Gasten
Warrior
Hej! Jag går ettan på Medieprogrammet i gymnasiet och håller på att skriva en uppsats om serier med frågeställningen
"Varför anser man i allmänhet att tecknade och animerade tv-serier, filmer och serietidniningar (/böcker) är för barn?"
Så därför har jag sammanställt ett antal frågor till alla serie-läsare som vill svara:
Varför tror du att mycket som är tecknat eller animerat klassas som barnsligt eller oseriöst?
Vad kan det ha för konsekvenser?
Finns det barn- och vuxenserier?
Hur vet man att en serie är en barn- eller vuxenserie?
Har det hänt att ni har sett att fel serie står på fel plats någon gång?
ÄR saker som är tecknade eller animerat barnsligt?
Vad kan man göra för att ta bort barnslighetsstämpeln?
Känns det som om du läser någon serie som är över/under din målgrupp?
Jag skulle vara tacksam om alla svar håller sig till ämnet.
Genom att att skriva ett svar i den här tråden så ger ni mig rätt att använda era bcmanga-namn och allt ni skriver i min uppsatts. (Don't worry, det är bara mina lärare som kommer få se den)
Tack för hjälpen!
Martin
"Varför anser man i allmänhet att tecknade och animerade tv-serier, filmer och serietidniningar (/böcker) är för barn?"
Så därför har jag sammanställt ett antal frågor till alla serie-läsare som vill svara:
Varför tror du att mycket som är tecknat eller animerat klassas som barnsligt eller oseriöst?
Vad kan det ha för konsekvenser?
Finns det barn- och vuxenserier?
Hur vet man att en serie är en barn- eller vuxenserie?
Har det hänt att ni har sett att fel serie står på fel plats någon gång?
ÄR saker som är tecknade eller animerat barnsligt?
Vad kan man göra för att ta bort barnslighetsstämpeln?
Känns det som om du läser någon serie som är över/under din målgrupp?
Jag skulle vara tacksam om alla svar håller sig till ämnet.
Genom att att skriva ett svar i den här tråden så ger ni mig rätt att använda era bcmanga-namn och allt ni skriver i min uppsatts. (Don't worry, det är bara mina lärare som kommer få se den)
Tack för hjälpen!
Martin