wilper
Fast i vinkelvolten.
Jag brukar blanda allt huller om buller.
Viktiga platser och prylar kan få egna bubblor, och påföljande relationspilar.
Viktiga platser och prylar kan få egna bubblor, och påföljande relationspilar.
För min del var det just VtM som öppnade mina ögon för detta sätt att skapa scenarion, eftersom varenda jäkla By Night-bok hade massvis med relationskartor med pilar kors och tvärs mellan SLP:er och klaner. Personligen får jag dock mest ut av fisktankar jag bygger själv, eftersom jag då inte behöver memorisera 114 fraktioner och personer. Att sitta med 100 sidor bakgrundfakta som man dessutom inte skrivit själv har en tendens att låsa mig som SL.wilper said:Mindmaps / Relationsdiagram brukar funka. Ta ett stooort papper, skriv namnen på SLPs slumpmässigt på det. Rita sedan pilar mellan dem och skriv relationerna / målen på dem.
Tja, jag hade tänkt mig att faktiskt köra på nutid rätt och slätt såsom det är tänkt. Visst, vad det gäller England så är den viktorianska eran alltid lika tilltalande. Däremot tror jag mig förlora en hel del saker från modern tid som jag möjligen kommer att vilja använda mig av. Om inte annat skulle det just bli en ripp på den typiska engelska deckaren att vilja rikta sig mot det viktorianska hållet. Dessutom kan jag göra mitt fiktiva moderna England minst lika smolkigt om jag vill.Ehm, när är ni då?
Twilight... Svär inte!Och vi tänker mer Barnaby än Twilight, inte sant
Hm, jag gillar dina förslag. Dock är jag inte så hemma på de där alternativen, förutom möjligen Wien. Däremot kan man ju alltid plugga lite.Vill du gå mer urban och klubb-artat så kan Hamburg vara ett intressant alternativ. Prag har jag redan nämnt, Wien är ett annat coolt alternativ. Och Rom är en intressant blandning av historia och aktiv nutid.
Nja, som sagt är jag riktigt dålig på geografi och relaterade ämnen så vi håller oss nog till Europa.Och det är bara i europa. Singapore är en grymt cool stad till exempel.
solvebring said:Ingen fara. Ska spela WoD rätt och slätt, inte Vampire även om jag för inte så längesedan införskaffade WtM som står och lockar i hyllan. Nåväl, så rollpersonerna kommer att vara vanliga människor. De kommer att befinna sig längst ned i "näringskedjan".
Intressant tanke och också mycket sant. Det där ska jag nog fundera lite över.Det faktum att Sverige är så pass alldagligt är nästan ett plus i WoD, då det gör att onaturligheter och skräckelement sticker ut mycket skarpare och skär sig ännu mer mot vardagen.