Onekligen svårt att komma från metatänket och i mitt huvud blir det inte rimligt att Anthrox hoppar av pga ilska över någon annans gråzonande men att avhoppet i själva verket är en gråzonig list.
Jag tror nu att det måste röra sig om genuin frustration och då får man ju läsa hans inlägg som sanning. Där säger han takt ut att han är bybo.
Jag tror helt enkeltatt Anthrox precis som jag hade bedömt det som osportsligt att lägga in ett lögnaktigt ”jag är bybo” i sitt avslutsinlägg.
Byn tog även ett tungt slag över käken iom utvecklingen i r1 med gråzonanden där så det talar också för att
@Vimes nu tvingas sträva efter att balansera åt andra hållet, dvs inte låta oss förlora en bybo till på wo iom att det nöstan ofrånkomligt sänker oss.
Jag vet förstås inte men gissar att Vimes gärna vill undvika att kollektivt bestraffa byn för det som hände i r1, det blev nog tillräckligt tungt ändå.
Så metatänket säger tydligt att
@BiobunkerVII är grön.
Välkommen in i spelet, Bonkers!
Min genomläsning av r1 gav verkligen känslan av att
@Sysp och
@Anthrox jobbade tillsammans men det verkar alltså inte stämma.
Byboigast är då jag, Brynolf och Bb7.
Sysp är klart ulvigast. Hade han varit demon tror jag att han hade mördat Hägern.
Mina andra starkaste ulvkandidater är nog Hägern (typ oavsett färg på Sysp), stradh och mr.J
Nån föreslog Fjodor som demon och magkänslan säger att det kan vara så. Fjodor är ju naturligt demonisk i sitt spel iofs. Sidd är mer sansad än vabligt så antagligen demon.