Varulv [Utkante 2] - R2

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
4,161
Location
Oktoberlandet
Får fler också posta screenshots av sin roll eller är det bara en one time thing? Om man får göra som WH försvinner poängen med dessa typer av spel/lekar. Alltid kul med kryphål i regler men inte sådana. Tack för spel i alla fall.
Inga mer från PM.
Vi röstar ut denne då.
Byn behöver inte mer uppförsbacke🙏
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,358
Location
Stockholm
Får fler också posta screenshots av sin roll eller är det bara en one time thing? Om man får göra som WH försvinner poängen med dessa typer av spel/lekar. Alltid kul med kryphål i regler men inte sådana. Tack för spel i alla fall.
Nej nu är det inga fler screenshots.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,358
Location
Stockholm
Sidd tog drevet till 5-5, MrJ lade den avgörande rösten.

Jag och Fjodor låg kvar på Sysp.

Sen vart kaos.

Det här knäcker vi imorgon. Nu sömn.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
4,057
Jag lackade ur rätt rejält här och har för tillfället inget intresse kvar för att spela färdigt. Tycker det är rätt pissig attityd av WH att förolämpa alla andra spelare och sen dra ett move som han vet är falskspel så det skriker om det. Allt ska liksom inte behöva vara ristat i sten för att fatta att det inte är okej att posta ett screenshot av sitt roll-pm, då finns det ingen anledning att spela över huvud taget.

Jag är bybo, men jag kommer inte orka bry mig om att försöka försvara det. Får se om jag orkar spela vidare imorgon, men just nu har all min lust tagit slut.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
1,308
Fan då.

Jag fastnade i närvarande förälder-träsket så mycket att jag helt lyckades glömma att checka in här.

Tack för spel Basse och Waterhouse! Måste komma ihåg att det alltid blir katastrof så fort någon börjar citera Kay Pollak.

Jag känner mig dum som fan som gick över till att rösta ut Waterhouse istället. Jag ska läsa @Anthrox inlägg när allt började vända, men det som var min farhåga innan rundan tog slut var att han startade Syspdrevet utan att räkna med hur ensidigt det skulle bli, och han hade räknat med att kunna få ut mig om det var lite jämnare, men det första alternativ som kunde få fart var det mot WH.

Röst: @Sysp
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
2,111
Jag har läst ikapp till #334 i r1. Måste verkligen sova men så här långt läser jag @Sysp och @Anthrox som ulvigast.

Sen fattar jag ju att dst kommer myclet mer löngre feam i tråden, jag ska åka buss långt i morgon bitti och borde hinna läsa ikapp då.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
2,111
Var så klart tvungen att läsa klart ändå… blir kul att stiga upp 05.15 🤓

Två saker till i natt bara:

1) PM-gate är över iom att WH lämnar spel och jag ser ingen anledning att alls kommentera det vidare.

2) Planen som länge låg på bordet var bra, dvs att rösta ut @Sysp eller @Hägerstrand och sia den andre. Man kan nog lära sig mycket genom att studera HUR byn gick från att närmast mangrant hålla sig till planen för att plötsligt helt överge den.

(lätt att vara efterklok förstås, jag skriver ju nu och läste dtora delar av r1 med vetskapen att @Basenanji mördades)

Synd att @Hägerstrand inte fick finslipat sin plan om en vandrande dold siare, det hade inbjudit till spännande situationer!
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
4,161
Location
Oktoberlandet
Sitter å funderar på de 5 scumen nu i spel.
Lite för många för att hoppas få nåt vidare vettigt gehör här i tråden förstås men lyfter det iaf för mina stackars 3 bybo att fundera på.

Vi hade en plan för att hålla vår grönade Siare Basse vid liv på grönbete själv.
Dit skulle vi skicka en spelare i taget som vi tyckte var grönast.
Några ville ha dit Anthrox.
Jag var hela tiden skeptisk till att skicka just denne med tanke på förra spelet då Anth lurade oss rejält.
Visst det vore skönt att få just denne Siad men jag ville inte förhasta något.
Anth var (förståeligt) ok på att gå dit.
Dock så vände denne under ett tag sista dygnet.
Sen när det var tydligt klart att planen med att rösta ut Sysp och Sia Hägern var som bortblåst (idiotiskt) så tyckte jag mig se att nu ville Anth dit ändå.
Nån påpekade att det var ju onödigt nu när Basse redan har 2 att Sia på plats.

