Äh raderade precis långt inlägg om Brynolf. Han är misstänksam mot Octagonal i R1 och röstar på honom två gånger.
Ja det vill jag bestämt mena att jag var.
Tänk såhär. Om jag vore ulv och fejkar ett siande,
varför skulle jag låtsas ha siat just Octa? Jag smetar ju redan rött på honom genom att påstå att han är falsk siare. Helt överflödigt. Borde jag inte ha typ grönsiat någon bybo för att få honom välvilligt inställd till mig? Eller grönmåla en ulvpolare? Eller röda nån annan? Eller vad som helst?
Båda mina sianden är ju faktiskt värdelösa duds till skillnad från Octas. Om jag nu suttit i ulvchatten och konfererat i trekvart, borde jag inte haft bättre att komma med? Octa däremot hade gott om tid att maximera nyttan av sina fejksianden. Sen vad den nyttan är exakt vet jag förstås inte men det är iaf inga duds.
Istället för att riskera att göra någon sur anklagar du mig och berättar återigen färgen på Vimes....
Göra någon sur på vilket sätt då? Genom att röda någon annan? Tja, nu var det ju Octa jag siade. Hade jag varit ulv hade jag inte behövt sia Octa utan kunnat använda det låtsassiandet på något mer konstruktivt.
Om min geniala ulvplan enbart bestod i att jag hade förberett en kaksmula så vore jag en rätt kass ulv.