Varulv [Utkante 2] - R2

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,731
Men jag tycker att det är lite jobbigt att ha till diskussion i speltråden, eftersom jag tror att hela ämnet bara gör att flera spelare blir mindre sugna på att spela, så efter det här ignorerar jag nog ämnet tills eftersnacket eller en metatråd.
Det här kliar som ett jävla myggbett i veka livet!
att trejda en ulv mot draken är ju ett svinbra ulvdrag. Att lägga locket på är…knepigt…jag menar inte att vi ska diskutera huruvida det var ok,moraliskt,smart att lägga in en screenshot - däremot menar jag att se hur folk reagerade på det kan ge en hel del.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
2,108
Najs. Har du nån motivering till detta?
Duna resonemang resonerar med mina egna både i r1 och inledningen av r2 (jag såg först i morse dina tidiga inlägg i r2 i detalj, de liknar mina tidiga inlägg efter min genomläsning av r1 väldigt mycket).

Brasklappen här är föratåa att dwmoner fungerar nästan precis som bybor så det är vanskligt att skilka demoner från bybor på det här sättet.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
2,108
Det här kliar som ett jävla myggbett i veka livet!
att trejda en ulv mot draken är ju ett svinbra ulvdrag. Att lägga locket på är…knepigt…jag menar inte att vi ska diskutera huruvida det var ok,moraliskt,smart att lägga in en screenshot - däremot menar jag att se hur folk reagerade på det kan ge en hel del.
De som röstade på WH blr mitivera sin röst på nytt med facit i hand. Jag tyckte det varmärkligt att ta ut outad powerroll, vissa verkar ha gjort det pga ilska, andra pga att de inte köpte printscreenen?
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,731
Ok så jag har väldigt lite att ta på, så bare with me att vi snackar magkänsla.

Brynolf och Hägerstrand ger utslag på min pälsvarnare

Sen är det VÄLDIGT dött i byn, vafan vakna till nu, så set blev lite jobbigt i R1 välkomna till Varulvspel!
Känns som att de flesta bybor lagt sig ner och dött men va tusan så jävla farligt var det väl inte, som nestor @Vimes en gång sa ”världens sämsta by”, sträck på er nu kör vi, ut med scummet för fan - ge mig lite livstecken
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,358
Location
Stockholm
Vad kommer hända nu då?

R2: Säg att vi hänger ulv-Sysp (eller Häger, det kvittar för argumentets skull). Demonerna lär lyckas med ett mord, på säg Stradh tex. Och ulvarna lär försöka med ett mord och har säg 50/50 att lyckas med det. Så de mördar en halv bybo.

Vu hänger en ulv nu:
R3: Vi är då 3,5 bybor (avrunda nedåt) mot 1 ulv och 2 demoner. Vi borde fått span på en demon/ulv som begått ett mord. Best case: vi hänger en demon och den andra demonen mördar den siste ulven.
R4: Då är vi 3 bybor mot 1 demon. Eller 2 bybor mot 2st random scum om det gått sämre i R3.


Vi hänger en bybo nu:
R3 vi är då 2,5 bybor mot 2 ulvar och 2 demoner (men vi har stenkoll på en av ulvarna). Best case: vi hänger ulven, demonerna mördar den andre.
R4: då är vi 2 bybor mot 2 demoner här. Vilket torde vara förlust.

Vi hänger nån annan som råkar vara demon. Den andre demonen mördar en ulv och ulven på värdshuset mördar bybon där.
R3: Vi är 3 bybor mot 2 ulvar o 1 demon. Vi har 100% span på en ulv och 50/50 på en demon. Ulvarna borde ha 50/50 på ett mord, demonen kan ev komma åt en ulv. Best case vi hänger en ulv och demonen mördar den andre ulven.
R4: Vi är 3 bybor mot 1 demon, eventuellt och en ulv.

