Varulv [Utkante 2] - R2

Mr.J

Sakkunnig
Joined
30 Jun 2024
Messages
112
Jag väntar erat svar kring hur vi ska göra med Sysp och Häger men under tiduren tänkte jag undersöka mer.

Fjoddes post att rösta ut Anth där hans argument led ”om du ska ge upp kan vi lika gärna rösta ut dig” ish tycker jag är väldigt lite att gå på för att redan nu rösta på honom innan hans ens givit en reaktion på Sysp och Häger. Ledsen om jag missat nåt och så har han det.
Och som själv blivit upprörd kan jag förstå Anth men att inte fortsätta alls nu när WH är borta och ingen får fortsätta med screenshots bör det inte vara något problem. Jag misstänker Demoner.
resonerar lite högt bara, hur tänker ni?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
4,161
Location
Oktoberlandet
What?
Såg nu denna oväntade vändning att Athrox hoppar av och Biobunker tar över!
Varulvsspel asså special.?!’:”&&&kr))(;::—@@!???
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
1,308
Slut med demonvinst om tre ulvar blir utröstade/nattmördade och två bybor blir utröstade/nattmördade. Alltså minst tre rundor (inklusive denna).
Här räknade jag väl fel, tror jag. Ulvar och bybor kan bli nattmördade samma runda, så teoretiskt två rundor?
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
1,308
Halloj alla bovar och banditer, demoner, ulvar och annat oknytt.
Jag har ju tidigare bott i Inkante men nyss flyttat in i Anthrox gamla stuga.
Kan inget om nån och vet inte mycket om era respektive inbördes förhållanden eller eventuell hårighet.
Ge mig lite tid att sätta mig in i det här
Credd för att du steppar in och håller spelet flytande.

Du är ulv med @Sysp men det vet du väl redan?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
4,161
Location
Oktoberlandet
Halloj alla bovar och banditer, demoner, ulvar och annat oknytt.
Jag har ju tidigare bott i Inkante men nyss flyttat in i Anthrox gamla stuga.
Kan inget om nån och vet inte mycket om era respektive inbördes förhållanden eller eventuell hårighet.
Ge mig lite tid att sätta mig in i det här
Ja vad säger man: Välkommen till Utkante @BiobunkerVII .
Finns mest trångsynta Hillbillies här verkar det som å majoritet av snevridna fredsförnekare.
Jag gissar du är bybo då jag tror det vore osannolikt att byta in en scumiss just när 2 bybor åkt ut.
Passar med besviken bybo-Anthrox också.

Tackar @Anthrox för spel. Förstår besvikelsen och håller med. Ser fram emot Tjuvar och Lönnmördare. Nya tag next time😇🙏👍
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,731
Credd för att du steppar in och håller spelet flytande.

Du är ulv med @Sysp men det vet du väl redan?
Först trodde jag det var sant det du skrev sen läste jag mitt PM och ser att är bybo,jag kan skicka en screen shot av det om du inte tror mig.

Skämt åsido, vad jag kunnat läsa mig till är Hägern och Suspen mest misstänkta.
Förstår inte @Mr.J s tanke att vi ska låta det bero, en av dem måste väl ut om vi inte har ännu tydligare rödfärg på nån annan och vem skulle det vara?
Har vi landat i synkroniserad manöver?
(jag har inte hunnit igenom r1)
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
2,111
Hmm, ok men vad skulle BYN vinna på det?
Fan, jobbigt med metatänk men jag tror inte Anth skulle hoppa av om han vore scum, nu när de börjar få medvind.
Onekligen svårt att komma från metatänket och i mitt huvud blir det inte rimligt att Anthrox hoppar av pga ilska över någon annans gråzonande men att avhoppet i själva verket är en gråzonig list.

Jag tror nu att det måste röra sig om genuin frustration och då får man ju läsa hans inlägg som sanning. Där säger han takt ut att han är bybo.

Jag tror helt enkeltatt Anthrox precis som jag hade bedömt det som osportsligt att lägga in ett lögnaktigt ”jag är bybo” i sitt avslutsinlägg.

Byn tog även ett tungt slag över käken iom utvecklingen i r1 med gråzonanden där så det talar också för att @Vimes nu tvingas sträva efter att balansera åt andra hållet, dvs inte låta oss förlora en bybo till på wo iom att det nöstan ofrånkomligt sänker oss.

Jag vet förstås inte men gissar att Vimes gärna vill undvika att kollektivt bestraffa byn för det som hände i r1, det blev nog tillräckligt tungt ändå.

Så metatänket säger tydligt att @BiobunkerVII är grön.

Välkommen in i spelet, Bonkers!

Min genomläsning av r1 gav verkligen känslan av att @Sysp och @Anthrox jobbade tillsammans men det verkar alltså inte stämma.

Byboigast är då jag, Brynolf och Bb7.

Sysp är klart ulvigast. Hade han varit demon tror jag att han hade mördat Hägern.

Mina andra starkaste ulvkandidater är nog Hägern (typ oavsett färg på Sysp), stradh och mr.J

Nån föreslog Fjodor som demon och magkänslan säger att det kan vara så. Fjodor är ju naturligt demonisk i sitt spel iofs. Sidd är mer sansad än vabligt så antagligen demon.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
2,111
Först trodde jag det var sant det du skrev sen läste jag mitt PM och ser att är bybo,jag kan skicka en screen shot av det om du inte tror mig.

