Nekromanti Uppdrag Mos Varulv - runda 2

Konrad Konvalj

Myrmidon
1-0 till Kånrad Kånkelman måste ju jag säga.
Det stärker din position som grön mutant i mina tankar. Dock så har du aldrig varit aktuell som bastard-mutant heller, men nu är det fanimäj bekräftat.

Lu-kaazh sjunker ännu ett snäpp i mina ögon.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
Sen: jag är mutant men ingen djur-mutant eller liknande.
= Förstärker min tro ytterligare att du är en PSI-mutant och det viker av från övriga mutanter och således tippar jag på en powerroll.
Jag hade samma misstankar men min förmåga säger emot lite grann. Fast... ska vi verkligen gräva djupare i det här?
Tyvärr så tror jag vi kommer behöva gå ut med mer eller mindre all information vi har den här rundan för att inte förlora den. Även om vi kanske inte har hunnit brukar våra förmågor särskillt mycket så har vi fått lyxen att var fullt antal bybor andra rundan och det innebär att alla som har förmågor har kunnat använda dem och fått svar från dem.
Oavsett vilket så kan bara ulvaran ta en av oss av daga nästa natt och jag är troligast att åka om vi antar att det finns en väktare och han skyddade mig den här rundan. Normalt sett betyder det att väktaren inte får skydda mig igen utan måste skydda någon annan innan han skyddar mig på nytt. Fördelen ifall väktaren kommer fram och kan bekräfta vem han skyddade den här rundan är att vi kan utesluta att vi har med en sektledare att göra och endast kör mot vanliga ulvar. Har vi ingen väktare så får vi vara redo att räkna med en sektledare i detta parti vilket jag hoppas att vi slipper.

Överlever jag till nästa runda så bör vi hänga mig vilket kommer bekräftar att jag är bybo och att jag inte ljuger om den info jag fått från mina sianden, vilket bör vara 2 om jag överlever till nästa runda.

Xyas

Swashbuckler
Trasapa said:
Så summa summarum, jag är PSI-mutant och jag kan varje runda välja en spelare att syna. Jag får då veta om denna person använt en förmåga och emot vem. Så det är anledningen till att jag har svårt att släppa lukas och gröna honom. Möjligen så har vi två som kan känna avsikter hos spelare, jag som bybo och lukas som äventyrare. men det känns ju ganska op med tre typer av siare till byborna.
Det här gör ju Lukas position lite mer prekär. Om det inte handlar om att de med de här förmågorna kan känna av när trädet använder sin förmåga för att rekrytera nya växter. I så fall blir det ju inte helt orimligt att vi har flera siare.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Passar på att lämna lite information gällande min aktivitet resten av dagen.

Stänger igen butiken 17.00 och sen är det rollspel ikväll. Loggar säkert i senare i natt men aktiviteten lär sjunka som en sten.

Xyas

Swashbuckler
Vicotnik said:
Fördelen ifall väktaren kommer fram och kan bekräfta vem han skyddade den här rundan är att vi kan utesluta att vi har med en sektledare att göra och endast kör mot vanliga ulvar. Har vi ingen väktare så får vi vara redo att räkna med en sektledare i detta parti vilket jag hoppas att vi slipper.
Vettigt. Om vi har en väktare borde denne komma ut med det nu genast. Och om vi nu skulle ha en varulv som försöker påstå sig vara väktare borde det inte vara alltför svårt att fånga, om inte denna rundan så nästa.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Det där var faktiskt skarpt fångat av dig Konrad det måste jag ge dig och nu börjar jag åter igen se den konrad jag är vand vid i spelet. Jag måste faktiskt säga att jag är rätt så nöjd med ditt försvar av dig själv.

Men trasapa's information om att han också kan sia på ifall någon har använt en förmåga är minst sagt störande. Lu-kaazh har jag siat som grön så om jag inte är en naiv siare så har jag svårt att se att han skulle ljuga. I ditt fall så måste vi komma på ett sett att kontrollera din förmåga. Observera att jag inte ifrågasätter din ras eller din förmåga, bara att vi måste bekräfta den.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Jag går strax från jobbet, ska åter igen iväg och träna, kommer träna mellan 17:40 och 18:20 där efter ska jag bege mig hem och bör ungefär vara åter vid en dator runt 20:00 skulle jag tro.

Trasapa

Swordsman
Jag kommer hänga med herr konkel på rpg-afton vid fem tiden. Så min aktivitet kommer vara låg tills sent ikväll, möjligen att jag lyckas knycka konkels nyinskaffade ipad och flotta iväg nå korta inlägg.

