött" modul, dvs det märks att Target Games ville lägga ner DoD och starta på ny kula.
Svavelvinter eller Marsklandet?
Svavelvinter vinner med hästlängder. Svavelvinter är en (trots Granströms reservationer) en välskriven och bra modul med en intressant handling.
Marsklandet lider för det första av att äventyret var skrivet för DoD, det märks att äventyret inte skrevs för EDD. Historien är för simpel - SLP'na lider av att vara schablonmässiga osv. Äventyrets egentliga handling är i princip att hacka sig från ö till ö o döda motståndarna o sno deras skatter.
Oraklets fyra ögon eller Kristalltjuren?
Oraklets fyra ögon. Den utan tvekan bästa delen i serien. Även om O.F.Ö. lider lite av att spelarna tvingas flänga och fara över hela ö-riket är det utan tvekan den bästa i serien.
Kristalltjuren känns på något sätt som ogenomarbetad och även om det finns sekvenser som är bra - är äventyret i stort sett ett hafsarbete som Erik borde lagt ner mer tid på.
Spindelkonungens pyramid eller Skelletbyns hemlighet?
Som att välja mellan pest o kolera...Får nog trots allt bli Spindelkonungens eftersom Skelettbyn egentligen inte borde kallas äventyr, snarare äventyrsförslag.
Milrik av Remos
Svavelvinter eller Marsklandet?
Oraklets fyra ögon eller Kristalltjuren?
Ivanhoe eller Samuraj?
Spindelkonungens pyramid eller Skelletbyns hemlighet?
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtan