Varulv [Utkante 2] - R2

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,358
Location
Stockholm
Risken i mina ögon blir att den som står på en nattmordsplats denna runda står med annan partner nästa, så att om vi röstar ut fel person kan den utföra nattmord även R3. Om vi står kvar och röstar fel så gör det inget eftersom han inte har någon att nattmörda.
Sant. Fast betänk att demonerna nog kommer lyckas med ett mord ikväll, så antalet ulvar som kan springa iväg och mörda bybor kommer vara lägre.
 

Mr.J

Sakkunnig
Joined
30 Jun 2024
Messages
112
Först trodde jag det var sant det du skrev sen läste jag mitt PM och ser att är bybo,jag kan skicka en screen shot av det om du inte tror mig.

Skämt åsido, vad jag kunnat läsa mig till är Hägern och Suspen mest misstänkta.
Förstår inte @Mr.J s tanke att vi ska låta det bero, en av dem måste väl ut om vi inte har ännu tydligare rödfärg på nån annan och vem skulle det vara?
Har vi landat i synkroniserad manöver?
(jag har inte hunnit igenom r1)
Nejnej självklart ska någon av dem ut, det viktiga är bara att vi måste hitta den rätta då vi redan förlorat två bybor.
 

Mr.J

Sakkunnig
Joined
30 Jun 2024
Messages
112
Onekligen svårt att komma från metatänket och i mitt huvud blir det inte rimligt att Anthrox hoppar av pga ilska över någon annans gråzonande men att avhoppet i själva verket är en gråzonig list.

Jag tror nu att det måste röra sig om genuin frustration och då får man ju läsa hans inlägg som sanning. Där säger han takt ut att han är bybo.

Jag tror helt enkeltatt Anthrox precis som jag hade bedömt det som osportsligt att lägga in ett lögnaktigt ”jag är bybo” i sitt avslutsinlägg.

Byn tog även ett tungt slag över käken iom utvecklingen i r1 med gråzonanden där så det talar också för att @Vimes nu tvingas sträva efter att balansera åt andra hållet, dvs inte låta oss förlora en bybo till på wo iom att det nöstan ofrånkomligt sänker oss.

Jag vet förstås inte men gissar att Vimes gärna vill undvika att kollektivt bestraffa byn för det som hände i r1, det blev nog tillräckligt tungt ändå.

Så metatänket säger tydligt att @BiobunkerVII är grön.

Välkommen in i spelet, Bonkers!

Min genomläsning av r1 gav verkligen känslan av att @Sysp och @Anthrox jobbade tillsammans men det verkar alltså inte stämma.

Byboigast är då jag, Brynolf och Bb7.

Sysp är klart ulvigast. Hade han varit demon tror jag att han hade mördat Hägern.

Mina andra starkaste ulvkandidater är nog Hägern (typ oavsett färg på Sysp), stradh och mr.J

Nån föreslog Fjodor som demon och magkänslan säger att det kan vara så. Fjodor är ju naturligt demonisk i sitt spel iofs. Sidd är mer sansad än vabligt så antagligen demon.
Jag läser Stradh och Fjodde som Demoniga, deras aktivitet och kvalitet på poster tolkar jag som att de inte har något behov av att hjälpa byn med grävningar och teorier utan bar små kommentarer lite här och var medans de försöker lista ut vilka Ulvarna är.
 

Mr.J

Sakkunnig
Joined
30 Jun 2024
Messages
112
Jag har liknande misstanke kring Sidd som Fjodde och Stradh men han är lite grönare för mig än
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,358
Location
Stockholm
Jag läser Stradh och Fjodde som Demoniga, deras aktivitet och kvalitet på poster tolkar jag som att de inte har något behov av att hjälpa byn med grävningar och teorier utan bar små kommentarer lite här och var medans de försöker lista ut vilka Ulvarna är.
Om både strad och fjodor är demoner så betyder det att de försökt mörda dig, och att du alltså är grön. Men då borde de nog ha förespråkat mer förflyttning så att de kan flytta på sig. Har de gjort det?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,358
Location
Stockholm
Efter att slarvigt/hastigt läst genom slutet av R1 och hela PM-gate håller jag Brynolfs benhårda övertygelse om att WHs Pm var falskt som underligt, visst jag sitter med facit i hand, så jävla enkelt är det inte att snyta ut sig en falsk screen shot på ett PM och resonemanget om meta och Vimes agerande, nä jag vet inte det pingar rött även utan Biobonkers Paranojjaglajjor på
Jag hade ju bevisligen fel, men tyckte absolut att metatänket kändes rätt. Om inte Sidds skämt-screenshot var något att ingripa mot så borde inte ett fejkat WH-screenshot heller ha varit det. Men Vimes lade ändå locket på Pandoras ask förstås.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
4,160
Location
Oktoberlandet
Jag hade ju bevisligen fel, men tyckte absolut att metatänket kändes rätt. Om inte Sidds skämt-screenshot var något att ingripa mot så borde inte ett fejkat WH-screenshot heller ha varit det. Men Vimes lade ändå locket på Pandoras ask förstås.
Du är ute på mycket djupt vatten här nu Brynolf å verkar inte vara värst simkunnig.
Enligt din logik så argumenterar du alltså för att WHs screenshot Skulle vara fejk.
Vem mer tror det? Räck upp en ✋
Tjena bittbena Brynte = scum demon/ulv eller båda klappat å klart.
Brynolf ska stå på egen plats och de som tycker nåt annat kan ställa sig på samma med händerna i luften.
Är Brynolf Ulv så varsogoda Demonerna att joina Brynte där för ett litet nattligt mysgos😘

Jag bestämmer med hela handen:
@Brynolf står kvar.
Jag Sidd och @BiobunkerVII flyr så fort det går.
Vi 2 byter plats.
Anar att det blir 50% att nån av oss blir nattmördad BB7. Tack för spel Bonkers.

Efter att situationen med mördar-Sysp/Häger klargjorts så röstar vi ut Brynolf. 👍

Frågor på det?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,358
Location
Stockholm
Du är ute på mycket djupt vatten här nu Brynolf å verkar inte vara värst simkunnig.
Enligt din logik så argumenterar du alltså för att WHs screenshot Skulle vara fejk.
Vem mer tror det? Räck upp en ✋
Tjena bittbena Brynte = scum demon/ulv eller båda klappat å klart.
Brynolf ska stå på egen plats och de som tycker nåt annat kan ställa sig på samma med händerna i luften.
Är Brynolf Ulv så varsogoda Demonerna att joina Brynte där för ett litet nattligt mysgos😘

Jag bestämmer med hela handen:
@Brynolf står kvar.
Jag Sidd och @BiobunkerVII flyr så fort det går.
Vi 2 byter plats.
Anar att det blir 50% att nån av oss blir nattmördad BB7. Tack för spel Bonkers.

Efter att situationen med mördar-Sysp/Häger klargjorts så röstar vi ut Brynolf. 👍

Frågor på det?
Wat. Är du seriös? Tror du att jag fortfarande tror att bilden var fejk?
 

Sysp

NNO
Joined
11 Apr 2017
Messages
596
Ok, en sista post innan jag lagar mat och sen åker på kör.

Byn. Vi är fyra kvar nu. Det är två demoner och tre ulvar kvar.

Jag är grön. Jag tror att Biobunker/Anthrox är grön (baserat på hur Anthrox avslut gick till och att om man faktiskt ids gå tillbaka och titta så spelar han absolut inte som en ulv och antagligen inte heller som en demon). Impetigo spelar som en bybo som missade tåget. Och sen är den en till där ute.

Det viktiga är att ni vet själva vilken färg ni har.

Just nu ligger 7 av 8 lagda röster på mig. Jag har röstat på Häger eftersom han är 100% ulv eftersom inte jag är det. Mr.J har inte röstat alls.

Det betyder att MINST 4 av 5 scums har röstat på mig. Är det ett varulvsoffer då varulvarna inser att det är kört? Eller är alla bara nöjda med utfallet? Är du nöjd med utfallet när jag åker ut grön?

