Nekromanti Uppdrag Mos Varulv - Runda 1

Vicotnik

Den onde
Staff member
Recca said:
Min förmåga är knuten till min djuriska form, helt enkelt men det är förmågan som förklarar formen. Jag har inte uttryckligt i min roll vad jag är muterad till utan det framgår av min förmåga vilken typ av djur jag måste vara.

Jag vill inte avslöja förmågan.
I och med detta så anser jag att ni som lagt era röster på Recca bör ta er en extra funderare på varför ni röstar på henne. Om hon nu har en förmåga så har hon troligtvis en power-roll.

Lukas

Mannen i Gult
Vicotnik said:
I och med att Recca gått ut med att hon är äventyrare och har någon form av förmåga så tror jag att det är dumt att rota mer i det, i och med hennes inlägg så börjar jag misstänka att det endast är äventyrarna som har förmågor och resten räknas som vanliga bybor, mend möjligt kunskap om "området", dvs uppsättningen av roller osv.
Kort sagt så kan jag säga att du har fel i den här teorin, på minst en punkt.
kommer inte gå in djupare på det.

Recca

Femme Fatale
Jag måste göra något annat en liten stund. Varva ner och spela lite mer TD typ, men jag kommer strax tillbaks och min röst på Paxen är verkligen inte gjuten. Jag är faktiskt mer osäker nu än innan. Hoppas att någon kommer fram till någonting spelavgörande så jag vet vem rösten hamnar på i slutetappen.

Trasapa

Swordsman
Vicotnik said:
Recca said:
Min förmåga är knuten till min djuriska form, helt enkelt men det är förmågan som förklarar formen. Jag har inte uttryckligt i min roll vad jag är muterad till utan det framgår av min förmåga vilken typ av djur jag måste vara.

Jag vill inte avslöja förmågan.
I och med detta så anser jag att ni som lagt era röster på Recca bör ta er en extra funderare på varför ni röstar på henne. Om hon nu har en förmåga så har hon troligtvis en power-roll.
Det betyder ingenting överhuvudtaget för min del. Att bröda ut att man sitter på någon sorts powerroll är väl såklart något en ulv lika gärna kan göra för att undkomma utröstning. Som bybo skulle jag vara mer försiktig att outa någon sorts powerroll av rädsla att bli nattskändad, vilket såklart är en överhängande risk om ulvarna misstänker en väktare/siare. Särskilt så här tidigt i spel. Så om något talar det emot recca.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Vår bästa lösning måste vara att hänga Recca.

1. Hon är ulv, grattis byn!
2. Hon är en äventyrare ( bybo ) och då kan vi avläsa från vilket håll det har kommit smutsiga anklagelser gentemot henne.

Att hänga Lu-kaazh ser jag inte som ett alternativ. Han är världens sämsta ulv och är han ulv så slår han personligt rekord om han överlever till Runda 2 och då lär han inte få leva längre.

Att hänga !Paxen är ett alternativ till Recca men jag tror det inte ger lika mycket som att behålla honom. Han är lätt att kasta anklagelser mot tack vare sitt 50/50 spelande och om Recca är en ulv kan vi lätt avläsa från vilket håll dessa anklagelser kommer ifrån.

Trasapa ser jag inte som ett alternativ alls. Hänger vi honom får vi inte ut så mycket. Ungefär lika som Lu-kaazh, båda har varit rätt oaktiva så det finns inte så mycket att gå på om det visar sig att vi hänger en bybo.

Det finns en ulv bland mutanterna så missar vi denna runda kniper vi den i nästa. Därav tror jag att vi tjänar mest på att fimpa Recca, oavsett om hon är ulv eller inte. Hänger ni med?

Min röst på Recca får ligga kvar tillsvidare. Jag vill ju ha reaktioner så klart så ge mig det.

!Paxen

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
Vår bästa lösning måste vara att hänga Recca.

1. Hon är ulv, grattis byn!
2. Hon är en äventyrare ( bybo ) och då kan vi avläsa från vilket håll det har kommit smutsiga anklagelser gentemot henne.

Att hänga Lu-kaazh ser jag inte som ett alternativ. Han är världens sämsta ulv och är han ulv så slår han personligt rekord om han överlever till Runda 2 och då lär han inte få leva längre.
Fast, va?

Så, det är bättre att chansa och ta ut Recca, än vad det är med ett säkrare val, dvs Luu-Kaazh.

Jag vill själv se mer ifrån Recca.

Min röst: Luu-Kaazh för att mellan Recca och Luu-Kaazh så är det Luu-kaazh som är mest grön. Viva la rev.. Revolu.. Viva la Pancakes!

Trasapa

Swordsman
Hur mycket jag än ogillar sådana lösningar som du föreslår så är det en logisk utgång. Men det bästa vore ju såklart om vi kunde få fram en ulv eller ulvaliknande mutant till stupstocken.

Min röst på recca ligger där enbart på grund av att jag tycker hon spelat inkonsistent och i vissa sammanhang underligt. Men det är ingen spikad röst då jag gärna ser vad som händer under rundans sista timmar, även om det tvärr lutar åt dålig aktivitet.

Recca

Femme Fatale
Trasapa, KK och xyas verkar vilja lägga sin röst på mig vilket betyder att jag ligger ganska risigt till.

KK har informationen att någon av mutanterna är ulv. Jag föreslår att ni röstar ut någon annan än mig då min powerroll är att jag kan sia med hjälp av hörseln. Dvs. jag hör knakanden i växter. Antagligen är det därför jag är smart nog att ha med mig en machete, även om det inte står så uttryckligen. Så om jag får en runda kan jag minska antalet misstänkta i mutantgruppen ganska rejält.

