Varulv [Utkante 2] - R1

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
1,308
Nä, det var poängen att om man är två i demonchatten så behöver man inte @:a varandra, men det är ju tre ulvar i ulvchatten så där var det mer logiskt att man riktade frågan mot någon.
(Innan frågan drar iväg för mycket: jag kollade tråden från när jag och biobunker var demoner i utkante 1 och vi taggade varandra en del där)
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
9,200
Okej men samtidigt så anser jag att det är viktigt att vi grönar dig. Du borde gå dit och den som @Basenanji inte synar bör gå där ifrån denna runda.
Jag vill nog gärna att både @Hägerstrand och @Sysp stannar hos mig! (För jag är rädd att de blir mördade annars och jag vill hålla det hela dolt vem jag siar). Tror att vi kan bygga en stabil bybotrio! Ok @Anthrox vi får väl ses nån annan gång/nån annanstans.
 

Sysp

NNO
Joined
11 Apr 2017
Messages
596
Det sämsta för byn är om jag eller Häger är ulv och äter Basse direkt innan han hinner berätta hur han siat. Det hade sugigt och skapat ett konstigt spiderman-meme-pekande mellan mig och Häger på vem som gjort det. Jag hade antagligen åkt ut som grön R2 på det och det hade sugigt ännu mer. Detta är utöver att ulvarna och demonerna har fått sia fritt en runda och draken knappast lyckats slumpäta en av två demoner.

Det näst sämsta hade varit ifall den som kommer in till oss gröningar för siande R2 hade ätit Basse direkt innan han hunnit sia den. Då bör rimligen den nyanlände bli utröstad nästa omgång. Alltså bör vi inte helt bortse från vilka som folk vill ha siade, det kan mycket väl vara en ulv i fårakläder som dyker upp som ett bondeoffer.
 

Sysp

NNO
Joined
11 Apr 2017
Messages
596
Ett annat underskattat samtalsämne är ulvarnas och demonernas siare. Båda faktionerna vill gärna ha dessa aktiva och med fräscha mål varje runda. Om t ex två ulvar har blivit slumpade på samma plats (varav en är siare) får de slut på mål redan R2 om hela byn står stilla. Alltså bör vi även granska vilka som är intresserade av en viss rotation varje runda för där finns det också ledtrådar.
 

Sysp

NNO
Joined
11 Apr 2017
Messages
596
(Innan frågan drar iväg för mycket: jag kollade tråden från när jag och biobunker var demoner i utkante 1 och vi taggade varandra en del där)
Jo, det var inget vattentätt dundergräv direkt, mer en observation :) Det kan absolut ha varit en demonchatt, ulvchatt eller ett lite spretigt uttalande.

På något sätt hade jag köpt hela resonemanget bättre om det var Basse som fjodor frågade, men det är klart - Brynolf var ju en stor auktoritet 15 timmar och 30 minuter tidigare i frågan att rösta inom drevet, så det kanske är vettigt att be honom om lov.
 

Sysp

NNO
Joined
11 Apr 2017
Messages
596
Jag vill nog gärna att både @Hägerstrand och @Sysp stannar hos mig! (För jag är rädd att de blir mördade annars och jag vill hålla det hela dolt vem jag siar). Tror att vi kan bygga en stabil bybotrio! Ok @Anthrox vi får väl ses nån annan gång/nån annanstans.
Oavsett hur mycket som jag vill ha färg på Anthrox vill jag inte ha det på bekostnad av en död siare redan efter R2. Det är nog säkrare att det bara är vi tre på Värdhuset R2 så ser vi hur nattmorden förhoppningsvis tar på andra ställen och kan omvärdera om vi törs släppa in nån.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,182
Så du svarar alltså indirekt kl 12:00 idag på en post / diskussion som var från 20:31 föregående kväll? Det kan man ju göra :) Kan vi hålla med om att det i bästa fall var väldigt otydligt och lite oförsiktigt bybospel?
Ja försiktigt spel är något ulvar/demoner håller på med.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,857
Det här var väl väldigt passivt-aggressivt? Kom igen Waterhouse, bättre kan du!
Japp. Känner mig så. Ert ulvcase hänger inte ihop för fem öre. Jag är uppgiven ulv säger @Hägerstrand Då borde jag väl varit överlycklig när drevet svängde från mig till sysp igår kväll? Eller är @Sysp min medulv tror ni? Skulle han verkligen hållt med mig så mycket och postat samma saker igår morse då, inget vidare samarbete som ulvliga.
 

