Så då vet vi att min information stämmer, gött. Även om den inte hjälper oss att säga något om spelets uppbyggnad.Konrad Konvalj said:Gamla konservbrukar
Forntida lavalampa
Brynolf said:Jo, du smulade lite att din info handlade om folks utrustning. En rätt meningslös förmåga tycks det mig.xyas said:Förmåga: Jag är ju, som ni redan förståt, en av byns med prominenta medlemmar. På grund av detta innehar jag informationen att två andra spelare har fornfynd i sin utrustning.Konrad Konvalj said:I så fall vill jag veta vad det är.
Jag kan ju inte rösta på mig själv direkt så din felsägning må räcka för min del. Ett litet halmstrå till överlevnad helt enkelt.xyas said:Konrad, misstänkt ulv, kastar sig över min felsägning och röstar på mig.
Som xyas just sa, säger förmågan inget annat än att du inte ljugit om din utrustning. Eftersom jag tror att växterna fått kompletta roller är det inte direkt någon viktig info. Men visst, det talar absolut inte till din nackdel.Trasapa said:En meningslös förmåga? Den förmågan kan vara min enda räddning, en enda liten konfirmation på att jag har talat sanning och du vill sopa den under mattan och kalla det skit?
O ja! Nu när trädet är dött, lär ju inte fler konverteras iofs, men en av oss lär ha gått över till den andra sidan. Vic är då den mest trolige.Om nu vi har att göra med en sån där sektledare så lär ju siaren sitta pyrt till att bli konverterad, om så inte redan är fallet.
Det här har jag förklarat. Hon smulade tidigt att hon var äventyrare och sedan kom det fram att hon var siare. Stämmer helt med min info. Däremot inte sagt att hon automatiskt var helgrönad, men hon verkade inte ljuga i alla fall.Brynolf kommer undan lite väl lätt med sitt snelir förra rundan däremot. Det sista han klämmer in är trots allt att han litar på Recca och lägger sen ingen röst.
Han hade ingen tid att läsa ikapp men på den lilla tiden så kunde han utläsa att Recca var grön, hur i helv..?
Som jag också redan sagt, lade jag mitt slutinlägg innan jag hunnit läsa ikapp. Jag hade bara kommit HIT. I det läget hade inte Vic vänt uppåner på situationen än.Hela slutspurten på den rundan gick väl mer eller mindre ut på att recca var en lögnare? Det missade brynolf helt tydligen. Han skummade förbi merparten av inläggen och höll sig till dråparträdets sida i slutet ändå, men utan att lägga en röst i favör, knepigt.
Varför dog ingen förra runan då? Var har vi i så fall vår väktare?Den här rundan har fått mig skeptisk till om vi ens har att göra med en sån där sektledare, det lutar snarare åt att vi blir fållade av fler än en ulv.
Det här är vad hon egentligen sa om mig:Brynolf said:Jag har kikat lite på Reccas poster förra rundan.
Outade sig som "Muterat djur", vilket väl är identiskt med Lukas ras? Detta, och även att hon var äventyrare, tyder starkt på att ondingarna fått kompletta roller/alias.
(Men still... hur rimligt är det att dråparträdet är en äventyrare? Trädet måste ju ha kommit före äventyrarna till byn... Förmodligen en logisk miss från Vimes sida. Lätt hänt)
HÄR går Recca igenom alla spelare. Konrad tycker hon bäst om, och om Trasapa har hon inget att säga. Tyder på att nån av dessa är växt.
Och om konkel:Recca said:Trasapa: Jag har ingenting att säga om denne figur. Mycket frånvaro är dock inget gott tecken.
Här hade jag alltså hög frånvaro och hade inte hunnit göra något intryck på henne, men att jag har just hög frånvaro ser hon som dåligt. Hur får du det här till att hon skyddade mig på något vis? Borde inte ulvapolare vara på motsatt sida varandra för att inte dra med båda i ett fall? Nej du drar en slutsatts att jag eller konrad är växter därför att recca tycker att konrad spelar mer bybo än i förra spelet och jag har dålig aktivitet. Gärna en förklaring till hur du tänker här.Recca said:KK: Spelar ännu mer som en bybo än han gjorde i Supernaturalgate. Han är dessutom mest drivande, i min åsikt.