Jag undrar lite om Anth ville dit för att få fler spelare på plats för att få nattmördaren att kunna gömma sig i mängden.

Eftersom att jag tycker Anth verkar chilla för bra med Brynolf så är jag rädd för dessa två å nattmord.

Jag lutar åt att taktiskt retirera till annan fredad plats.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,358
Location
Stockholm
Ny dag, nya tag! Vatten under broarna etc.

Det såg ju länge ut som att Sysp skulle hängas. Anth var med på det tåget i början, men vände sedan till Häger. Han fick inte så mycket gehör där, och gick istället över till att skippa planen och sväva ut och jaga rödare villebråd utanför värdshuset.

Har inte gått tillbaka och läst, men nog ser det ut som att Anth försökte rädda kvar Sysp?

Oavsett VEM som låg bakom, tycker jag det ser tydligt ut ATT slutet av R1 syftade till att rädda kvar Sysp. Ulvarna hade en enda chans att mörda siaren innan denne kunde sitta säker och gröna folk. Det var krisläge i ulvgrytet. Jag ser inget skäl att kaosa till det så här mycket om Häger vore ulven, han var aldrig riktigt under galgen.

Planen som länge låg på bordet var bra, dvs att rösta ut @Sysp eller @Hägerstrand och sia den andre. Man kan nog lära sig mycket genom att studera HUR byn gick från att närmast mangrant hålla sig till planen för att plötsligt helt överge
Precis. Här har vi mycket gött att luska i. Gör görna det på bussen, du som kommer in med fräscha ögon.
 

Sysp

NNO
Joined
11 Apr 2017
Messages
596
Röst: @Hägerstrand

Från min plats är det jätteenkelt. Basenanji dog, det är en varulv på Värdshuset, jag är inte ulven, ifall Hägerstrand inte åker kan ulvarna mörda mig riskfritt. Jag är inte heller demon för då hade Hägerstrand varit mördad av mig.

Byn gjorde en riktigt sopig runda R1. Jag hoppas att det delvis beror på att Impe är bybo och inte kom i spel förrän sent, men faktum kvarstår nu att nu står det 4-3-2 och byn är inte längre i röstmajoritet mot scummet. Det känns som att R2 blir det ännu mer demonerna mot varulvarna, nu ligger båda fraktionerna rätt nära vinst så ska byn rycka upp sig och börja få ut scum måste några av rösterna komma från den andra fraktionen.

Om Hägerstrand ryker som ulv och demonerna lyckas hitta ett nattmord på en ulv till så ligger de plötsligt väldigt bra till, särskilt om de får hjälp av ett varulvsmord på en bybo för då står det 3-1-2 och draken är sannolikt ute.

Jag vet inte om jag kommer orka spela idag och försöka gräva i vad faktionsiarna kan tänkas ha gjort, hur rösttåget vände till WH eftersom det var smartare att inte ha Hägern ensam på värdshuset med the smoking Gun etc om de återstående tre byborna låter slörösterna på mig ligga kvar utan att läsa själva. Betänk att ulvarna gärna räddar Hägern här, slöröster på mig utan ens ett andra drev gynnar inte byn och visar bara att scummets majoritet är nöjt, precis som rösterna först på mig, sen på WH gjorde igår.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,358
Location
Stockholm
rösttåget vände till WH eftersom det var smartare att inte ha Hägern ensam på värdshuset med the smoking Gun
Det är såklart den andra möjligheten. Jag tror dock att ulvarna skulle vara tillräckligt nöjda med situationen att offra häger mot basse och inte behöva dra på sig uppmärksamhet genom att vända upp och ned på spelplanen. Ganska enkel Ockham.
 

