Underskattade spel?
Teknochock som nämnts redan. Det coolate vi såg på GothCon det året och vi var flera stycken som var helt förundrade över denna lilla svarta bok med chockrosa text som bara några enstaka hade fått tag på, direkt från nån av författarna som "tack för spelledandet"-gåva tror jag. Allvarligt förbryllad över att det inte nådde en bredare krets.
Ett spel som jag kan tycka är värt mer uppmärksamhet av rollspelshistoriska skäl är
Prince Valiant. Det är spelet som introducerar "Storyteller" in i rollspelsvokabulären, och sysslade redan i 80-talets slut med att uppmuntra att spelledarrollen i viss mån skulle fördelas på alla kring spelbordet. Även om jag fått för mig att Ars Magica kanske är det spel som starkast influerat Vampire så tror jag Prince Valiant är intressant att ta upp i det sammanhanget också.
Sen håller jag väl med det Genesis sa också, även om jag samtidigt tycker det är helt rimligt att Bläck får fortsätta ligga till sig, senaste regeländringarna från 2012 har inte nödvändigtvis satt sig än. ^^
RollforFumble;n119952 said:
Sant!
Tanken med tråden är inte att det ska bli dålig stämning
Mitt föregående inlägg strykes!
Glad och impad över hur positivt du vinklade mitt lite griniga inlägg!