Jag kan ha snurrat till det, har skrivit detta i etapper på jobbet och inte tänkt ordentligt. Nån som känner sig manad att göra en liknande uppskattning av framtiden?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,358
Location
Stockholm
De som röstade på WH blr mitivera sin röst på nytt med facit i hand. Jag tyckte det varmärkligt att ta ut outad powerroll, vissa verkar ha gjort det pga ilska, andra pga att de inte köpte printscreenen?
Jag tyckte vi skulle följa planen och ta ut Sysp men sen, tja vi talar inte om det längre.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,731
Jaså, vad baserar du det på då?
jo som sagt magkänslan, tycker ert spel kring Screenshot-gate skaver, är det en smoking gun? nej verkligen inte, men jag har ju relativt högrisk-position med 2 spelare som kan skylla på varandra om jag mördas och bör väl förmedla någon form av testamente om det värsta händer.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,358
Location
Stockholm
jo som sagt magkänslan, tycker ert spel kring Screenshot-gate skaver, är det en smoking gun? nej verkligen inte, men jag har ju relativt högrisk-position med 2 spelare som kan skylla på varandra om jag mördas och bör väl förmedla någon form av testamente om det värsta händer.
Ok, vi kan ju fortsätta den debatten om du nu blir mördad.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,358
Location
Stockholm
att trejda en ulv mot draken är ju ett svinbra ulvdrag. Att lägga locket på är…knepigt
Jag gissar att det är det här du menar är skumt. Och att du menar siaren va? För draken är det väl mest demonerna som vill ha ut. Att ulvarna hemskt gärna ville stoppa planen med en fredad Basse som kunde gröna folk fattar jag. Det är ju det caset mot Sysp bygger på; att de ville rädda kvar honom till varje pris för att kunna utföra det mordet. Svinbra ulvdrag. Men att ulvarna skulle kasta sig in i ett drev bara för att ta ut draken låter inte lika smart.

För övrigt tror jag att wh hade åkt ut även om jag inte röstat på honom i slutet. Det var en jävla massa röster på honom.

Även "du" röstade ju på wh också, ska tilläggas.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,731
Bra påpekat @Brynolf - jag hade missat att Draken främst var ett hot mot demoner men han var iofs immun mot nattmord så även för ulvarna smäller det ju högre än en vanlig vaniljbo.

Jo ”jag” röstade också på WH - dock mer i vredesmod pga bristande fair play - nu lider jag iofs av personlighetsklyvning så om jag i R1 argumenterade på annat sätt får mi rätta mig.

Att du Brynolf deltar och skriver är positivt, men rätt eller fel skaver ditt spel under och efter Screenshot-gate.

Inte många i byn som sprattlar så det här blir nog svårt
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
1,307
@Mr.J har fortfarande inte röstat, det är inte okej. Jag tror fan det är han som är tredjeulven som ligger och väntar på rätt läge, om någon byter från Sysp till mig så kommer han vara tummen på vågen.

Om det växlar i sista minuten och jag åker ikväll så hänvisar jag till mitt inlägg 51 i den här tråden.
 

Sysp

NNO
Joined
11 Apr 2017
Messages
596
Ok, tack till Impetigo och Bunker för att ni gick in och försökte, ingen lätt startposition att börja från och väldigt rörigt att läsa tillbaka i R1, många turer där. Extra tack till Bunker som hoppar in och räddar omgången med kort varsel.

Det enda sättet att få ut Hägern är om demonerna bestämmer sig för att snajpa ut honom, vi klarar det inte med fyra byboröster. Å andra sidan kan inte ulvarna säkra utröstningen på mig själva heller så jag ligger kvar på Häger, det är bättre för byn om en bybo blir kvar än en ulv även om det tillåter demonerna att vara vågmästare.

@Mr.J har varit aktivare i R2 men inte röstat än och det borde han ha fått instruktioner till i någon av scumchattarna så det är lite grönande. Så här kommer en uppmaning från bybotråden Mr.J - använd din röst, det är ditt främsta vapen. Att du inte har blivit mer pressad att ta ställning redan säger nåt om att all aktivitet den här rundan är i scumchattarna och inte i öppna tråden.

Jag ligger på Häger, står kvar på Värdshuset och önskar byn lycka till.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
2,108
… stämmer även in i kören med uppmaningar till @Mr.J att rösta.

Du mäste knte ha rätt men du nåste ta ställning om du är bybo.
 
Top