Sysp

NNO
Joined
11 Apr 2017
Messages
596
Mitt förslag är alltså att vi tar ovanstående lista och bara flyttar alla spelare ett steg neråt i förflyttningen.
Dvs:
Placeringar R2:

Marknadsplatsen:

Waterhouse
Fjodorsenuba
StradhLestat

Värdshuset:

Mr.J
Sysp
Basenanji

Smedjan:

Hägerstrand
Brynolf
Anthrox

Tempelklippan:

Sidd
Impetigo

Förflyttningarna behöver vara hyfsat jämnt fördelade, inte exakt jämnt fördelade. Poängen är att det inte ska samlas fler än tre spelare på samma plats, efter som det blir för svårt att analysera vem som utfört nattmord då.
Den här posten från Anthrox från innan Basse outade siare på föreslagna förflyttningar gör att jag drar öronen åt mig lite. Om vi säger att fjodors post faktiskt är från ulvchatten och det är Brynolf och Anthrox som är ulvarna som är med honom så finns det logik i att de roterar in Häger där i Smedjan samtidigt som fjodor är kvar där han är. Ulvarna är ju lite rädda för att bli nattmördade av demonerna och att bekvämt sia en spelare i taget är ju inte världens sämsta position.

Nu kanske det är alldeles för konspiratoriskt och Anthrox är snorgrön, men det finns lite när man läser Anthrox och Brynolf som par som pinglar lite för rött för mig, trots att Anthrox har vänt drevet från mig, åtminstone för stunden.
 

Sysp

NNO
Joined
11 Apr 2017
Messages
596
Tycker vi ska försöka analysera scum-siarna lite mer och hur faktionerna kommer vilja spela dem i och med att de också är platsberoende. Vi har inte vänt alls på det som by än och det kan inte skada att få lite diskussion där, oavsett vem som visar sig vara röd, brun, lila eller grön i senare rundor.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,857
Jag tror Hägern och Anthrox är ulvar ihop. Hägern inleder med märkligt regelmissförstånd och Anthrox anfaller direkt, känns som ett litet skojbråk för att visa avstånd.
Sen outar Basse siare ur det blå, viktigt för ulvarna att få Sysp utröstad då, så Hägern kan slakta Basse.
Tråden är så orimlig att de som brukar leda diskussionerna inte kan ha rent mjöl i påsen.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,358
Location
Stockholm
Jaha hör svöbger det fort.

Okej men samtidigt så anser jag att det är viktigt att vi grönar dig. Du borde gå dit och den som @Basenanji inte synar bör gå där ifrån denna runda.
Är det inte vettigare att Basse INTE berättar vem han siar i förväg, så att OM det finns en fuling på värdshuset så har de svårare att planera?
 

Sysp

NNO
Joined
11 Apr 2017
Messages
596
Jaha hör svöbger det fort.



Är det inte vettigare att Basse INTE berättar vem han siar i förväg, så att OM det finns en fuling på värdshuset så har de svårare att planera?
Jag håller med. Blir han uppäten direkt av en ulv så spelar det ju ändå ingen roll vem han siade. Om en av mig och Häger blir utröstade så siar Basse ju rimligen den andra (vi får se upp för nån sort snipe bara, men det kan man väl inte rimligen komma undan med R1 om inte dreven är helt tajta). Bättre att Basse ger mindre info att spela på genom att inte berätta vem han tänker sia.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,358
Location
Stockholm
Ja, jag vill också se en förklaring på det här inlägget.

Jag tycker att man oftare ser ulvar fejka inlägg till fel tråd än riktiga misstag, men det är ju sånt som brukar hända på vägen ut.
Ä men lägg av. Fjodor är bara lite spydig över att jag beordrade honom att rätta in sig i ledet igår.
 

Mr.J

Sakkunnig
Joined
30 Jun 2024
Messages
112
Jag vill nog gärna att både @Hägerstrand och @Sysp stannar hos mig! (För jag är rädd att de blir mördade annars och jag vill hålla det hela dolt vem jag siar). Tror att vi kan bygga en stabil bybotrio! Ok @Anthrox vi får väl ses nån annan gång/nån annanstans.
Finns det inte risk att någon av de är ulv då? Är det verkligen värt att ta den chansen? Som någon nämnde, Kamikaze ulv liksom.
 

Mr.J

Sakkunnig
Joined
30 Jun 2024
Messages
112
Jag tror Hägern och Anthrox är ulvar ihop. Hägern inleder med märkligt regelmissförstånd och Anthrox anfaller direkt, känns som ett litet skojbråk för att visa avstånd.
Sen outar Basse siare ur det blå, viktigt för ulvarna att få Sysp utröstad då, så Hägern kan slakta Basse.
Tråden är så orimlig att de som brukar leda diskussionerna inte kan ha rent mjöl i påsen.
Alltid bra att vara skeptisk, men brukar det inte vara sådana småtjafs hela tiden? Jag menar, Impetigo var på mig förra spelet då jag missförstod och det visade sig att vi båda var bybor.
 
Top