Octagonal
Swashbuckler
Det var ju exakt så du spelade i MU. Hur blir det något grönande? Hjälp mig snällaJag gillar att Waterhouse bidrar med snack genom ulvrationalitetsdiskussioner!
Det var ju exakt så du spelade i MU. Hur blir det något grönande? Hjälp mig snällaJag gillar att Waterhouse bidrar med snack genom ulvrationalitetsdiskussioner!
Visst metaspelet och att vi tjafsar är ju bra på ett vis men vilka uppenbara bybopoäng har jag annars missat? Vad kan vi läsa ut av namnen i fråga menar du?Min motivering är att Octagonal dels hackar på mig av konstiga skäl och dels inte verkar kunna se en uppenbar bybo-poäng i att prata om hur mäster ulv byggt sitt lag.
Du har fångat upp det alltså? (Att jag tycker mig se tydlig skillnad mellan ditt ulv-spel och bybo-spel alltså). Är du ulv är det ju ett modigt move att berätta om detta i spel.Tycker fortsatt det är intressant att Vimes ligger kvar med röst på undertecknad när Vimsan annars brukar vara snabb med att påpeka att Octa har visserligen fel men att det inte är likt ulv Octa att röja runt.
Känner mig alltså fortsatt trygg med rösten där.
Nej. Om FBI-ulven inte väljer två kumpaner slumpas dem.En sak som jag tror inte nämnts i tråden är att det inte självklart finns tre ulvar. Roll-PM säger att FBI kan välja två till på sitt lag. Så vi skulle potentiellt sett t ex kunna ha en solokörar-ulv.
Övergår i o m detta till konferenspilsner i Tredje Rikets största stad (Malmö).
En gubbe här är FBI-agenten och behövde välja sina medulvar. Två andra har blivit valda av FBI-agenten. Jag tror de tycker det är lite jobbigt att redovisa hur de hade tänkt som FBI-agent, ska de tala sanning om hur de valt eller peka helt fel på ett trovärdigt sätt? Göra livet jobbigt för ulvar är bra spel.2an håller jag dock inte med om. Som sagt ett väldigt tacksamt ställningstagande för ulvarna att göra utan press där de kan grönas och vara aktiva.
Ja, sorry, jag blandade ihop det med lite poster från Basse. I withdraw my statement!Det är allt. Är du bybo föreslår jag att du läser det jag skrivit och slutar hitta på saker. Vi vinner inte på att bybor aktivt söker missförstånd.
- Jag har inte påstått att du varit emot att diskutera FBI-valen
- Jag har kopplat ihop dig och Octa två gånger: dels när ni kritiserat min röst på Octa och dels i en passus om att inte diskutera valen kan hänga ihop med ett "givet" ulvlag (som i att det är bra ulvar/stora namn)
Den där (felaktiga) tolkningen av reglernas tycker jag verkar försvåra jobbet för byn. Skumt att du verkar läsa vissa regler klokt, men inte andra? Hm nr 2.En sak som jag tror inte nämnts i tråden är att det inte självklart finns tre ulvar. Roll-PM säger att FBI kan välja två till på sitt lag. Så vi skulle potentiellt sett t ex kunna ha en solokörar-ulv.
Övergår i o m detta till konferenspilsner i Tredje Rikets största stad (Malmö).
Tack! Eller vad fan säger du?! Alla vill väl vara kompis med Impe!!?… välja bort spelare en inte vill ha i byn, snarare än att välja en spelare en vill ha som ulvkompis. Impe är nog en sådan.
Keep your friends close, but your enemies closer etcTack! Eller vad fan säger du?! Alla vill väl vara kompis med Impe!!?
Jag tog det som ett skämt, menar du allvar med att vi ska skjuta Hägerstrand?Varför skrattar du åt min ”Häng Gud”-linje, @Anthrox ?
Menar du det som ”Impetigo, din galne jävel! Du har gjort det igen” eller som ”haha, nog en rimlig plan!”
Ja, som sagt kan ju inte ulvarna nattmörda utan en SL som administrerar nattmordet.Jag tog det som ett skämt, menar du allvar med att vi ska skjuta Hägerstrand?