Gå tillbaka och titta på R1 om du orkar och läs kanske Anthrox analys av röstläget när hela tåget låg på mig. Det var samma historia då. Alla kan inte vara gröna i det tåget heller. Varför röstar de först på mig och varför svänger sedan hela tåget till WH?

Om du tror att jag är ulv och Häger är snorgrön, så fine. Då får du ju inte ut något mer av det här. Hägern är 0% pressad i det här läget och i förra rundan. Det är inte ens nära att han åker ut. Det betyder att ni kommer sitta med en 100% röd Häger i runda 3 och absolut ingen intel från honom om vilka hans kumpaner är.

Vi misslyckades fatalt med att spela VJVS i förra rundan. Det blev knappt några drev, röd/grön-listor eller någonting. Otroligt lite press på folk i slutet av rundan. De enda som drevades var jag och Waterhouse och WH åkte ut grön. Det blev bara diskussion om något som även demonerna och ulvarna var intresserade av påverka - förflyttning och strategi för att få ut siaren. Det blev noll diskussion om scumfaktionernas siare. Den lilla diskussionen som pågick om demonernas och ulvarnas eventuella taktik och rationalitet fördes av Anthrox och han är inte med längre. Både ulvarna och demonerna har varsin chatt - tror ni att de inte heller har diskuterat vinsttaktik?

Ni har en chans att spela åtminstone lite VJVS nu. Det är fem timmar kvar. Eller så lägger ni er platt och låter scummet göra upp i runda tre och framåt för åker jag grön och ulvarna hittar ett mord till (vilket är skitlätt om de står brevid Impetigo eller Bio) så kommer inte två bybor att kunna göra nåt åt det här.

Det är inte ens säkert att vi kan göra något åt det här. Scummet kan rösta ut vem de vill fem mot fyra. Men de törs de kanske inte. Varulvarna är rädda för nattmord från demonerna. Båda scumfaktionerna har nog börjat snegla på varandra rejält. Utnyttja det nu.

Jag checkar in en gång till under kvällen. Min röst ligger där jag tycker den ska ligga för att vi ska ha en chans, på Ulv-Häger. Om ingen har ens gjort en liten ansträngning att spela nåt som liknar bra bybospel då så får ni har det så kul i resten av partiet och så syns vi i sluttråden.

Ursäkta den tråkiga tonen, men nu måste ni vakna om ni ens vill spela vidare utan att bara sitta som åskådare sista rundorna.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
1,307
Trodde du överhuvudtaget att den var fejk?
Jag trodde också att den var fejk, eftersom det kändes som mindre fusk (om inte mot spelets regler så mot dess principer) att gå in och göra en fejkad bild än att posta en riktig.

Men jag tycker att det är lite jobbigt att ha till diskussion i speltråden, eftersom jag tror att hela ämnet bara gör att flera spelare blir mindre sugna på att spela, så efter det här ignorerar jag nog ämnet tills eftersnacket eller en metatråd.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,731
Jag släpper ämnet, men för att förtydliga var det inte att Brynolf trodde det var fejk utan hur hårt han gick in det som jag tycker är underligt.

Jag tror Sidd är demon, sorry polarn, jag vill flytta mig av rädsla för Brynolf
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
2,108
Ok, en sista post innan jag lagar mat och sen åker på kör.

Byn. Vi är fyra kvar nu. Det är två demoner och tre ulvar kvar.

Jag är grön. Jag tror att Biobunker/Anthrox är grön (baserat på hur Anthrox avslut gick till och att om man faktiskt ids gå tillbaka och titta så spelar han absolut inte som en ulv och antagligen inte heller som en demon). Impetigo spelar som en bybo som missade tåget. Och sen är den en till där ute.

Det viktiga är att ni vet själva vilken färg ni har.

Just nu ligger 7 av 8 lagda röster på mig. Jag har röstat på Häger eftersom han är 100% ulv eftersom inte jag är det. Mr.J har inte röstat alls.