Jag lutar åt att sia Luukazh och rösta ut Paxen eller vice versa. Det är en win-win situation för om jag ljuger så tar ni mig i nästa runda och om jag talar sanning blir jag antagligen nattdödad.

!Paxen

Swashbuckler
Recca said:
Trasapa, KK och xyas verkar vilja lägga sin röst på mig vilket betyder att jag ligger ganska risigt till.

KK har informationen att någon av mutanterna är ulv. Jag föreslår att ni röstar ut någon annan än mig då min powerroll är att jag kan sia med hjälp av hörseln. Dvs. jag hör knakanden i växter. Antagligen är det därför jag är smart nog att ha med mig en machete, även om det inte står så uttryckligen. Så om jag får en runda kan jag minska antalet misstänkta i mutantgruppen ganska rejält.

Jag lutar åt att sia Luukazh och rösta ut Paxen eller vice versa. Det är en win-win situation för om jag ljuger så tar ni mig i nästa runda och om jag talar sanning blir jag antagligen nattdödad.
Siare är en bra roll att säga att man har. dock kan jag säga det att jag har info om att det finns en siare bland oss, som inte stämmer med din roll.

Dvs så ska vi ha åtminstone 2 siare bland oss

!Paxen

Swashbuckler
För den delen, självklart ljuger ju inte du om du är varulv. Du vet ju vilka som är varulvar då, och då skulle det vara onödigt att ljuga, det är bara att "sia" som du vill, och sen säga att du vet vem som är "clean".

Trasapa

Swordsman
Hmm ok det här gjorde ju jobbet åt oss då?

Vi spar Recca, röstar ut en annan misstänkt och recca siar en tredje. Kalas!

Men jag är rädd att du tänker lite för enkelspårigt nu Recca.. Det självklara vore ju såklart att du blir skändad av ulvarna inatt eftersom en siare vill dom ju ha ut så fort som möjligt. Men är ulvarna smart så spar dom dig och sätter då hela din plan i sank. För blir du inte skändad så blir du såklart återigen misstänkt nästa runda och ditt siande verkningslöst.

Då blir vi tvungen att rösta ut dig nästa runda för att bekräfta ditt siande och ulvarna har fått ut en siare utan att behöva slösa sin skändning.

Jag skulle kunna dra det så långt till att det hänger på vem du bestämmer dig för att sia. Om du beslutar att sia en ulv så blir du skändad på fläck men om du går ut med att sia en bybo så spar dom dig för att besudla ditt rykte. Så att du gick ut och berättade vem du planerar att sia var ett bra steg.

Knepig situation såklart.

Recca

Femme Fatale
Så kanske det är, eller så är du ulven. För min del känner jag mig stärkt i min röst på dig när du släpper den här informationen. I vilket fall vinner byn på vår uppgörelse.

!Paxen

Swashbuckler
Trasapa said:
Men jag är rädd att du tänker lite för enkelspårigt nu Recca.. Det självklara vore ju såklart att du blir skändad av ulvarna inatt eftersom en siare vill dom ju ha ut så fort som möjligt. Men är ulvarna smart så spar dom dig och sätter då hela din plan i sank. För blir du inte skändad så blir du såklart återigen misstänkt nästa runda och ditt siande verkningslöst.
Antingen tar ulvarna Luu-Kaazh eller så tar dom Recca (om nu någon av dom inte är ulvar). I vilket fall som helst blir vi inte smartare.

Recca, får jag föreslå att du tar någon som är under radarn. om du nu, mot förmodan får stanna kvar efter ditt avslöjande, så betyder det att du kanske har tur och får reda på att någon annan är en "grönsak".

!Paxen

Swashbuckler
Recca said:
Så kanske det är, eller så är du ulven. För min del känner jag mig stärkt i min röst på dig när du släpper den här informationen. I vilket fall vinner byn på vår uppgörelse.
Fast, nej, det gör vi inte. För vi måste fortfarande lita på att du inte är ulven.

Recca

Femme Fatale
!Paxen said:
Fast, nej, det gör vi inte. För vi måste fortfarande lita på att du inte är ulven.
Du verkar plötsligt säker på att det bara finns en ulv. Hur kommer det sig?

!Paxen

Swashbuckler
Recca said:
!Paxen said:
Fel ordval. Jag tror inte att det bara finns en ulv, jag tror att det finns 2, osäker på om det finns mer.

Förresten.. Förhalade jag spelet förut..? vad gör du nu?

Lukas

Mannen i Gult
Recca said:
jag kan sia
F*N
att du skall säga det här, jag har misstänkt det ett tag, och hade en plan för att nästan bevisa det nästa runda.

men så här alla bybor,
jag går i God för Recca, jag tror att hon faktiskt har en powerroll, låt henne vara kvar i spel, och så kan jag Nästan bevisa det nästa runda (om jag lever).

Recca

Femme Fatale
!Paxen said:
Recca said:
!Paxen said:
Fel ordval. Jag tror inte att det bara finns en ulv, jag tror att det finns 2, osäker på om det finns mer.

Nej, det där är inte att förhala, jag ställer en fråga kring något du skrivit, men det du gör istället för att besvara den är att förhala. Faktiskt...

!Paxen

Swashbuckler
Recca said:
!Paxen said:
Recca said:
!Paxen said:

Nej, det där är inte att förhala, jag ställer en fråga kring något du skrivit, men det du gör istället för att besvara den är att förhala. Faktiskt...
Fast, jag förklarade det..

Förhalning..?