Och så ska det fetstilas ocksåxyas said:Röst: trasapan
Den enda som inte outat förutom mig själv.
Röst: trasapan
Och så ska det fetstilas ocksåxyas said:Röst: trasapan
Den enda som inte outat förutom mig själv.
Jag tycker det är väldigt scummigt.xyas said:Aha, nu är jag med. Men jag tror att ni kan bägge två ha rätt. Lukas ser kopplingen mellan mutant och förmåga och du ser inte samma starka koppling.Brynolf said:Eh, ja självklart va, att mutanter kan ha förmågor. Men Lukas menade ju alltså att hans ras skulle avslöja något om vilken förmåga han hade. Hade han varit tex Psykiskt muterad människa hade det varit rätt lätt att gissa hans förmåga, men jag kan inte med den bästa vilja se någon "tydlig koppling" mellan "muterad människa" och någon sorts förmåga. Därmed inte sagt att han inte har någon, det har han ju så gott som redan erkänt att han har.
Men lite scummigt är det.
Äsch det här känns ett lite kringelikrokigt sätt att göra det på med röstandet. Om jag outar nu så outar du direkt efter, vad sägs om det trasapan? Så har alla outat i första rundan så kan vi gå på en andra drevomgång om det känns som det behövs.Trasapa said:Ok jag hänger med på Xyas drevet för att höja momentum så att vi kan gå vidare till mig. Sen har vi som konkel säger betat av alla spelares info och kan då hinna analysera lite djupare innan 2100 imorn.
Helt rätt!xyas said:Äsch det här känns ett lite kringelikrokigt sätt att göra det på med röstandet. Om jag outar nu så outar du direkt efter, vad sägs om det trasapan? Så har alla outat i första rundan så kan vi gå på en andra drevomgång om det känns som det behövs.Trasapa said:Ok jag hänger med på Xyas drevet för att höja momentum så att vi kan gå vidare till mig. Sen har vi som konkel säger betat av alla spelares info och kan då hinna analysera lite djupare innan 2100 imorn.
Här låter det ju som att du inte kommit ut med all din utrustning, Konrad. Har du fler grunkimojer i fickorna?Konrad Konvalj said:Fram med en varsin utrustningsdetalj
Inlägget är skrivet, nu vill jag bara ha en bekräftelse från Trasapa så är vi good to go.Konrad Konvalj said:Helt rätt!
Fram med en varsin utrustningsdetalj och sedan en varsin väl motiverad outning så kan vi koppla bort det hela ett tag och ta ett steg tillbaka.
Låter som en god idé Xyas, jag börjar då jag känner mig skyldig till det.xyas said:Äsch det här känns ett lite kringelikrokigt sätt att göra det på med röstandet. Om jag outar nu så outar du direkt efter, vad sägs om det trasapan? Så har alla outat i första rundan så kan vi gå på en andra drevomgång om det känns som det behövs.
Trasapa said:Fast jag har fler röster på mig än du har, det var därför jag föreslog att jag skulle börja.xyas said:Låter som en god idé Xyas, jag börjar då jag känner mig skyldig till det.
Jag är utrustad med en flott villa där jag förvarar min stolthet; min samling av förhistoriska föremål. Den folkgrupp jag tillhör är IMM.
Jag väljer att gå ut med min ras för det känns som att det är där diskussionen har landat lite och det kan göra mer nytta än någon annan info.
Sånt som händer, eller..Trasapa said:Aj misstag, namnet var Montlas Grenston!
Tänkte jag skulle slippa ctr_C men icke..
Då hör du fel. Min lokalkännedom i min egen utrustning är lika god som min kännedom om den här lilla byhålan.Brynolf said:Här låter det ju som att du inte kommit ut med all din utrustning, Konrad. Har du fler grunkimojer i fickorna?Konrad Konvalj said:Fram med en varsin utrustningsdetalj
Går jag ut med mitt namn så kommer jag även gå ut med min ras. Jag kan göra det i "förtid" men då vill jag att flera stycken säger det. I och med att vi inte har något rikigt drev just nu så kan ni få symobolisera det med att lägga era röster på mig.Gött! Jag blir alltmer skeptisk till Vics namn, då det inte verkar följa samma mall som oss andra. Ser gärna att vi letar fram så många som möjligt. Jag kan föregå med gott exempel:
Jag heter Ärstgen Jernslag
Bara att jag inte kommer kommentera det djupareBrynolf said:Jag tycker det är väldigt scummigt.xyas said:Aha, nu är jag med. Men jag tror att ni kan bägge två ha rätt. Lukas ser kopplingen mellan mutant och förmåga och du ser inte samma starka koppling.Brynolf said:Eh, ja självklart va, att mutanter kan ha förmågor. Men Lukas menade ju alltså att hans ras skulle avslöja något om vilken förmåga han hade. Hade han varit tex Psykiskt muterad människa hade det varit rätt lätt att gissa hans förmåga, men jag kan inte med den bästa vilja se någon "tydlig koppling" mellan "muterad människa" och någon sorts förmåga. Därmed inte sagt att han inte har någon, det har han ju så gott som redan erkänt att han har.
Men lite scummigt är det.
Lukas, har du något smart att säga om det här?
Ett till namn med växt referens "Gren" nu börjar jag undra om det här är en slump.Trasapa said:namnet var Montlas Grenston!
Vicotnik said:Går jag ut med mitt namn så kommer jag även gå ut med min ras. Jag kan göra det i "förtid" men då vill jag att flera stycken säger det. I och med att vi inte har något rikigt drev just nu så kan ni få symobolisera det med att lägga era röster på mig.
Kör hårdare.Brynolf said:Kör hårt!
Röst: Vicotnik