Gör spelaren saker emellan "Du kommer dit, och det är fortfarande ingen som öppnar när du ringer på"-besöken eller är det en total upphängning på det här måste lösas innan jag tänker gå vidare?
Låter ju lite som att det behövs ett övertydligt "det kommer inte vara någon som öppnar nästa gång heller". Räcker det som kwarnberg föreslår ovan?
Eller kör en tvåsekunder-scen "precis som förra gången öppnar ingen" och gå sedan direkt till de andra spelarna och fokusera på dem.
Eller kör nåt helt annat. En inbrottstjuv öppnar för han trodde det var polaren som knackade för att de skulle bära ut TVn (okej, jag har inte fattat vad det är för setting riktigt).
En spelare som hela tiden vill gå sin egen väg istället för att stämma av med spelgruppen låter för övrigt påfrestande.
Låter ju lite som att det behövs ett övertydligt "det kommer inte vara någon som öppnar nästa gång heller". Räcker det som kwarnberg föreslår ovan?
Eller kör en tvåsekunder-scen "precis som förra gången öppnar ingen" och gå sedan direkt till de andra spelarna och fokusera på dem.
Eller kör nåt helt annat. En inbrottstjuv öppnar för han trodde det var polaren som knackade för att de skulle bära ut TVn (okej, jag har inte fattat vad det är för setting riktigt).
En spelare som hela tiden vill gå sin egen väg istället för att stämma av med spelgruppen låter för övrigt påfrestande.