Nekromanti Uppdrag Mos Varulv - runda 2

Brynolf

Dum fan
Min röst ska för övrigt inte ligga o skräpa på Lukas längre...

Röst: Xyas

(Att byta avatar mitt i ett varulvsspel är för övrigt inte ett gott tecken i mina ögon. Det förvirrar. Sist det hände var det varulven Nässe som blev till en gris, har jag för mig.)

Brynolf

Dum fan
Röstläge:

Konrad Konvalj (1) - Vic
xyas (2) - KK, Brynolf

Inte röstat: Trasapa, Lu-Kaazh, !Paxen, Xyas

Trasapa

Swordsman
Sitter på mobilen så det blir kort. Jag förstod att jag skulle hamna i skiten med det här outandet men kände att det var viktig info att få ut till byn. Kan ju såklart vara så enkelt att vi är två med liknande förmågor, en bybo och en äventyrare. Det känns däremot lite taskigt om vimes gjort det så att bara en av oss kan bekräftas av andra spelare. Nu hänger ju jag löst om ingen har info om mig och det skyller jag isf på vimes för taskigt upplägg.

Men se det såhär, vad tjänar jag på att som ulv ljuga om det här? Lukas är siad och ansedd grön, idiotiskt av mig att gå emot honom kan tyckas då jag faktiskt har suttit ganska säkert och har kunnat lågflyga istället. Dessutom bekräftar jag ju vic.

Lukas

Mannen i Gult
Har inte haft tillgång till en dator på hela dagen , men nu har jag läst ikapp

Trasapa said:
Så jag siade Vic och mycket riktigt fick jag som svar att han använt en förmåga mot lukas. Inget specifikt utan bara att en förmåga användes mot honom.
Så du har inte bara samma förmåga som mig du har en bättre, jag får bara veta om personen använt förmåga inte vem han använder den emot.

Lukas

Mannen i Gult
trasapa said:
recca var min första kandidat då hon påstod sig vara siare men det bytte jag snabbt bort då jag insåg att hon troligen var skurk och att hon ändå skulle ryka.Jag tänkte också sia henne.
men i sista minut siade jag vic i stället (när det var säkert att Recca skulle åka)

Lukas

Mannen i Gult
Jag har funderarat på en sak.

tänk om vic har fövandlas till en växt.

vi vet att han började som bybo (förmodligen) och tänk om att när växterna fick veta att han var siaren så infekterade de honom.
det skulle ju dock kräva att han fick behålla sin förmåga.

Brynolf

Dum fan
Lu-kaazh said:
Ja, det måste vara det mest sannolika målet för växtligheten. En jobbig grej är att ju längre vi låter honom leva, desto svårare är det att säga NÄR han blev konverterad, och alltså vet vi inte vilka av hans sianden vi kan lita på.

Xyas

Swashbuckler
Brynolf said:
Kan inte nån som är inloggad sparka lite på xyas så han presenterar sig som folk.
Tre pers så ger jag mitt namn (och det räcker att be om det, rösta gör ni om ni vill). Ni är två nu.

Brynolf

Dum fan
Är det verkligen rimligt att det är ett sektledar-scenario? Om inte Recca började som ensam växt, skulle de ju vara tre mot fyra vid det här laget om vi röstat ut en bybo/äventyrare. Inte jättetroligt att spelet skulle pågå i mer än två rundor i så fall.

Trasapa

Swordsman
Skyndar att slänga in en kvick hojt på xyas, fram med namn, sluta förhala. Även en mycket intressant tanke av Brynolf som faktiskt låter högst trolig just nu, vore jag en sån där zombieskapande ulv så skulle jag såklart ta den hallvgrönade siaren.

Bara ett snabbt ogenomtänkt inlägg, mer sen.

Xyas

Swashbuckler
Trasapa said:
Skyndar att slänga in en kvick hojt på xyas, fram med namn, sluta förhala.
Här förhalas inget, nu är ni tre. Wangard van Qubvijk till er tjänst.

