Nekromanti Ursäkta, men tåg i D&D? (Om Eberron)

ro83rt

Swordsman
Re: Industrimagi

Ja, det stämmer, och jag gillar inte den aspekten av D&D 3.5. Särskilt svårt har jag för Item Creation reglerna som jag menar för över en mystisk tradition till rent kalkylerande och räknande. Så vill jag inte ha rollspelen.

Men den klart avgränsande delen av utnyttjandet av magin för spellcasters tycker jag är bra, och den borde avgränsas ytterligare just för att förhindra den utveckling vi ser i bl.a. Eberron.
Det du vänder dig emot är alltså hur konstruktören väljer att sammanfoga system och setting. Eftersom magin fungerar i världen som den gör i systemet och konstruktören aktivt stöder detta så kommer D&D aldrig att erbjuda den magi du är ute efter. Eventuella inskränkningar kommer troligtvis endast att lägga mer fokus på stridsmagi än på "vardaglig" magi. Om du inte är nöjd får du antingen börja modda eller byta system.

G

Guest

Guest
Re: Industrimagi

Jag tycker Forgotten Realms är en underbar setting, och Item Creation reglerna är de enda reglerna jag egentligen direkt ogillar av över 400 sidor regler, så dina slutsatser tycker jag är förhastade.

Men Eberron klarar jag mig gott utan!