Det betyder att MINST 4 av 5 scums har röstat på mig. Är det ett varulvsoffer då varulvarna inser att det är kört? Eller är alla bara nöjda med utfallet? Är du nöjd med utfallet när jag åker ut grön?

Gå tillbaka och titta på R1 om du orkar och läs kanske Anthrox analys av röstläget när hela tåget låg på mig. Det var samma historia då. Alla kan inte vara gröna i det tåget heller. Varför röstar de först på mig och varför svänger sedan hela tåget till WH?

Om du tror att jag är ulv och Häger är snorgrön, så fine. Då får du ju inte ut något mer av det här. Hägern är 0% pressad i det här läget och i förra rundan. Det är inte ens nära att han åker ut. Det betyder att ni kommer sitta med en 100% röd Häger i runda 3 och absolut ingen intel från honom om vilka hans kumpaner är.

Vi misslyckades fatalt med att spela VJVS i förra rundan. Det blev knappt några drev, röd/grön-listor eller någonting. Otroligt lite press på folk i slutet av rundan. De enda som drevades var jag och Waterhouse och WH åkte ut grön. Det blev bara diskussion om något som även demonerna och ulvarna var intresserade av påverka - förflyttning och strategi för att få ut siaren. Det blev noll diskussion om scumfaktionernas siare. Den lilla diskussionen som pågick om demonernas och ulvarnas eventuella taktik och rationalitet fördes av Anthrox och han är inte med längre. Både ulvarna och demonerna har varsin chatt - tror ni att de inte heller har diskuterat vinsttaktik?

Ni har en chans att spela åtminstone lite VJVS nu. Det är fem timmar kvar. Eller så lägger ni er platt och låter scummet göra upp i runda tre och framåt för åker jag grön och ulvarna hittar ett mord till (vilket är skitlätt om de står brevid Impetigo eller Bio) så kommer inte två bybor att kunna göra nåt åt det här.

Det är inte ens säkert att vi kan göra något åt det här. Scummet kan rösta ut vem de vill fem mot fyra. Men de törs de kanske inte. Varulvarna är rädda för nattmord från demonerna. Båda scumfaktionerna har nog börjat snegla på varandra rejält. Utnyttja det nu.

Jag checkar in en gång till under kvällen. Min röst ligger där jag tycker den ska ligga för att vi ska ha en chans, på Ulv-Häger. Om ingen har ens gjort en liten ansträngning att spela nåt som liknar bra bybospel då så får ni har det så kul i resten av partiet och så syns vi i sluttråden.

Ursäkta den tråkiga tonen, men nu måste ni vakna om ni ens vill spela vidare utan att bara sitta som åskådare sista rundorna.
Bra inlägg!

Jag lutar ändå pt Sysp som ulv i första hand men det kan som sagt mycket väl vara Hägern alternativt både Sysp och Hägern.

Röst: @Hägerstrand
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
2,108
@Impetigo @StradhLestat @Mr.J et.al varför är Hägern grönare än Sysp?

Jag blir orolig när det rör sig så lite, känns som ulvar och demoner sitter och myser och är nöjda med utvecklingen
Jag läste r1 som att ulvarna försökte styra diskussionen och i så fall att Sysp är ulv. Framför allt hur rösterna las och sen flyttades stärkte den tesen.

Men Häger som ulv är som sagt en definitiv möjlighet så jag flyttade min röst dit nyss.
 

StradhLestat

Swordsman
Joined
8 Sep 2020
Messages
549
Location
Fruängen
@Impetigo @StradhLestat @Mr.J et.al varför är Hägern grönare än Sysp?

Jag blir orolig när det rör sig så lite, känns som ulvar och demoner sitter och myser och är nöjda med utvecklingen
Ingen av dem är grönare ön den andra,.,,,,minst en av dem ÄR voffe.... nu verkar det vara siktat på sysp först.... jag är flexibel på vem av dem vi tar först, men en av dem ska ut nu...och kanske den andra sen då
 
Top