!Paxen

Swashbuckler
Brynolf said:
Är det verkligen rimligt att det är ett sektledar-scenario? Om inte Recca började som ensam växt, skulle de ju vara tre mot fyra vid det här laget om vi röstat ut en bybo/äventyrare. Inte jättetroligt att spelet skulle pågå i mer än två rundor i så fall.
Kanske det var ett sådant one time-scenario, går endast använda en gång, istället för att döda.

Är iaf rätt så säker på att det fanns specifikationer för kraften

Brynolf

Dum fan
xyas said:
Trasapa said:
Skyndar att slänga in en kvick hojt på xyas, fram med namn, sluta förhala.
Här förhalas inget, nu är ni tre. Wangard van Qubvijk till er tjänst.
Tack för det! Jag kan inte direkt få ut nåt ur namnen på rak arm, utom att kvistnos och RQ-78 hintar om ras, och att Vittmarkén hintar om äventyrare. Inget känns mer påhittat än något annat.

Lägger ned min röst tills vidare.

Röst: Ingen

Xyas

Swashbuckler
Brynolf said:
Jag kan inte direkt få ut nåt ur namnen på rak arm
Min egen tolkning är inte mer än att det låter lite adligt för att jag är rik (flott villa och värdefulla fornreliker).

Brynolf

Dum fan
De namn som möjligen sticker ut lite är ju Mexssen och Grenston. Alla andra är någon variant av ihopslagna "riktiga" ord. (och ja, både gren och ston är riktiga ord, men passar inte ihop)

Vicotnik

Den onde
Staff member
Brynolf said:
xyas said:
På bybo-sidan har vi Vic som är siare och kan sia efter mördarträdet endast och kan inte detektera trädets växtkloner.
Det är förstås inte omöjligt. Vic, hur ställer du dig till det här?
Min biologiska testmodul fungerar så att jag kan avgöra ifall personen är en växt (ulv) eller inte. Så om inte Vimes har massor med special vilkor för mig som han håller dolda så anser jag att ovanstående ide är utesluten.

Det finns 2 saker som skulle kunna påverka mitt resultat och det är ifall jag är en Naiv siare eller att en av ulvarna har någon förmåga som gör dem immun mot siande (min gissning i så fall hade varit dråparträdet).

Vicotnik

Den onde
Staff member
Brynolf said:
Lu-kaazh said:
Ja, det måste vara det mest sannolika målet för växtligheten. En jobbig grej är att ju längre vi låter honom leva, desto svårare är det att säga NÄR han blev konverterad, och alltså vet vi inte vilka av hans sianden vi kan lita på.
Oavsätt vad så anser jag att finner vi inte någon lämpligare kandidat nästa runda häng mig för då kan vi bekräfta mina sianden som gröna (om jag inte är naiv siare men det tror jag inte rikigt på själv).

Vicotnik

Den onde
Staff member
Men se det såhär, vad tjänar jag på att som ulv ljuga om det här? Lukas är siad och ansedd grön, idiotiskt av mig att gå emot honom kan tyckas då jag faktiskt har suttit ganska säkert och har kunnat lågflyga istället. Dessutom bekräftar jag ju vic.
Att bekräfat mig så här långt in i runda 2 ger jag inte mycket för.
Men att du som du säger dropar information mer eller mindre friviligt om att du kan sia om förmågor används (och mot vem) när du vet att det mest stor sannolikhet talar tillvis del till din fördel anser jag. Sen är det ganska så förståligt ifall du har den förmåga du utger dig för att ha att du valde att sia mig då det var jag som hävda att jag var siare i slutet av förra rundan.
När det kommer till din förmåga så finner jag en sak minst sagt intressant och det är att den även pekar ut vem den används mot till skillnad från Lu-kaazh förmåga. Måste fundera lite på det här...

Xyas

Swashbuckler
Vicotnik said:
nästa runda häng mig
Det här håller jag med om. Eller ja, inte att vi absolut ska hänga dig denna runda, men vi ska definitivt inte hänga dig denna rundan.