Skämt åsido, vad jag kunnat läsa mig till är Hägern och Suspen mest misstänkta.
Förstår inte @Mr.J s tanke att vi ska låta det bero, en av dem måste väl ut om vi inte har ännu tydligare rödfärg på nån annan och vem skulle det vara?
Har vi landat i synkroniserad manöver?
(jag har inte hunnit igenom r1)
Hela r2 har det sett ut som att @Sysp ska ryka. Är han grön åker Hägern nästa runda, är han röd tycker jag fortfarande vi ska stirra noga på Hägern.

Du har varit åtminstone min favorit som ulv nummer 2/3 men inte nu längre.

Jag tror mitt förslag med @Mr.J Till värdshuset och @Sidd till tempelkliopan, alla andra står still, är det som gäller. Ingen har protesterat.

Fyll på:

Impetigo - Jag står still på Tempelklippan
@BiobunkerVII -
@Mr.J -
@Sidd -
@Brynolf -
@fjodorsenuba -
@StradhLestat -
@Hägerstrand -
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
2,111
@Sysp var grym i sitt första spel och uppenbarligen hur begåvad som helst på varulvsspel men jag tror ändå att hans spel, om det är en mycket stilig ulvmanöver, har assist av en erfaren lurulv och då riktas mina misstankar i första hand mot @Brynolf och @Hägerstrand, kanske @fjodorsenuba men ham brukar inte vara så aktiv i ulvchat att han skullekunna vara med och orketrera nåt sånt, plus att det inte ses nån tydlig växeldragning mellan sysp och fjodor som man ändå kan läsa sig till mellan sysp och högern eller (med lite mer fantasi) brynolf.

Så Brynolf kan eventuellt göra en Anthrox här och lura byxorna av mig med sitt klargrönande spel. Är sysp ulv verkar de ju ha planerat att vara tydligt drivande i konversationen.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,731
Efter att slarvigt/hastigt läst genom slutet av R1 och hela PM-gate håller jag Brynolfs benhårda övertygelse om att WHs Pm var falskt som underligt, visst jag sitter med facit i hand, så jävla enkelt är det inte att snyta ut sig en falsk screen shot på ett PM och resonemanget om meta och Vimes agerande, nä jag vet inte det pingar rött även utan Biobonkers Paranojjaglajjor på.

För att lägga en röst så hamnar jag på Suspen, kan lika gärna vara Hägern men byn verkar se mer rött hos Sysp. Tafflig motivering, jag återkommer efter mer eftertanke.

Röst: @Sysp
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
1,308
Hela r2 har det sett ut som att @Sysp ska ryka. Är han grön åker Hägern nästa runda, är han röd tycker jag fortfarande vi ska stirra noga på Hägern.

Du har varit åtminstone min favorit som ulv nummer 2/3 men inte nu längre.

Jag tror mitt förslag med @Mr.J Till värdshuset och @Sidd till tempelkliopan, alla andra står still, är det som gäller. Ingen har protesterat.

Fyll på:

Impetigo - Jag står still på Tempelklippan
@BiobunkerVII -
@Mr.J -
@Sidd -
@Brynolf -
@fjodorsenuba -
@StradhLestat -
@Hägerstrand -
Jag har ingen anledning att flytta på mig. Jag lägger till Sysp i listan eftersom du missade honom.

Impetigo - Jag står still på Tempelklippan
@BiobunkerVII -
@Mr.J -
@Sidd -
@Brynolf -
@fjodorsenuba -
@StradhLestat -
@Hägerstrand - Värdshuset
@Sysp -

Men jag missade nog ditt förslag om förflyttning. Tanken med det är att vi ska stå två och två i R3 så att det är lätt att rösta ut en nattmördare i R4?

Risken i mina ögon blir att den som står på en nattmordsplats denna runda står med annan partner nästa, så att om vi röstar ut fel person kan den utföra nattmord även R3. Om vi står kvar och röstar fel så gör det inget eftersom han inte har någon att nattmörda.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
4,161
Location
Oktoberlandet
Hela r2 har det sett ut som att @Sysp ska ryka. Är han grön åker Hägern nästa runda, är han röd tycker jag fortfarande vi ska stirra noga på Hägern.

Du har varit åtminstone min favorit som ulv nummer 2/3 men inte nu längre.

Jag tror mitt förslag med @Mr.J Till värdshuset och @Sidd till tempelkliopan, alla andra står still, är det som gäller. Ingen har protesterat.

Fyll på:

Impetigo - Jag står still på Tempelklippan
@BiobunkerVII -
@Mr.J -
@Sidd -
@Brynolf -
@fjodorsenuba -
@StradhLestat -
@Hägerstrand -
Jag är osäker på varför men visst jag kan gå till Tempelklippan. Jag är för samverkan, att byn pratar ihop sig, hjälper varandra. Jag ser dig som grönaktigare men har je egentligen väldigt lite att gå på så det är ju egentligen stor risk att ställa sig med dig.
Vill dock inte stå med nån annan bättre så visst- jag meddelar SL om Tempelklippan.
Om nu nån annan jäkel går dit så förutsätter jag det som att det är en ulv!
 
Top