Nekromanti Uppdrag Mos Varulv - Runda 1

Konrad Konvalj

Myrmidon
Lu-kaazh said:
!Paxen said:
Mitt namn är Moldemus Qvistnos
Jag måste erkänna att jag inte förstår varför det här var så specielt?

förutom att du har Qvist i efternamnet som låter som kvist. inte för jag tror att det betyder något.
Man behöver inte förstå allt Lu-kaazh men det är bra att du berättar det för oss så att det kan noteras.

Hur som så är det ju bra att !Paxen har lättat sitt hjärta så att vi kan gå vidare med nästa spelare.

xyas har slunkit med jävligt smutt hela rundan och det är nästan så att man inte tänker på honom. Genuint bra spelat helt enkelt. Inget dåligt med det men jag vill ändå nämna det så att vi inte förglömmer honom..

Röst: Brynolf

Har en del tankar gällande ras-upplägget som stämmer mer överens med mina så jag är nyfiken på vad som finns i hans kappsäck.

Xyas

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
xyas har slunkit med jävligt smutt hela rundan och det är nästan så att man inte tänker på honom. Genuint bra spelat helt enkelt. Inget dåligt med det men jag vill ändå nämna det så att vi inte förglömmer honom.
För full disclosure så kan jag nu säga att mellan 16.00 och 21.30 imorgon så transporterar jag mig från danmark till sverige. Detta innebär inget internet vilket innebär att den röst jag lägger innan fyra är den som kommer ligga till rundans slut, samt att om ni vill dreva mig måste det ske innan dess.

Brynolf

Dum fan
!Paxen said:
Jag tänker lägga Min röst: Brynolf då han inte har avslöjat något angående sin roll än och jag tycker att han är en av dom få som har varit aktiva men inte sagt något egentligen.
Jag har smulat lite om min ras. Att jag gissade på 3 IMM beror så klart på att jag själv är en. Den första som outade ras var IMM, vilket gör att jag tror det finns fler än bara två.

Så, jag är en IMM, och min utrustning skiljer sig en del från er andra då jag har två prylar; en sextant och en revolver. Kan också nämna att min utrustning inte har något alls med min förmåga/info att göra.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Brynolf said:
!Paxen said:
Jag tänker lägga Min röst: Brynolf då han inte har avslöjat något angående sin roll än och jag tycker att han är en av dom få som har varit aktiva men inte sagt något egentligen.
Jag har smulat lite om min ras. Att jag gissade på 3 IMM beror så klart på att jag själv är en. Den första som outade ras var IMM, vilket gör att jag tror det finns fler än bara två.

Så, jag är en IMM, och min utrustning skiljer sig en del från er andra då jag har två prylar; en sextant och en revolver. Kan också nämna att min utrustning inte har något alls med min förmåga/info att göra.
Du har smulat bra Brynolf.
Bra info också.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Konrad det var du som kände trasapa va? Skulle du kunna sparka på honom så att han vaknar och kommer in i spelet.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Vicotnik said:
Konrad det var du som kände trasapa va? Skulle du kunna sparka på honom så att han vaknar och kommer in i spelet.
Han sitter och skriver ett svar i tråden nu så lugn bara.
Kika på inloggade användare.

Xyas

Swashbuckler
Vicotnik said:
Det är väl mot reglerna är det inte? Att diskutera spelet utanför forumtråden? Så låt gärna bli.

Konrad Konvalj

Myrmidon
För att underlätta för dig Trasapa ställ gärna frågor. Om du inte vill bli underlättad läs post för post och svara på det som rör dig och kom med egna reflektioner över det hela.

Konrad Konvalj

Myrmidon
xyas said:
Vicotnik said:
Det är väl mot reglerna är det inte? Att diskutera spelet utanför forumtråden? Så låt gärna bli.
Jag är insatt i reglerna så det är ingen fara.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Trasapa Användare Soldat 2 min 3 s sedan Läser en diskussion i platt visning
Forum: Forumrollspel
Diskussion: Uppdrag Mos Varulv - Runda 1

Fel av mig. Trasapa läser ikapp just nu.

