Eftersom vi ändå har påbörjat så tänkte jag dona en sammanställning hur landet ligger i FBI-valen:
- Fjodde – WH och Impe. Hade inte valt Vimes eller Sidd.
- Vimes – En ulv som kan flyta med (Sidd och Basse) | Dominera diskussionenlaget (Anthrox och WH)
- Andersson – Slumpen styr för att slippa metaspel. Utan slump, Sidd för brus, ev Anthrox för blodhund, WH bra val. Inte Vimes eller Fjodde.
- Brynolf – Hade tänkt hålla med Andersson, men bra med ”wall of text-dreamteam”. Hade valt WH och Octa.
- Anthrox - Jag hade nog valt en stark spelare och slumpat den andra. Inte Andersson, Vimes eller Octa. Waterhouse rimlig.
- Octa – Hade inte slumpat. Vimes resonemang rimlig. Andersson blir inte siad, och är icke-självklart val och därmed bra. Alternativt Basse och WH för ingen skulle tro det pga tidigare ulvlag. Sidd är bra.
- Basse – Kompisgänget, Octa, WH, Vimes och Sidd. Föredraget, Rasmus, Impe och Anthrox. Hade valt, Andersson, Brynolf eller Fjodde för lågflygande ulvvinst.
- Sidd – Basse och Impe.
- Waterhouse – A-team med Anthrox och Brynolf. Inte Vimes, Fjodde eller Andersson.
Så vad kan vi lista ut av det här då?
Av 9 spelare tycker 6 att WH är ett bra val som ulvrekryt. Vi kallar WH därmed för bybornas val.
Av 4 spelare som sagt vilka de INTE skulle valt har samtliga svarat Vimes. Byns bästa ulv.
En aggressiv/dominant ulvstrategi verkar folk överens om ska innehålla mig eller WH.
Basses lågflygarstrategi avviker en del från de generella åsikterna. (vilket ger
Brynolfs post #36 lite mer vikt, försöker Basse göra en misdirect här?)
WH nämner även en bra poäng här ovan: det kan vara på sin plats att välja bort spelare en inte vill ha i byn, snarare än att välja en spelare en vill ha som ulvkompis. Impe är nog en sådan.