Hon säger egentligen inte så mycket alls om brynolf annat än att han spelar väldigt mycket bybo, talar troligen sanning om sin beväpning men lämnar ändå utrymme för att ändra sin åsikt om vinden skulle vända mot brynolf.Recca said:Brynolf: Nu när han kommit loss tycker jag att han spelar väldigt mycket som en bybo. Dock så tog det ett tag för honom att komma igång och då gjorde han det först efter att en hel del personer redan outat. Hans outning om beväpning känns safe då han sällar sig till en som redan är beväpnad. Men eftersom han outar två utrustningsdelar är det inte troligt att han ljuger om just det.
Det här är ju egentligen jätterörigt. Vimes borde ha hittat på ett annat ord än "bybo", då det ju är en vedertagen term för "good guy" i sådana här sammanhang. Xyas, skulle det kunna gå att tolka din info som att "två good guys har antika grunkor"?xyas said:Trasapa, det enda min förmåga gör att konfirmera att du inte ljuger om din lavalampa. Den säger inget om din tillhörighet. Tyvärr.
Nej tyvärr, det gör det inte. Formuleringen är väldigt tydlig och ger inget utrymme för feltolkningar.Brynolf said:Xyas, skulle det kunna gå att tolka din info som att "två good guys har antika grunkor"?
Ok nu hann jag såklart slänga in ett nytt inlägg åt dig medans du svarade på det andra, typiskt.Brynolf said:Varför dog ingen förra runan då? Var har vi i så fall vår väktare?
Det här har jag svarat på en miljard gånger nu. Hennes outningar stämde med min info.Trasapa said:Frågorna till Bynolf är alltså:
Hur kunde du helt missa alla bevis emot Recca förra rundan och genom en snabb skumläsning i all hast helt kallt gå ut med att du litade på henne?
Detta har jag också förklarat. Jag var inloggad på vägen hem och försökte läsa ikapp på mobilen. Det hann jag inte, kan jag ju förtydliga åter igen.Du sa att du var borta men konkel såg dig i aktivitetslistan, förklaring?
Nja, jag sa ju bara att hon inte hade mycket att säga om dig. Och det hade hon inte. Det i sig kan ses som misstänkt (tänker på hur jag o mina ulvapolare undvek varandra lite för mycket förra spelet, tex).Du förvrider dessutom sanningen för att passa dig Brynolf, likt en grönsak i ulvakläder.
(...)
Här hade jag alltså hög frånvaro och hade inte hunnit göra något intryck på henne, men att jag har just hög frånvaro ser hon som dåligt. Hur får du det här till att hon skyddade mig på något vis?
Jo, fast i det där läget så var ju inte Recca överdrivet misstänkt IIRC så hon kan ha unnat sig att försöka gröna sina polare. Det där är ju en typisk "Wine in front of me"-situation, och jag valde den ena sidan just då.Borde inte ulvapolare vara på motsatt sida varandra för att inte dra med båda i ett fall?
Ja, jag misstänker ju inte mig själv. Men absolut, det sänker helt klart skärpan i mina argument i den posten, och den var väl inte knivskarp till att börja med. Jag bara letade pings. Att jag misstänker dig och Konrad har jag ju dock argumenterat för även på andra sätt på annan plats.Om vi ska börja rota bland personer som recca försvarade i det inlägget så ligger du själv riktigt illa till Brynolf, men det sket du såklart i att ta med.
Två låter som väldigt många, men en är väl inte otänkbart. Men då var Recca självklart ensam växt från början.Trasapa said:Kan det vara så att dråparträdet redan infekterat t.ex två individer innan spelstart men dom hade inte växt tills sig förra rundan. Alltså dom kunde inte mörda någon förens runda två, kanske visste dom inte ens om att de var smittade förens nu, och dråparträdet tog vi ju ut direkt så därav inget nattmord.
Fast med dråparträdet dött borde de egentligen inte kunna göra det va? Eller tror du Recca inte hade en huvudroll i det onda lägret?Trasapa said:Var det två(plus trädet) från början så lär dom inte kunna smitta fler, var det bara en så kan dom nog smitta fler.
Nej precis, troligen så kunde bara dråparträdet smitta byborna. Men i ursprungsläget alltså menar jag.Brynolf said:Fast med dråparträdet dött borde de egentligen inte kunna göra det va? Eller tror du Recca inte hade en huvudroll i det onda lägret?
Snart kommer gästerna...