Fan så sugen jag är på lite reflektioner från någon med ett nytt sätt att se på saker och ting. Tror det kommer att gynna byn.

Brynolf

Dum fan
Vicotnik said:
Finner brynolf's reaktion på att lu-kaazh är MM lite intressant då han själv inte verkar reflektera något över sin egen ras-sammanställning, men väl anmärker på att han finner det svårt att tro att lu-kaazh kan ha en tydlig koppling mellan ras och förmåga med tanke på hans ras. Brynolf varför har du svårt att tro det? Har du fått information som vi övriga inte har fått? Skulle vara trevligt att få en förklaring till dina tankar runt lu-kaazh.
Jag tycker den största scumtellen vi fått hittills kommit från Lukas. Först outar han sina gamla konservburkar och tycker vi ska vara försiktiga med att gå ut med ras då han själv har en "tydlig koppling" mellan ras och förmåga. Sedan går han ändå ut med sin ras utan särskilt mycket mer press på sig: "muterad människa". Det som stör mig är att såvitt jag vet finns det inga "muterade människor" i Mutant, de är antingen uttryckligen Fysiskt eller Psykiskt muterade. Att han inte har någon av dessa specifika raserna klargör han iom att svara "ja" på min fråga om han verkligen bara är en muterad människa. Hade hans ras varit PSI eller FMM skulle man kunna dra slutsatser om hans förmåga, men enbart "muterad människa" är så luddigt att det inte alls går ihop med Lukas uttalade "tydliga koppling".

Hänger ni med?

Och varför tvekar du i att vilja veta lu-kaazh namn, vill du veta det eller inte?
Egentligen är det ditt namn jag inte riktigt litar på, Vic, men man måste ju ha fram fler namn för att jämföra. Och då Lukas är den jag misstänker mest just nu, kan han gott få komma ut med sitt. Jag uttalade mig nog mer veligt än jag var.

Vicotnik

Den onde
Staff member
xyas said:
Vicotnik said:
För att förtydliga vad jag menar: Påminn trasapa om att spelet är igång och att vi vill ha hans närvaor.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Vicotnik said:
xyas said:
Vicotnik said:
För att förtydliga vad jag menar: Påminn trasapa om att spelet är igång och att vi vill ha hans närvaor.
Se mina spamminlägg ovan.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Brynolf said:
Vicotnik said:
Finner brynolf's reaktion på att lu-kaazh är MM lite intressant då han själv inte verkar reflektera något över sin egen ras-sammanställning, men väl anmärker på att han finner det svårt att tro att lu-kaazh kan ha en tydlig koppling mellan ras och förmåga med tanke på hans ras. Brynolf varför har du svårt att tro det? Har du fått information som vi övriga inte har fått? Skulle vara trevligt att få en förklaring till dina tankar runt lu-kaazh.
Jag tycker den största scumtellen vi fått hittills kommit från Lukas. Först outar han sina gamla konservburkar och tycker vi ska vara försiktiga med att gå ut med ras då han själv har en "tydlig koppling" mellan ras och förmåga. Sedan går han ändå ut med sin ras utan särskilt mycket mer press på sig: "muterad människa". Det som stör mig är att såvitt jag vet finns det inga "muterade människor" i Mutant, de är antingen uttryckligen Fysiskt eller Psykiskt muterade. Att han inte har någon av dessa specifika raserna klargör han iom att svara "ja" på min fråga om han verkligen bara är en muterad människa. Hade hans ras varit PSI eller FMM skulle man kunna dra slutsatser om hans förmåga, men enbart "muterad människa" är så luddigt att det inte alls går ihop med Lukas uttalade "tydliga koppling".

Hänger ni med?

Och varför tvekar du i att vilja veta lu-kaazh namn, vill du veta det eller inte?
Egentligen är det ditt namn jag inte riktigt litar på, Vic, men man måste ju ha fram fler namn för att jämföra. Och då Lukas är den jag misstänker mest just nu, kan han gott få komma ut med sitt. Jag uttalade mig nog mer veligt än jag var.
Ja

Trasapa

Swordsman
Ok jag har tappat bollen. Hinner knappt läsa ikapp innan jag försvinner och en hög nya inlägg har postats. Men nu är jag inne i matchen och tänker börja på ny kula härifrån.

