Re: Men var e vi rå?
Lycans metod när han sl:ar Vampajjer brukar vara att hitta på egna länder, det är ett koolt grepp. Vi har tex mikrostaten Rosenburg uppe i bergen mellan Österrike och Slovenien, och Prenangayon mellan Laos, Myanmar och Kina.
Själv har jag sl:at Vampajjer i Rom, Prag, St Petersburg, Shanghai, Hongkong och Seoul, samt en kort fläng på Okinawa. Prag är på pappret ballast av de städerna på grund av sin uberhäftiga och gamla historia och sin awesome geografiska placering i Europas hjärta, och därmed i mitten av typ alla coola historiska händelser, men ska man förhålla sig trogen till WoDs officiella vampyrdemografi failar Prag lite på att stan är för liten för att ha särskilt mycket vampyrer i sig. Shanghai hade väldigt koola konflikter och fraktioner i det officiella gamla WoD, men är lite personlighetslös i jämförelse med Hongkong, som väl egentligen, handen på hjärtat, är jordens koolaste stad. WoD Hongkong var en rätt kass modul, dessvärre...
Jag när en lite vag dröm om att SL:a Vampajjer i Kairo. Detta beror delvis på att Cairo by Night helt enkelt är gjord av awesome och äg, men det beror ju i sin tur delvis på att stan är så kool som den är, med sin uråldriga historia och det nutida Egyptens intressanta kontraster och konflikter. Sem hängde ju gräddan av gamla WoDs koolaste fraktioner i krokarna; Setiterna, Infitiores, med flera. Ja, och så är muslimvampyrer koolt överhuvudtaget.
Istanbul borde också vara jävligt, jävligt koolt, speciellt som Constantinople by Night var packad med awesome.
Faen. Nu fick jag typ en inspirationsspasm av episka proportioner. Istanbul by Night. Wow.
- Ymir, vill spelleda