Nekromanti Uppdrag Mos Varulv - Runda 1

Vicotnik

Den onde
Staff member
Konrad Konvalj said:
xyas said:
- IMM
- Muterat djur/människa
(- Växt?)
Hur fördelar du nuffrorna? Baserar du det på 2 Växtulvar? 3 Mutanter och 5 Människor eller hur delar du inte det?

IMM x-antal
Mutant x-antal
Växtulv x-antal
Nu har jag inte den bästa kollen på Mutant:UA (mer insatt i mutant chronicles) men är inte robotar ganska så vanligt i mutant:ua tillsammans med muterade djur? Till skillnad från IMM?

Konrad Konvalj

Myrmidon
Röstordning och rösträkning

Vicotnik: K.K-->Lukas-->K.K-->Ingen-->Recca-->!Pax-->Lukas-->!Pax
K.K: Brynolf-->Recca-->!Pax-->Lukas-->!Pax-->Brynolf
Brynolf: K.K-->Vic-->Lukas
xyas: Vic-->Lukas-->K.K-->Ingen-->Recca-->Ingen-->Lukas-->Ingen-->!Pax-->Ingen-->Brynolf
!Paxen: Vic-->Lukas-->K.K-->Brynolf
Lu-kaazh: K.K-->Recca-->Paxen-->Brynolf
Recca: K.K-->Lu-kaazh-->!Pax
Trasapa:

Röstläge

[3]!Paxen; K.K, xyas, Recca
[2]Lu-kaazh; Brynolf, Vicotnik
[1]Recca; Lu-kaazh
[1]Konrad Konvalj; !Paxen
[Ej röstat] Trasapa

Vi har:

Vicotnik: Rune med en scarf
Kånkelman: Icke Muterad Människa med en hatt
Recca: Muterat Djur med en machete
Lu-kaazh: Muterad Människa bärandes på gamla konservburkar
!Paxen: Moldemus Qvistnos med ett grävdon
Brynolf: Icke Muterad Mutant med en sextant och en revolver

Xyas

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
xyas said:
- IMM
- Muterat djur/människa
(- Växt?)
Hur fördelar du nuffrorna? Baserar du det på 2 Växtulvar? 3 Mutanter och 5 Människor eller hur delar du inte det?

IMM x-antal
Mutant x-antal
Växtulv x-antal
Que? Jag tror att du frågar hur jag tror att fördelningen är, men jag är inte säker?

Om det är det du frågar så vet jag inte. Vi har ju ett par outningar att luta oss på vid det här laget. Jag hoppas att växt är en egen ras, då det skulle göra bybornas jobb mycket enklare i och med att ulvarna msåte ljuga om sin ras. Men jag känner mig inte alls säker på att så är fallet.

Xyas

Swashbuckler
Vicotnik said:
Nu har jag inte den bästa kollen på Mutant:UA (mer insatt i mutant chronicles) men är inte robotar ganska så vanligt i mutant:ua tillsammans med muterade djur? Till skillnad från IMM?
Visst fasen, robotar har vi ju också. Är många år sedan jag spelade UA.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Rösträkning 14.23

Stryk förra posten.

Röstordning och rösträkning

Vicotnik: K.K-->Lukas-->K.K-->Ingen-->Recca-->!Pax-->Lukas-->!Pax
K.K: Brynolf-->Recca-->!Pax-->Lukas-->!Pax-->Brynolf
Brynolf: K.K-->Vic-->Lukas
xyas: Vic-->Lukas-->K.K-->Ingen-->Recca-->Ingen-->Lukas-->Ingen-->!Pax-->Ingen-->Brynolf
!Paxen: Vic-->Lukas-->K.K-->Brynolf
Lu-kaazh: K.K-->Recca-->Paxen-->Brynolf
Recca: K.K-->Lu-kaazh-->!Pax
Trasapa:

Röstläge inte i någon speciell ordning:

[2]!Paxen; Vicotnik, Recca
[4]Brynolf; K.K, xyas, !Paxen, Lu-kaazh
[1]Lu-kaazh; Brynolf
[Ej röstat] Trasapa

Vi har:

Kånkelman: Icke Muterad Människa med en hatt
Recca: Muterat Djur med en machete
Lu-kaazh: Muterad Människa bärandes på gamla konservburkar
!Paxen: Moldemus Qvistnos med ett grävdon

Brynolf

Dum fan
xyas said:
Brynolf said:
Sedan går han ändå ut med sin ras utan särskilt mycket mer press på sig: "muterad människa". Det som stör mig är att såvitt jag vet finns det inga "muterade människor" i Mutant, de är antingen uttryckligen Fysiskt eller Psykiskt muterade. Att han inte har någon av dessa specifika raserna klargör han iom att svara "ja" på min fråga om han verkligen bara är en muterad människa. Hade hans ras varit PSI eller FMM skulle man kunna dra slutsatser om hans förmåga, men enbart "muterad människa" är så luddigt att det inte alls går ihop med Lukas uttalade "tydliga koppling".
Jag är med på hur du menar. Men eftersom Recca gått ut med att hon är ett muterat djur, så är det ju fler än Lukas som inte använt sig av förkortningarna. Jag är inte säker på att vi ska lägga allför stort fokus vid hur det är skrivet i beskrivningarna.
Du missar poängen. Lukas sade att hans ras tydligt hängde ihop med hans förmåga. Hur kan det vara så tydligt om han har en så pass intetsägande ras som "muterad människa"?