Det har drevats smått härådär men jag har inte hunnit få nåt riktigt scum på någon specifik. Jag tycker konrads utspel om anonymitet faktiskt är lite på spår, lukas hade absolut inget hemligt login i förra liret och ändå bedyrar han detta. Men det är såklart en försiktighetsåtgärd de har kunnat göra i väntan på ulvalir.

Det jag finner lite förvirrande just nu är väl outningarna, de har varit något spridda och vissa väljer att outa mycket direkt utan konkret press. Dessutom finns det ingen konsistens i outningarna, vill vi ha ras, vapen eller annat? Är det fördel eller nackdel att få olika faktabitar från varje spelare?

Med detta sagt ska jag försöka gå igenom bitarna och se hur pusslet ser ut. Jag kan tro att jag står på tur att outa något för att stilla er hunger och irritation på att jag varit inaktiv.

Xyas

Swashbuckler
Brynolf said:
Sedan går han ändå ut med sin ras utan särskilt mycket mer press på sig: "muterad människa". Det som stör mig är att såvitt jag vet finns det inga "muterade människor" i Mutant, de är antingen uttryckligen Fysiskt eller Psykiskt muterade. Att han inte har någon av dessa specifika raserna klargör han iom att svara "ja" på min fråga om han verkligen bara är en muterad människa. Hade hans ras varit PSI eller FMM skulle man kunna dra slutsatser om hans förmåga, men enbart "muterad människa" är så luddigt att det inte alls går ihop med Lukas uttalade "tydliga koppling".
Jag är med på hur du menar. Men eftersom Recca gått ut med att hon är ett muterat djur, så är det ju fler än Lukas som inte använt sig av förkortningarna. Jag är inte säker på att vi ska lägga allför stort fokus vid hur det är skrivet i beskrivningarna. För all del kan det ju vara så att vi har följande alternativ:
- IMM
- Muterat djur/människa
(- Växt?)

Vicotnik

Den onde
Staff member
Jag förstår att du/ni är skeptiska mot mitt namn och som jag har sagt och lovat tidigare så kommer ni få veta detta i slutet av denna runda för att stilla er nyfikenhet samt för att inte lämna några frågetecken till nästa runda gällande mitt namn.

Xyas

Swashbuckler
Trasapa said:
Det jag finner lite förvirrande just nu är väl outningarna, de har varit något spridda och vissa väljer att outa mycket direkt utan konkret press. Dessutom finns det ingen konsistens i outningarna, vill vi ha ras, vapen eller annat? Är det fördel eller nackdel att få olika faktabitar från varje spelare?
Jag förstår att du inte hunnit gå igenom allt ordentligt, men så här ligger det till:

På Vics förslag har vi kört att när man outar, så outar man sin utrustning+valfri annan grej som ska motiveras varför man outar det.

Konkret press har funnits inför alla outningar. Konkret press i det här fallet har varit minst 4 röster på en person. Eftersom vi större delen av första rundan har varit endast 6 aktiva spelare får man väl anse att det är så omfattande pressen blir.

Trasapa

Swordsman
Konrad Konvalj said:
Fan så sugen jag är på lite reflektioner från någon med ett nytt sätt att se på saker och ting. Tror det kommer att gynna byn.
Oj en sån press jag fick nu direkt.
Jag skulle vilja se en urtypisk kånkelman sammanställning av rösthistorik och outningar. Det är nåt du är grym på och det skulle definitivt hjälpa mig och säkert andra.

Men som sagt jag har satt igång och samla ihop bitarna och återkommer snarast med en summering.

Konrad Konvalj

Myrmidon
xyas said:
- IMM
- Muterat djur/människa
(- Växt?)
Hur fördelar du nuffrorna? Baserar du det på 2 Växtulvar? 3 Mutanter och 5 Människor eller hur delar du inte det?

IMM x-antal
Mutant x-antal
Växtulv x-antal