Tony.Meijer
Ärketeknomantiker
Tjo,
jag håller på och ninjar med Marna och en del av tanken är att det skall finnas ett utforskningsmoment i spelet. Ideen är att man ska glida omkring i djungler och råka ut för intressanta möten med urinvånarna. Problemet jag har är hur detta snubblande över urinvånarna skall se ut rent regelmässigt, och då tänkte jag att forumet kanske kan vara behjälpligt?
Den första ideen jag hade var att man har en karta som har ett rutnät, där varje "steg" kostar proviant och tid och där man slår på någon form av slumptabell för att se om man råkar ut för något på just den här rutan.
Tanke två är att man har samma karta, men med ett flödesschema som för storyn framåt.
Tanke tre är att varje koordinat har en händelse kopplad till sig.
Vad tror ni? Någon som provat en sån här variant?
jag håller på och ninjar med Marna och en del av tanken är att det skall finnas ett utforskningsmoment i spelet. Ideen är att man ska glida omkring i djungler och råka ut för intressanta möten med urinvånarna. Problemet jag har är hur detta snubblande över urinvånarna skall se ut rent regelmässigt, och då tänkte jag att forumet kanske kan vara behjälpligt?
Den första ideen jag hade var att man har en karta som har ett rutnät, där varje "steg" kostar proviant och tid och där man slår på någon form av slumptabell för att se om man råkar ut för något på just den här rutan.
Tanke två är att man har samma karta, men med ett flödesschema som för storyn framåt.
Tanke tre är att varje koordinat har en händelse kopplad till sig.
Vad tror ni? Någon som provat en sån här variant?