xyas said:
Vem tycker du att vi ska rösta ut Konrad? Din röst just nu ligger på mig. Är jag det bästa alternativet?
Nu har jag samlat mina tankar.
xyas: Har spelat säkert, byboigt, och inte stuckit ut det minsta och stoppas i mitt gröna fack.
Trasapa: Har signalerat om sin roll till mig från sitt första inlägg och stoppas därav i mitt gröna fack.
Vicotnik: Har spelat bra rakt igenom, men jag har haft lite misstankar mot Rune och andra småsaker som gjort mig osäker. Han grönas dock från höger och vänster så att sätta han i grönsakslådan gör mig ju till en idiot.
Lu-kaazh: Har pingat från och till men grönas ju av Vicotnik. Sen så grönade han Recca för att hennes förmåga liknade hans. Jag vill ju tro att en ulv absolut inte skulle göra så och stoppar därför honom i mitt gröna fack.
!Paxen: har pingat lite varstans och jag har haft en uppfattning om att han följer Vicotnik. Tänker mest på den där listan som gjordes över raser i omgång 1. Han grönar Vicotnik och smular fram att Reccas siarförmåga är skit. Det hela stärker ju hans position som en Recca motståndare och han måste ju stoppas i det gröna facken därav.
Brynolf: Har spelar bra omgången igenom och inte pingat så jag måste sätta honom i det gröna facket också.
Alltså ser sitter alla i mitt gröna fack och det funkar ju inte. Nått är fel.
Om det finns en ulv bland mutanterna så är det inte Trasapa. Han PSI smulade mig i sitt första inlägg så jag behåller honom i mitt gröna fack tillsvidare.
Lu-kaazh: Kan ha någon form av skydd mot siande tack vare en mutation. Därav sias han som grön (precis lika som Brynolf i det förra liret). Hans försök till att gröna Recca blir ju oskyldigt i och med att han vet att han grönas vid en kontroll.
!Paxen: Kan ha info om att det finns en siar robot i spel även som ulv. Någon av honom eller Recca skulle ju hängas vilket som så de beslutade att hänga Recca för att gröna !Paxen så mycket som möjligt.
!Paxen var länge inne på att hänga Lu-kaazh men valde Recca mot slutet. Var du inne på Lu-kaazh tack vare hans förmågesnack? Du visste ju även här att roboten var fri så jag förstår varför det stod mellan Lu-kaazh och Recca. När du väl hade 3 siar roller, men visste att roboten var grön enligt din information borde du ha pekat ut detta innan Vicotnik kommer med sitt avgörande "Häng Recca" inlägg.
Varför gick han inte ut med sin "jag vet att Vicotnik är grön och är vår siar-robot" tidigare. (Detta finns det säkert svar på, och jag tror det var för att skydda Vicotnik.)
Om det finns en växt från grönsakslådan bland IMM:arna så är det ju inte jag.
xyas: har varit för grön, alltså clean rakt igenom. Finns inte ett skit på honom. Han är så byboig att det är rysligt bra så det gör ju honom grön. Rösten på Recca kommer väldigt tidigt och det ända jag kan tänka mig här är att Recca och xyas kommer överens om det för att det lutar åt !Paxen. Rösten på Recca sätter ett tydligt statement på att xyas inte är i samma lag och Recca hoppas kunna slingra sig undan fler röster efter det att xyas har lämnat spelet för dagen.
Brynolf: Också väldigt grön rakt igenom. Därav har jag ju satt honom i gröna facket rätt tidigt, och så får man ju inte göra. Det är ju fullt förståligt att man inte hinner läsa ikapp så väldans mycket text som skrevs mot slutet, men i mitt varulvsspel så väljer ju jag att inte tro på att man är borta fast man är borta. Allt som skrivs ingår i mitt varulvsspel så det kan vara ett trick. Att flytta sin röst från Lu-kaazh 3 minuter innan stängning till !Paxen hade fått det hela oavgjort och spelet kanske hade sätt annorlunda ut. Dock så hade Brynolf stuckit ut mer än mig om han nu gjort det. Säkraste sättet att vara kvar i spel var ju att inte göra någonting alls för att i runda 2 få bättre täckning bakåt.
Nu tror jag att jag har gått igenom allt.
!Paxen, Lu-kaazh, xyas, eller Brynolf.
Magkänslan säger att det bör vara en bybo så bort med Lu-kaazh. Sen har !Paxen grönat Vicotnik på många sätt och så jag måste ju behålla honom som grön.
En bybo med villa och forntida samlarföremål eller en vannabe äventyrar bybo med sextant och revolver.
Röst: Brynolf
Med reservation för ändringar så klart. Brynolf har ju sin vetskap om att det finns bra förmågor i spel.
xyas har väl ingenting?
Till och med jag som är helt vanilj vet ju att det finns 3 mutanter i byn. Alla har någon form av förmåga utan xyas som är någon form av adelsman från Mos Mosel. Fnuk. Jag är inte klar än känner jag.