Sereg_UBBT
Swashbuckler
Carl-Johan sitter och packar tärningar i ziplockpåsar. Dessa kommer sedan att skeppas med i Eon3-boxen. Det är 30,000 tärningar så ni förstår att han har att göra...
Själv så har jag praktik på Neogames nu och jag håller på med att sammanställa och layouta Krigsherren. Jag har börjat så smått med formgivning och se ut lite bilder som kommer att användas i modulen. Så som det ser ut nu så siktar vi på 128 sidor, lite mer än vad som var tänkt ifrån början alltså!
Kap 1) Krigföring; allmänt om krigföring. Taktik, mönstring, försörjning
Kap 2) Krigsmakter i Mundana; genomgång av Mundanas länder och dess krigsmakter. Ett massivt kapitel på 26 sidor.
Kap 3) Konflikter och oroshärdar; listar olika konflikter, dess risk för utbrott och verkan.
Kap 4) I fält & till sjöss; försörjning, marsch, spaning, förflyttning och umbäranden.
Kap 5) Fältslag, regler
Kap 6) Sjöslag
Kap 7) Belägring, uppförande av befästningsverk. 22 sidor.
Kap 8) Kampanj. Rollpersonerna på slagfältet; kända krigsherrar.
Kap 9) Exempelslag och armélistor.
Detta kan ju såklart ändra sig i framtiden.
Imorgon, om Kalle tar med sig digitalkameran, så kan ni få bildbevis och se hur roligt Kalle har när han packar tärningar.
Själv så har jag praktik på Neogames nu och jag håller på med att sammanställa och layouta Krigsherren. Jag har börjat så smått med formgivning och se ut lite bilder som kommer att användas i modulen. Så som det ser ut nu så siktar vi på 128 sidor, lite mer än vad som var tänkt ifrån början alltså!
Kap 1) Krigföring; allmänt om krigföring. Taktik, mönstring, försörjning
Kap 2) Krigsmakter i Mundana; genomgång av Mundanas länder och dess krigsmakter. Ett massivt kapitel på 26 sidor.
Kap 3) Konflikter och oroshärdar; listar olika konflikter, dess risk för utbrott och verkan.
Kap 4) I fält & till sjöss; försörjning, marsch, spaning, förflyttning och umbäranden.
Kap 5) Fältslag, regler
Kap 6) Sjöslag
Kap 7) Belägring, uppförande av befästningsverk. 22 sidor.
Kap 8) Kampanj. Rollpersonerna på slagfältet; kända krigsherrar.
Kap 9) Exempelslag och armélistor.
Detta kan ju såklart ändra sig i framtiden.
Imorgon, om Kalle tar med sig digitalkameran, så kan ni få bildbevis och se hur roligt Kalle har när han packar tärningar.