[spelare som claimar]: [rum] ([hur många andra]: [eventuella namn])
I ordning:
Hellzon: Maskinrummet (3: Sidd, Empiricus, Martin3)
Stövelkatten: Korridoren (2: Vimes, Xyas)
Basenanji: Kommandobryggan (0 (Ser Stövelkatten i Korridoren)
Sidd: Maskinrummet (3: Hellzon, Empiricus, Martin3)
Vimes: Korridoren (2: Stövelkatten, Xyas)
(jag bekräftar alltså Stövelkattens info om vilka som var i korridoren).
Ok, den här gjorde mig bara snurrig så jag skrev en ny lista om hur vi var fördelade under natten:
Maskinrummet: Hellzon, Sidd, Martin3, Empiricus
Korridoren: Vimes, Xyas, Stövelkatten
Kommandobryggan: Basenanji
Nu antar jag att vi alla utom Basse står i korridoren iom att maskinrummet är utrymt. Jag föreslår allmän evakuering till förrådet för påfyllnad av eldkastaren. Hellzon gjorde iaf sitt jobb inatt även om han inte dödade xenomorfen så är det inget i fluffet som säger att han dör av det, det står skyddar bäraren så antingen valde Hellzon att inte döda den eller så dödar den inte xenomorfen och isf kommer det bli väldigt jobbigt om det kommer mer än en xenomorf.
En annan sak jag tror vi missade förra rundan eller jag iaf missade det:
fjodorsenuba said:
2. Labbet, här kommer den som undersöks uppehålla sig men kan inte göra något. Man kan operera en infekterad till frisk, dock ej den som undersöks nu, och max en per kväll (kräver att en opererar och en opereras).
Dels tycker jag det är rätt tydligt att man måste agera under 2 rundor dvs om Basse hade infekterat Empi så hade vi ju aldrig kunnat rädda honom och då är allt det meningslöst eftersom vi måste undersöka dom samma runda som dom blir infekterade vilket innebär att vi måste förutse vilken person som kommer bli infekterad utan att avslöja det för skummisarna, det håller inte riktigt. Jag tror därför att Empi redan var infekterad och att vi aldrig skulle hinna rädda honom. Empi var väldigt sugen på att hoppa in i operationsrummet vilket får mig att tro att han faktiskt kanske visste att han var infekterad och att han ville bli intvingad dit för att vi skule förstöra labbet istället för maskinrummet. Maskinrummet är ju egentligen vårat näst minst vitala rum (efter kommandobryggan).
Den andra saken jag noterar är att man behöver vara två. Hade vi behövt vara en till för att undersöka också? I så fall så hade det ju inte spelat någon roll att Impetigo fuckade upp undersökningen, det hade ju resulterat i noll och inget iaf.
@fjodorsenuba behöver man vara två för att undersökas också eller gäller det bara operation?
Jag kan hålla i eldkastaren den här gången om vi känner att Hellzon är mindre trovärdig.
Basses ventilationsgate är ju dock intressant men jag är nog ändå inne på att kontrollera Basse som var först själv med Empi så ingen smitta har skett där.
Undersöka: @Basenanji
Eldkastare: @Martin3
Kryostasen dock, hmm. Alla verkar vilja nominera sig själv i ett desperat försök att fly. Jag kan därför tänka mig att stå över och låta någon annan frysas in.