Mekanurg
I'd rather be different than indifferent.
Re: Terrordåd i Norge
Bläddrade i listan. Där fanns en del "vanliga" mord, som inte var terroranknutna, samt flera som bara var misstankar om terrorism utan att gärningsmännens identitet eller motiv var kända. Om jag tillämpar docent Sune Perssons källkritiska regler på listan får den underkänt: "gör om, gör rätt."Grisodlar'n said:Coren är inte emot muslimer utan emot de som utför terrordåd i sitt heliga krig (jihad). Har du tittat på klippet? Är du pro-Jihad, förresten?
Jag vill också göra klart att jag inte behöver tycka om Kent Ekeroth och hans grodor för att rösta på SD. Jag skulle inte ha något emot att han sparkades ut ur partiet. Hans första uppmärksammade twitter-inlägg ang. bombdådet har jag dock förståelse för, då han trodde att det var fråga om ett islamistiskt terrordåd. Det var faktiskt ett par islamistiska terrorgrupper som tog på sig dådet i början.
Problemet med Ekeroth är att han fortsätter att leverera grodor. Han är något av en "gift that keeps on giving" för svensk slaskpress. Ibland får jag intryck av att han vill förstöra för partiet med flit.
På begäran så bidrar jag med en länk till:
http://www.thereligionofpeace.com/index.html#Attacks