terje
xenomorf mystiker
"Tomma" betyder ju egentligen bara att det inte finns ett monster, en skatt eller en fälla i rummet. I övrigt kan det ju vara fullt av roliga saker.I synnerhet om man gör en old school-dungeon där 60% av rummen är tomma.
"Tomma" betyder ju egentligen bara att det inte finns ett monster, en skatt eller en fälla i rummet. I övrigt kan det ju vara fullt av roliga saker.I synnerhet om man gör en old school-dungeon där 60% av rummen är tomma.
Helt sant. Dungeon Dressing-tabellerna i gamla 1E DMG (är det appendix I?) är tacksamma för att få fart på fantasin där."Tomma" betyder ju egentligen bara att det inte finns ett monster, en skatt eller en fälla i rummet. I övrigt kan det ju vara fullt av roliga saker.
Nej, bara ett rum om dagen, egentligen. Jag siktar nog rentav på att bryta mot konceptet och göra en hexcrawl istället.Jag tycker också att det låter som ett kul och inte allt för tyngande projekt. Finns det fler instruktioner? Jag kommer inte åt twitter.
Jag köpte en sån här. Finns med prickar också. https://komadori.se/products/stalogy-018-365-days-notebook-a5Är det någon som har hittat en bra kalender? Jag tänker att man vill ha den som förslaget med dagar för keys på ena sidan och rutor eller prickar på den andra. Egentligen skulle man också kunnat höra med någon lämplig butik om de har utgångna kalendrar för 2022 som man kan köpa billigt, eftersom datumen egentligen inte behöver vara rätt.
Japp, jag nämnde inte det i tråden men det är exakt det som inspirerarHar du kikat på The Gardens of Ynn? Det är exakt en sån trädgård. Men din idé om att ha just en trädgårdslabyrint som övergripande struktur är en viktig skillnad!
Jag gillar upplägget med en vecka per uppslag med tom högersida, så jag köpte en sån här: https://www.luiban.com/en/new/4372/traveler-s-notebook-2023-regular-weekly-planner-memo. Tror twitterinlägget i startinlägget är en sån här: https://www.luiban.com/en/new/4319/hobonichi-2023-planner-weeks-white-line-black-englÄr det någon som har hittat en bra kalender? Jag tänker att man vill ha den som förslaget med dagar för keys på ena sidan och rutor eller prickar på den andra. Egentligen skulle man också kunnat höra med någon lämplig butik om de har utgångna kalendrar för 2022 som man kan köpa billigt, eftersom datumen egentligen inte behöver vara rätt.
Coolt!Tanken är ett gäng stora öar som man kan åka mellan och undersöka som man vill, med ett antal intressanta punkter på varje ö att undersöka. En punkt om dagen, en ö i månaden. Med lite tur blir det tolv öar på lite olika teman att leka med om jag orkar hålla i hela vägen till nästa nyår.
Min första tanke var "det här låter som något till Vindsjäl".Frågan är bara till vilket spel. Antagligen sås-och-potatis-fantasy á la Hjältarnas Tid om ingen har ett roligare förslag.
Fast där finns väl egentligen inget sjöfarande?Min första tanke var "det här låter som något till Vindsjäl".
Jag hade nog gjort det till Into the Odd (om jag inte redan hade bestämt mig för Cy_borg). Vill du ha mer HT känsla så kanske Kopparhavets Hjältar skulle kunna vara ett alternativ också?Frågan är bara till vilket spel. Antagligen sås-och-potatis-fantasy á la Hjältarnas Tid om ingen har ett roligare förslag.