Xyas

Swashbuckler
Brynolf said:
Du missar poängen. Lukas sade att hans ras tydligt hängde ihop med hans förmåga. Hur kan det vara så tydligt om han har en så pass intetsägande ras som "muterad människa"?
Det behöver det väl inte alls vara. Om vi antar att IMM är standarden så finns det ju en möjlighet att de spelare som är muterade har förmågor, eller hur?

Konrad Konvalj

Myrmidon
xyas said:
Konrad Konvalj said:
Heh :gremsmile: Du menar Icke muterad människa va?
Bra fångat.

Nu får den dock va som den är. Eller så får någon annan göra om den så den blir rätt. Hade lite brådis för att få ihop nått åt Trasapan.

Brynolf

Dum fan
Ska vi hinna med att dreva mot xyas innan han blir otillgänglig kl 16, kanske? Ja, det tycker jag allt.

Röst: xyas

Vicotnik

Den onde
Staff member
Re: Rösträkning 14.23

Konrad Konvalj said:
Vi har:

Ska vi vara petiga så är det en vacker scarf så det så.

Brynolf

Dum fan
xyas said:
Brynolf said:
Det behöver det väl inte alls vara. Om vi antar att IMM är standarden så finns det ju en möjlighet att de spelare som är muterade har förmågor, eller hur?
Eh, ja självklart va, att mutanter kan ha förmågor. Men Lukas menade ju alltså att hans ras skulle avslöja något om vilken förmåga han hade. Hade han varit tex Psykiskt muterad människa hade det varit rätt lätt att gissa hans förmåga, men jag kan inte med den bästa vilja se någon "tydlig koppling" mellan "muterad människa" och någon sorts förmåga. Därmed inte sagt att han inte har någon, det har han ju så gott som redan erkänt att han har.

Xyas

Swashbuckler
Brynolf said:
Ska vi hinna med att dreva mot xyas innan han blir otillgänglig kl 16, kanske? Ja, det tycker jag allt.
Det är alltså från 16 imorgon onsdag undan rundans sista timmar.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Re: Rösträkning 14.23

Jag kommer för övrigt avvika från jobbet vid ca 16:30 för att där efter åka och hälsa på mina föräldrar, kommer kolla forumet lite sporadiskt efter det men kommer nog inte kunna sitta vid datorn/telefonen någon längre tid, kommer troligtvis bli aktiv åter igen efter nio tiden.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Brynolf said:

Innan 16.00 var det ja.

Kanske är lika bra att du kommer ut med ditt på stört xyas så sparar vi in vår dyrbara tid?

Från start trodde jag inte att vi skulle hinna igenom alla spelarna men nu är vi väldigt nära och det med gott om tid kvar. Prickar vi av xyas nu och Trasapa sedan så har vi jobbat oss igenom hela fältet. Utifrån det lär vi ju i alla fall ha något som sticker ut.

Xyas

Swashbuckler
Brynolf said:
Eh, ja självklart va, att mutanter kan ha förmågor. Men Lukas menade ju alltså att hans ras skulle avslöja något om vilken förmåga han hade. Hade han varit tex Psykiskt muterad människa hade det varit rätt lätt att gissa hans förmåga, men jag kan inte med den bästa vilja se någon "tydlig koppling" mellan "muterad människa" och någon sorts förmåga. Därmed inte sagt att han inte har någon, det har han ju så gott som redan erkänt att han har.
Aha, nu är jag med. Men jag tror att ni kan bägge två ha rätt. Lukas ser kopplingen mellan mutant och förmåga och du ser inte samma starka koppling.

Men lite scummigt är det.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Vad jag har sett från xyas så tycker jag han spelar bra, har dock inte gått in och kollat närmare på hans spel. Där emot nu när trasapa är aktiv så vill jag gärna få ur honom så mycket som möjligt för honom har vi inget alls att gå på.

Röst: Trasapa

Jag vill dock fortfarande ha svar från !Paxen vilken tid han hade planerat att släppa sitt namn om vi hade låtit det hela fort gå.

Trasapa

Swordsman
Ok jag hänger med på Xyas drevet för att höja momentum så att vi kan gå vidare till mig. Sen har vi som konkel säger betat av alla spelares info och kan då hinna analysera lite djupare innan 2100 imorn.

Röst: Xyas