Xyas

Swashbuckler
Om vi nu INTE har en väktare, är inte följande upplägg rimligt:

Vi har med en sektledare att göra. På bybo-sidan har vi Vic som är siare och kan sia efter mördarträdet endast och kan inte detektera trädets växtkloner. Sen har vi två förmågesiare som kan detektera när förmågor används, dvs de har en chans att se när trädet använder sin förmåga att klona nya kopior av sig själv.

Brynolf

Dum fan
Oj oj... ok... att ha två förmåge-siare känns väl inte helt vettigt, va? Jag är jävligt nyfiken på om Trasapa ljugit om sin äventyrar/bybo-status, vilket jag började misstänka redan när han började släppa PSI-smulor.

Trasapa, bor du verkligen i Mos Mosel?

Xyas

Swashbuckler
Brynolf said:
Oj oj... ok... att ha två förmåge-siare känns väl inte helt vettigt, va?
Nej inte helt vettigt. Men det blir åtminstone vettigare om vi har med en sektledare att göra än ett traditionellt upplägg.

Men om vi väljer att inte tro på det så måste trasapa ellre Lukas åka. Och i och med att Lukas är grönsiad av Vic blir det ju något troligare att det är trasapa.

Värt att fundera på.

Röst: Ingen

Trasapa

Swordsman
Jag ska kasta in hur jag siade lite snabbt innan jag drar.

Recca var min första kandidat då hon påstod sig vara siare men det bytte jag snabbt bort då jag insåg att hon troligen var skurk och att hon ändå skulle ryka.

Så jag siade Vic och mycket riktigt fick jag som svar att han använt en förmåga mot lukas. Inget specifikt utan bara att en förmåga användes mot honom.

Det här är ju dock inget som kan bekräfta min förmåga eller gröna mig. Såklart jag kan hitta på att jag siat vic och jag vet ju att han siat lukas. Om nu inte vic dragit en luring och egentligen siat någon annan än lukas för att dra ut lögnare på gatan. Men då är min förmåga skräp och jag skyller på Vimes för det är svaret jag fick.

Trasapa

Swordsman
Brynolf said:
Oj oj... ok... att ha två förmåge-siare känns väl inte helt vettigt, va? Jag är jävligt nyfiken på om Trasapa ljugit om sin äventyrar/bybo-status, vilket jag började misstänka redan när han började släppa PSI-smulor.

Trasapa, bor du verkligen i Mos Mosel?
Nej jag har inte ljugit om något alls. I mos mosel är jag en av byborna. Jag är en PSI-Mutant och bär på en lavalampa från forntiden.

Varför började du misstänka att jag ljög om min boende status när jag brödade PSI? Ser inte logiken i det.

Brynolf

Dum fan
  • Vic grönas än mer av att två snubbar förmåge-siat honom.
  • Vic grönas ytterligare av att äventyrare - bra förmåga-kopplingen.
  • Trasapa har visserligen smulat bra, men om vi förutsätter att två förmåge-siare är en för mycket, talar både min och Vics förmåga för att Lu-Kaazh är den riktige. För Lukas talar även att han är den ende äventyraren utöver Vic. Det gör det ännu mindre trolit att han skulle ljuga.
  • !Paxens förmåga överlappar en aning med min...

Brynolf

Dum fan
Brynolf said:
Trasapa har visserligen smulat bra, men om vi förutsätter att två förmåge-siare är en för mycket, talar både min och Vics förmåga för att Lu-Kaazh är den riktige. För Lukas talar även att han är den ende äventyraren utöver Vic. Det gör det ännu mindre trolit att han skulle ljuga.
Jag förtydligar det här. Antingen har vi två förmåge-siare eller så pollinerar Trasapa.

Brynolf

Dum fan
xyas said:
Om vi har en väktare borde denne komma ut med det nu genast.
Well, den ende kvarvarande som inte outat sin förmåga är ju du. Så alltmer lutar väl åt att vi har med en sektledare att göra då.

Vi väntar för övrigt fortfarande på ditt namn, Xyas!

Brynolf

Dum fan
xyas said:
På bybo-sidan har vi Vic som är siare och kan sia efter mördarträdet endast och kan inte detektera trädets växtkloner.
Det är förstås inte omöjligt. Vic, hur ställer du dig till det här?

Xyas

Swashbuckler
Brynolf said:
Jag förtydligar det här. Antingen har vi två förmåge-siare eller så pollinerar Trasapa.
Okej. Då står det för mig nu mellan Konrad (superulvigt beteende i slutet på förra runda) och trasapa (trolig lögnare om förmåga).

Min ryggradskänsla® säger Konrad. Men jag är inte säker.

Xyas

Swashbuckler
Brynolf said:
Vi väntar för övrigt fortfarande på ditt namn, Xyas!
Det är bara Konrad som bett om mitt namn (och jag ger inte ut det bara för att en, i mina ögon trolig ulv, vill ha det). Och nu du. Om en till vill att jag går ut med det så gör jag det genast.