Sysp

NNO
Joined
11 Apr 2017
Messages
596
Såhär tror jag det ligger nu bland de fyra bybor, tre varulvar och två demoner som är kvar:

Brynolf, Fjodor och Hägern är ulvar.
Impetigo och jag är bybor.
Anthrox demon.
Två av Stradh, Mr. J och Sidd är bybor, den siste är demon.

Om byn orkar spela och gräva så kanske vi har en chans. Jag vet inte om det ger något alls i det här läget att jag motiverar något av ovanstående med poster och jobb, för jag känner mig energilös och ganska osugen på att spela och tvekar på att byn är intresserad av att lyssna och scummet är jag helt ointresserad av att lägga energi på att gräva åt.
 

Sysp

NNO
Joined
11 Apr 2017
Messages
596
Nu checkar jag ut under dagen, jag tänker inte fuskjobba för det här. Jag återkommer vid middagen och ser om det har hänt något intressant och om det är värt att offra lite tid på familjen på att försöka delta igen, men just nu känns det inte så.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
2,111
Det är såklart den andra möjligheten. Jag tror dock att ulvarna skulle vara tillräckligt nöjda med situationen att offra häger mot basse och inte behöva dra på sig uppmärksamhet genom att vända upp och ned på spelplanen. Ganska enkel Ockham.
Men å andra sidan…

visst skulle det sitta ännu finare för ulvarna att låta Hägern mörda Basse och sen ha kvar Sysp som syndabock? Som det ser ut nu ryker ju Sysp och om han visar sig vara bybo har ju Hägern duckat två kulor och tagit ut siaren innan vi slutligen kan hänga honom i r3.

Det finns mig veteligen inte heller nåt som säger att inte både Hägern och Sysp är ulvar. Det skrevs mycket i r1 om hur sjukt gröna de två var, men åtminstone när man läste med vetskapen att Basse sen blev mördad såg jag inte riktigt på vilket sätt de skulle ha grönat sig så mycket.

Jag tycker att demonerna ska outa nu. Då ställs ulvarna inför ett jobbigt val: Om de mördar en bybo till sätter de demonerna i guldläge att ta hem vinsten (vi får stor chans att pricka ulvar med utröstningar och kan styra förflyttningar så att demonerna får föraöka avrätta misstänkta ulvar).

Demonerna har med stor sannolikhet också namnet på en bybo på marknadsplatsen eller i smedjan iom deras uteblivna nattmord. Om de inte valde att avstå vilket jag sälv aldrig på tusen år hade kunnat göra ävem om jag hade resonerat att det vore klokt (i så fall för att spara en ulv så att byn fortsätter jaga ulvar i första hand och demoner i andra hand).
 

StradhLestat

Swordsman
Joined
8 Sep 2020
Messages
552
Location
Fruängen
Jag lackade ur rätt rejält här och har för tillfället inget intresse kvar för att spela färdigt. Tycker det är rätt pissig attityd av WH att förolämpa alla andra spelare och sen dra ett move som han vet är falskspel så det skriker om det. Allt ska liksom inte behöva vara ristat i sten för att fatta att det inte är okej att posta ett screenshot av sitt roll-pm, då finns det ingen anledning att spela över huvud taget.

Jag är bybo, men jag kommer inte orka bry mig om att försöka försvara det. Får se om jag orkar spela vidare imorgon, men just nu har all min lust tagit slut.
Jag förstår till fullo......MEN dock hade du ett liknande tonläge/uppgivenhet/"fuck this" liknande inlägg i valulv när det började bli för varmt om fötterna...... Vilket får mig att känna visst tvivel här....
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
2,111
Jag förstår till fullo......MEN dock hade du ett liknande tonläge/uppgivenhet/"fuck this" liknande inlägg i valulv när det började bli för varmt om fötterna...... Vilket får mig att känna visst tvivel här....
Jag delar ditt tvivel kring hur genuin @Anthrox vrede är.

Det är lite märkligt att i ett sånt uppgivet och ilsket inlägg påpeka att WH förolämpat ”alla andra spelare”. Det är ju uppenbarligen Anthrox som känner sig skymfad, varför lägga in det där om andra spelare?
 
Top